Verlegen in de klas

Heey,
Ik wilde iets vertellen en graag tips horen:
Ik zit nu in de brugklas in een niet zo leuke klas. Het probleem is dat ik verlegen ben in mijn klas, terwijl ik alles behalve verlegen ben. Bij mijn vrienden enzo ben ik mezelf en (vinden anderen) super grappig. In de klas probeer ik ook mezelf te zijn alleen lukt dat niet, en als ik 1x mezelf ben, en een grapje maak, kijken ze me raar aan omdat ze het niet gewend zijn.
Heeft iemand tips? Alvast bedankt xx

Be yourself. Maakt niet uit wat anderen ervan vinden

Up! Dankjewel trouwens💕

Dit. Ik herken mezelf er heel erg in, ik ben in groepen waar ik me niet zo op m’n gemak voel ook niet zo uitbundig, in tegenstelling tot bij mensen bij wie ik me wel op m’n gemak voel :stuck_out_tongue:

Blijf jezelf, pas je niet aan naar anderen. Als niet iedereen je grappig vindt, so what? Je hebt je vrienden, je hoeft niet de hele school te pleasen. Gewoon jezelf blijven en doen wat je leuk vindt

Dankjewel😊 Nog een ding: in mijn klas heb niet echt vrienden, wel heeel veel buiten mijn klas

ik heb een vraag wat doe je dan in de pauze als je geen echte vriendinnen in de klas hebt

helemaal mee eens

Dit, echt precies hetzelfde!

Bij mij is het denk ik deels overgroeid door de jaren, ik ben nog steeds niet altijd mezelf in groepen maar merk dat ik mijzelf wel steeds vaker uit en dat ik dan ook iets heb van, dit ben ik en je moet er maar aan wennen.
Probeer gewoon jezelf te zijn ook al kijken ze raar op, op een gegeven moment wen je er zelf aan om jezelf te laten zien en krijg je zelfvertrouwen. En anderen gaan dit dan ook merken en kijken je niet meer raar aan.

Vaak zijn verlegen personen afwachtend, maar inderdaad ben ik het eens met de anderen dat je jezelf wat meer mag laten zien. En misschien niet meteen alle grappen uit de kast proberen te halen, maar voorzichtig contact zoeken, beetje meepraten en boven alles dichtbij jezelf blijven.