Verlegen, tips?

Ik vind al een poos een jongen leuk, maar ik ben dan weer zo’n meid die alleen maar oogcontact kan maken en dat vind ik zelfs al heel ongemakkelijk. Ik ben op dat gebied gewoon best wel verlegen, maar het punt is dus dat ik hem écht leuk vind. Hij is echt heel aardig, en daarom denk ik dus ook van dat als ik zeg maar een keer contact probeer te maken hij niet zo macho ofzo doet als andere jongens. We kijken elkaar onder de lessen ook best wel vaak aan. Ik wil het hem ook graag laten duidelijk maken dat ik wat voor hem voel omdat ik dan gewoon weet waar ik aan toe ben plus dit jaar doen we examens en misschien zie ik hem dan niet meer/minder, punt is, ik weet niet hoe. Zoals ik al zei ben ik op dit gebied erg verlegen. We zien elkaar ook wel eens in de sportschool, kijken dan zeg maar ook maar zeggen dan niet wat. Iemand tips?

Ik heb precies hetzelfde! Ik kan opzich wel met jongens praten en ben niet heel erg verlegen maar zodra ik een jongen écht leuk vind…

Als je echt heel graag wilt weten of hij je leuk vindt, kan je ten eerste hulp vragen aan je vriendinnen: misschien is het hen ook wel opgevallen dat hij vaak naar je kijkt of hebben ze gehoord van zijn vrienden dat hij je wel leuk vindt… Als zij niks weten, of je wilt toch nog meer weten zou ik toch echt proberen een praatje te maken met hem. Bijvoorbeeld als je in de sportschool bent vragen of hij je kan helpen of ene keer op school vragen of jullie een keer samen kunnen gaan, omdat het met zn tweeën natuurlijk veel gezelliger is dan in je eentje! Misschien vind je dat eng of geen goede optie, vraag dan om zijn nummer. Als hij nee zegt dan weet je ook vrijwel zeker dat hij niet geïnteresseerd is in jou en als hij zijn nummer geeft, kan je hem een keertje een appje of smsje sturen of hij een keer zin heeft om iets te gaan drinken ofzo. In ieder geval veel succes!

Ik herken dit zo erg, maar het is echt niet het einde! Zo begon het ook tussen mijn vriend en mij bijna anderhalf jaar geleden, dus er is hoop :slightly_smiling_face: Ik weet niet of je zijn nummer hebt, maar dat is in elk geval een goede manier om met contact te beginnen vooral omdat je geen direct contact hebt. Als het goed gaat kun je een keer afspreken en zien hoe dat gaat :slightly_smiling_face: En als je zijn nummer niet hebt is inderdaad gewoon om zijn nummer vragen ook een goede manier om te peilen of hij je ziet zitten of niet. Heel veel succes ermee!