Verlegen en jongens..

Hoi meiden,

Nou ik heb dus een ‘probleem’. Voor sommige van jullie is het misschien normaal maar voor mij niet. Ik heb dus via via een jongen leren kennen. En nou heb ik hem een paar keer gesproken via msn. Maar de gesprekken lopen echt dood, we zeggen eigenlijk niet veel. Nou heeft hij wel tegen een vriendin van mij gezegt dat hij mij leuk vind enzo. En nou gaat hij dus morgen mee uit met mij en een vriendin en een vriend. ( snap je het nog? ) En nu ben ik zo zenuwachtig. Want ik heb hem nooit in het echt ontmoet en hij mij ook niet. Ik ben zo bang dat hij op mij afknapt. En ik ben sowieso al heel verlegen. Ik durf nooit met jongens te praten enzo dus ik durf eigenlijk helemaal niet. Altijd als er alleen al een jongen kijkt ofzo klap ik helemaal dicht. Ik heb ook nog nooit een vriendje gehad… Iemand tips? Alsjeblieeeft
Alvast bedankt
:couplekiss_man_woman:

Je bent niet de enige! Ik heb precies hetzelfde. Daarom kan ik je ook geen tips geven. Gewoon tegen hem praten, zoals je ook tegen een vriendin doet.
suc6 ermee!

Het helpt echt als je tegen hem praat zoals je ook tegen je vriendinnnen doet (alleen laat nutteloos gegiechel en praten over andere leuke jongens maar achterwege!).
Zo’n afspraak is altijd spannend, ja. Probeer niet krampachtig te gaan doen, dus als je bijvoorbeeld een - zeer gênante - boer laat, lach er dan gewoon om. Zo zal hij je waarschijnlijk alleen maar leuk vinden, zo’n spontaan meisje. Ga je ook niet kleden in kleren die je niet leuk vindt. (Dus als je normaal een stoer meisje bent, ga dan niet in een rokje en pumps, dan voel je je ongemakkelijk.)
Betrek je vrienden ook bij het gesprek, dat maakt het op gang houden alleen maar makkelijker. Als jij niets meer te zeggen hebt, gaat je vriendin nog even door.
Succes en plezier!

Heel erg bedankt :relieved:
Ik weet ook wel dat ik gewoon moet praten enzo, maar ik weet nooit zoveel om te zeggen.
En op msn praat hij ook nooit veel terug…
En we moeten ook eerst op de fiets. Dus als hij dan naast me komt fietsen dan is volgens mij eer we er zijn alles al gezegd.
Ik ben ook zo bang voor het moment dat ik uit de deur stap, dat hij mij voor het eerst ziet, en ik hem. Hoe moet ik reageren :anguished:? Wat moet ik zeggen. Ik weet het echt niet.
Maarja alvast bedankt! :slightly_smiling_face:

ik ben ook altijd verlegen… en superzenuwachtig!
maar je moet gewoon jezelf blijven!
als het verkeerd gaat, nouja pech dan! als je er te veel over nadenkt heb je alleen maar meer kans dat het verkeerd gaat!
en jongens vinden het volges mij leuk als meisjes verlegen zijn…
nja in ieder geval succes morgen!

Nou, zeg gewoon ‘hoi!’ en glimlach even naar hem. Zijn jullie met z’n 2en als je de deur uitgaat? Zo ja, zeg dan gewoon dat je er zin in hebt, en vraag wat jullie gaan doen, blabla. Zijn jullie dan al met zn 4en, begroet dan ook je vriendin en je vriend en klets ook met hen.
Ik weet dat het heeel moeilijk is om het gesprek op gang te houden (ik had 2 weken geleden preciees hetzelfde als wat jij morgen hebt!), maar als het klikt tussen jullie, zal het gesprek niet eindigen. Waar ik ophield, begon hij weer. En aangezien je hem morgen voor het eerst ziet, kun je vragen waar hij op school zit, wat voor hobby’s hij doet, enzovoorts. Als je het écht niet meer weet, kun je praten over je omgeving (‘Kijk die vrouw met die plateuzolen, ziet niet uit!’)
Maak - als je dat vindt tenminste! - een complimentje over zijn haar of kleren, of humor. Dat vinden jongens leuk!
Probeer je op je gemak te voelen, dat straal je uit. En je vriendin is er ook bij, lach ook met haar! Zo kom je over als een spontane, leuke meid.

En als het zondag is, moet je met hem alle leuke dingen gaan herhalen op msn! (‘Vond jij het eten ook zo vies gisteren?’ ‘Jaaaa, en jij?’) Gespreksstof zat!

Heey,
Ik snap heel goed dat je daar zenuwachtig voor bent! Doe je niet anders voor dan je bent; Jy bent nou eenmaal jy en hij moet je maar accepteren! Op de fiets scheelt het in iedergeval dat jej elkaar niet aan hoeft te kijken :wink:.
Misschien kom je later wel op gang :slightly_smiling_face:
Veel succes ermee he !!

Hoi,
Alvast heel erg bedankt!
ik hoop dat het goed gaat komen :slightly_smiling_face:
xx

begin met een knuffel. dat is meteen lekker enthousiast en een goed begin. en als je niks weet te vertellen geef je hem gewoon nog een knuffel, (dat deed ik ook en toen noemde hij me knuffelbeertje, zo schattig). en idd gewoon doen alsof je het beste vriend is. beetje boy-achtig doen kan ook niet kwaad, en gewoon lekker druk doen. het hoeft nergens over te gaan, dat vinden jongens juist leuk. zeg gewoon wat je denkt. (oke niet de erge dingen natuurlijk xD). succes!

heeey!
ik heb ook even een probleempje:
ik ben normaal niet verlegen tegen jongens,
maar als ik iemand leuk vind (zoals nu XD) dan word ik meteen rood als hij iets vraagt of zegt, en dan loopt het gesprek ook niet lekker, omdat ik dan zo bang ben dat ik iets doms zeg. volgens mij is dit best wel logisch, maar weten jullie er iets aan te doen?
thanx alvast :couplekiss_man_woman:

Heej,
Het is allemaal goed gegaan en misschien gaan we nog een keer
echt samen op date! :astonished: , dus daarvoor kan ik ook wel tips gebruiken.
Maar dat van hierboven, ik denk dat je gewoon moet proberen om je op je gemak bij hem te voelen.
En als je elkaar beter kent gaat het hopelijk vanzelf wel over…

leuk dat het goed ging op je date =)

maar je hebt idd wel gelijk,
ik zal meer met hem gaan praten,
en dan voel ik me denk ik ook wel meer op mijn gemak!
Thanx!

xx :couplekiss_man_woman: