verlegen

Hey, ik ben op het gebied van jongens echt heel erg verlegen en ik vind iemand uit m’n klas leuk alleen is hij zo’n “populaire” boy (hij is niet onaardig ofzo). Ik zit met 2 vakken naast hem en met techniek zit ik bij hem in het techniek groepje. in totaal heb ik dus 10 uur in de week les in de buurt van hem (2 uur aardrijkskunde, 3 uur nederlands en 5 uur techniek), maar ik durf dus echt helemaal niks.
Toch heb ik gemerkt dat hij ook verlegen is (of hij moet me echt niet mogen) want steeds als hij iets niet snapt vraagt hij het aan degene die achter ons zit.
Toen hij een keer om een puntenslijper vroeg raakte ik al helemaal gespannen. de afgelopen tijd praat ik al wel iets meer met hem maar nog steeds niet veel en als hij iets vraagt dan kan ik al niet eens meer normaal iets zeggen vanwege de manier hoe hij in mn ogen kijkt. social media is geen uitkomst om contact te leggen, want hij heeft geen Facebook, wel twitter en daar volg ik hem ook op, maar hij volgt mij niet en zijn nummer durf ik al helemaal niet te vragen.
afgelopen week hadden we tijden techniek even pauze dus ik ging in de aula zitten en vanuit de aula kan ik het techniek lokaal op de eerste verdieping inkijken. Een van zijn vrienden keek naar beneden dus ik keek terug en toen ging de jongen die ik leuk vind voor het raam staan dus ik bleef ook kijken, maar daarna zei hij iets tegen een andere vriend en die kwam ook kijken en daarna schoot ik in de lach waardoor ik niet meer normaal kon kijken. toen ik terug boven was zei niemand van hun iets.
Ik heb niet het idee dat hij me onaardig vind maar ik heb ook niet het idee dat ie me fantastisch leuk vind. Als hij iets tegen me zegt is het in ieder geval nooit iets gemeens of raars, laatst zei hij bijvoorbeeld heel random als hint ofzo “Waar is mijn pen gebleven?” dus ik floepte er ff onbewust uit “moet je een pen hebben?” en toen zei die “even kijken” alsof ie deed alsof ie het wel hoorde, maar het toch negeerde ofzo.
tot slot na mijn halve levensverhaal (just kidding) is mijn vraag:
hoe kan ik in contact komen zonder dat ik opvallend veel met hem hoef te praten? (ik vind het al eng om een puntenslijper te vragen)

hahahah… beetje hetzelfde verhaal, heb ik ook. :cold_sweat:

Ik weet niet hoe jij in contact met iemand wilt komen zonder er ooit een woord mee te wisselen? :’) Ik snap best dat het eng is want ik ben zelf ook geen held in deze dingen, maar bouw het op, zoals dat je eerst die slijper vroeg en blijf zo’n kleine dingen doen en dan wordt het vanzelf minder eng. En als één van de lessen vlak na/voor het weekend is, kan je vragen hoe zijn weekend was/of hij plannen heeft en daarop ingaan. Je moet je er gewoon over zetten en het doen want anders ga je niets opschieten.

Wat bij mij altijd helpt , om jongens je leuk te laten vinden is om je echt als een spontane gezellige meid te gedragen. Dus heel vrolijk hee zeggen en lekker praten en gewoon denken fck it wat die van me vind hahaha :slightly_smiling_face:
Vooral praten dus contact is het alleeer belangrijkst!

Inderdaad toch beginnen met praten. Misschien is het een idee om perongeluk/expres je boek of iets te vergeten zodat je wel met hem moet kijken of een pen kan lenen ofzoiets. :slightly_smiling_face: