verlegen in het echt.

Hee!:d

Ik heb al heel lang (8 maanden ofzo) contact met een hele leuke jongen(B.) via msn. Hij zit ook bij mij op school, maar ik spreek hem nooit in het echt, omdat ik hem nooit aan durf te spreken…
Het probleem is dus, dat het in het echt zo anders is dan op msn en dat ik dus in het echt nooit wat leuks weet te zeggen terwijl het op msn altijd súper leuk is! We zeggen echt alles tegen elkaar en we hebben altijd heel veel lol, en we hebben ook altijd de cam aan enzo.
Hij heeft ook gezegd dat hij mij leuk vindt en ik ook andersom. Aan het begin van het schooljaar hebben we een keer samen een rondje gelopen in de pauze buiten. In die tijd was het ook al heel leuk op msn altijd dus we hadden allebei stiekem best wel verwacht dat het heel leuk zou zijn. Maar dat was dus niet echt niet zo… Hij was heel verlegen, en we moesten heel erg iets verzinnen om over te praten en het was best wel een ‘gemaakt’ gesprek, als je snapt:P Terwijl dat op msn dus totaal niet zo is!

Ik ben tussendoor nog 1 week met een andere jongen geweest. Maar hij bleek echt een player te zijn (hij ging met nog een ander meisje tegelijk). Deze jongen had veel meer zelfvertrouwen, en ik ben zelf best onzeker dus misschien heb ik dat wel nodig. Of kan ik ervoor zorgen dat B en ik in het echt het ook heel leuk kunnen hebben?

We hebben gisteravond (op msn natuurlijk(A)) afgesproken dat we een keer gaan afspreken binnenkort. Maar je snapt al, ik ben hartstikke bang dat het niet leuk wordt omdat we allebei zo verlegen zijn.
Kan iemand me alsjeblieft helpen??

xxx

niemand?:frowning_face:

ga na de bios
hoef je niet heel veel te praten
en natijd kan je het over de film hebben

Ik kan je niet echt helpen, maar ik herken het wel.
Ik ben ook heel verlegen en ik heb een vriend (wel niet meer dan een gewone vriend al was ik er vroeger ook wel verliefd op) en die spreek ik heel dikwijls op msn en dan gaat het gesprek meestal wel vlot en ik spreek hem ook bijna nooit in het echt,ook al zit hij op school en de paar keer dat ik hem wel heb gesproken voel ik me heel zenuwachtig en weet ik ook niet direct waarover te praten.
Ik weet van mezelf dat ik eigenlijk wel een vriendje nodig heb die een vlotte prater is, zeker in het begin omdat ik dan helemaal verlegen ben. Als ik kijk naar mijn ex, die was een echte babbelaar en na een tijdje praatte ik ook wel best veel tegen hem maar als hij echt stiller was geweest weet ik niet hoe het gelopen zou zijn. Ik weet van een vriendin ook dat het bij haar totaal niet werkte met een jongen die ze dikwijls sprak op msn/sms maar in het echt was hij ook superverlegen en dat was een slechte combinatie. Dus het kan wel dat het tussen jou en die jongen gewoon niet gaat werken, maar je kan het altijd nog wel eens proberen.
Goed dat jullie hebben afgesproken, als je nu gewoon op voorhand wat dingen bedenkt om over te praten, sommige mensen vinden dat misschien te gemaakt maar ik weet van mezelf dat het bij mij wel kan helpen. En dan vlot het gesprek na een tijdje wel hoop ik. Zoniet, dan moet je toch eens gaan nadenken of jullie wel echt bij elkaar passen.

aanschouw je lotgenoot. misschien kun je een horror ofzo kijken kan je tegen hem aan kruipen en dan hoef je ook niet zo veel te praten inderdaad.

Je kan ook proberen het ijs een btj te breken door te zeggen dat je een beetje zenuwachtig ben en ff niet weet wat je moet zeggen ofzo. Dan weet hij dat hij er zich ook niet druk om hoeft te maken als hij het zelf niet weet. Je hoeft ook niet altijd te praten toch? Stiltes kunnen ook mooi zijn :] Zoiets.

ik zit met hetzelfde vreemde geval… niet met iemand waar ik wat voor voel maar gwn met een kerel die ik via via ken en op msn praten we zoooo vaak maar dan beginnen we gwn over “random stuff” en ik kwam hem keer tegen op café en kdacht kga een praatje maken, stond ik daar ineens met m’n mond vol tanden van “huh wat moet ik nou zeggen?”. maar ik denk zelf dat het een beetje het averechtse gevoel is dat je elkaar eigenlijk al wel kent maar tegelijk elkaar ook nog niet echt ontmoet hebt… want bv met die kerel begin ik op msn meestal van “aargh moet je nou weten wat me vandaag overkomen is” en beginnen we zo te praten. en meestal begin je met mensen die je al kent ook wel zo een gesprekje maar omdat je hem dus nog niet echt “ontmoet” hebt volet dat raar… misschien moet je idd een beetje een ijsbreker hebben en zeggen van “haha waarom weet ik nou niets op msn krijg je me niet stil he?” en kan je mss een gesprekje beginnen over waarom het gesprek niet vlot ofzo :stuck_out_tongue: ik denk als je wat meer gewend bent aan bij hem te zijn het wel lukt!

en ohja: “real life” is veel confronterender dan msn. op msn denk je dat hij mss nog wel met andere mensen aant praten is of jij bent met nog mensen bezig en als het saai wordt ga je gewoon wat anders doen maar in het echt ben je natuurlijk veel intensiever met elkaar in contact. maar probeer er gewoon aan te wennen, en maak je niet te nerveus. als je op voorhand al zit te panikeren van “oh shiiiiiiit wat moet ik zeggen???” gaat het helemaal niet lukken. gewoon relax :wink:

haha ik herken het, en morgen heb ik dus een date .
We gaan naar mijn kamer, en dan gaan we op mn bed een horrorfilm kijken ghehe. Maar ik ben supeeeer zenuwachtig niet normaaal! ik ben bang dat ik weer dichtklap net als de vorige keren dat we af hadden gsproken, maar ik ben té verliefd op dit te laten…
Iemand nog tips voor mij? :grinning:

misschien kan je beginnen met bellen naar elkaar? Dat had ik ook mt een jongen, we praatten echt veel op msn, maar op school nooit! We begonnen te smsen enzo en later ook te bellen met elkaar ): nadien hebben we een keer afgesproken en het verliep best wel vlot (:
(verder is het niets geworden, waarvan ik nu, een jaar later, nog steeds spijt van heb want het was mijn schuld)

ik herken het! ik praat ook vaak op msn met een jongen van op school en het is altijd superleuk met hem enzo, maar in het echt praten we nooit, omdat ik te verlegen ben om hem aan te spreken en hij neemt ook geen initiatief.
maar jullie hebben wel al gepraat en dat is al een vooruitgang. probeer gewoon wat vaker in het echt te praten, praat bijvoorbeeld over de onderwerpen waar je op msn ook over praat. en door vaker in het echt te praten gaat die verlegenheid wel weg na een tijd.

@xLoveDealer, waarom is het niets geworden dan?

aaaah ik ben zoooo zenuwachtig voor morgen!
zodra de date voorbij is vertel ik jullie alles hihi.