Verlegen jongen

Hee,

Waar zal ik beginnen… ik vind een jongen al een tijdje leuk. En aan het einde van vorig schooljaar heb ik alle moed verzameld om een gesprek met hem via Whatsapp te beginnen. Dit verliep redelijk goed, maar een vervolg kwam er niet. Nu zijn we alweer een aantal weken verder en ik zit nu alleen nog maar bij Duits bij hem in de klas, helaas. Ik had na dat Whatsapp gesprek de moed opgegeven, maar toen ik hem op school zag was ik weer helemaal verliefd :wink:
Op een ochtend had ik opeens een Whatsapp bericht van hem (aaahh!) hij had een nieuwe mobiel en dit was zijn nummer. Ik dacht bij mezelf dat dit mijn kans was, dus begon ik weer tegen hem te praten, alleen kreeg ik korte antwoorden terug en vroeg hij niet aan mij hoe het met me ging ect. Maar ik bleef doorgaan en startte een paar dagen achter elkaar een gesprek, en zijn antwoorden werden langer en hij vraag nu ook naar mij. Ik heb nu al een paar dagen stil gehouden, maar ik hoor niks van hem. Ik weet dat hij een verlegen jongen is en ook niet zo’n prater, maar dat ben ik zelf ook niet… Hebben jullie misschien tips hoe het verder moet, want ik weet het eventjes niet meer… :blush:

Alvast bedankt!

misschien moet je in een keer in het echt met m afspreken om hem zo beter te leren kennen?

We hebben alleen nog maar via Whatsapp met elkaar gepraat. Ik spreek mezelf wel elke dag moed in om nou eens een keer tegen hem te praten, maar ik vind het best eng… ik ben eigenlijk al verbaast dat ik het gewoon voor elkaar heb gekregen een paar dagen achter elkaar met hem te praten via Whatsapp…

Ahh ik herken je probleem met telkens korte antwoorden terugkrijgen. De jongen die ik leuk vond was ook erg verlegen en dat vertelde hij me ook. Hij zei ook dat hij het heel fijn vond dat ik degene was die veel praatte zodat hij dat minder hoefde te doen. Ik zou gewoon nog een paar daagjes met hem blijven whatsappen en dan misschien de volgende duits les dat je bij hem in de klas zit iets zeggen over wat leuks/grappigs wat hij je op whatsapp vertelde. Zo is het niet ineens uit het niets en merkt hij aan je dat je geinteresseerd bent. En maak je niet druk want hij laat misschien niet zo merken dat hij je leuk vind maar dat kan echt wel zo zijn alleen dat durft hij minder te laten zien :slightly_smiling_face:

In mijn beleving zijn jongens niet al te beste whatsappers. Het interesseert ze vaak niet en een heel verhaal typen? ho maar. Praat gewoon in real life met hem, of vraag anders via de app of jullie een keertje iets samen kunnen gaan doen?

Bedankt allemaal! Helaas ben ik er vandaag achter gekomen dat hij het prima vindt om eventjes te appen maar leuk was een groot woord… :frowning_face: