Verlegen

Ik en mijn vriendje hebben nu 2 maanden en na een lang tijd overleggen weten we dat we elkaar willen zoenen alleen er is een probleem:

Ik wil niet de eerste stap zetten want ik vind dat de jongen dat moet doen alleen we zijn allebei heel erg verlegen hij durft mij niet te zoenen maar ik wil het heel graag en hij ook dus hier 2 vragen:

• hoe zorg ik dat hij mij zoent?
  • hoe moet je zoenen?

Thnx voor t lezen x

Gaat vanzelf.

Dat dacht ik ook en toen gingen er 3 weken voorbei zonder dat er iets gebeurde…

-

Als jou vriendje het niet durft om de eerste stap te zetten, waarom doe jij dit dan niet? Je wilt graag zoenen, dan mag je er ook best wat voor doen. Het hoeft niet per se van zijn kant te komen. Het gaat erom dat jullie zoenen, lijkt mij.
Het zoenen op zich gaat ‘gewoon’ vanzelf. Maak je daar niet te druk om.

Ik wil eigenlijk de eerste stap niet zetten ik vind echt dat een jonge de eerste stap moet zetten

Als je blijft volhouden dat de jongen de eerste stap moet zetten en hij doet het niet, dan zoen je alsnog niet. Zet een stap en laat de jongen het overnemen.

Blijkbaar duurt het jou nu te lang, dus je moet gewoon de eerste stap gaan zetten. Niets raars aan en je kunt inderdaad niet blijven volhouden dat hij het moet doen en ondertussen zelf niet meer kunnen wachten. Niet moeilijk maken als het ook makkelijk kan.

Ik ben het er mee eens dat zoiets vanzelf zou moeten gaan, en echt, dan is het veel leuker! Je moet je niet verplicht voelen om te zoenen omdat het er bij hoort of zoiets.

En hoe het moet? Daar kom je ook snel genoeg achter! gewoon je gevoel volgen. er kan niet zo heel veel mis gaan.

Slotje