Verlegen, en high school?

Heyy

Ik ben best wel verlegen, en ik heb maar 4 echte vrienden, en die ken ik van de basisschool. Ik kan dus best moeilijk vrienden maken… Maar ik wil na mijn eindexamen een high school year doen, is dat wel handig? Want daar moet je natuurlijk vrienden maken.
Alvast bedankt :slightly_smiling_face:

Ik denk dat het, juist als je verlegen bent, een heel goed idee is om iets als een High School Year te doen. Je moet daar vanzelf contacten leggen en geloof me, volgens mij gaat dat heel goed en kun jij dat ook. Vraag iemand gewoon alleen al naar hoe zijn dag is geweest.

Ik zeg doen! Je gaat er zoveel van leren!

Dankje voor je reactie! Ik hoor dat ook van iedereen, maar wat nou als ik gewoon echt geen vrienden maak? Dan loop ik een heel jaar alleen en daar betaal je dan 10 000 euro voor :confused:

Volgens mij is het vaak zo dat je al in een gastgezin met andere kinderen terecht komt (dacht ik), via hen kom je dan weer in contact met anderen. Daarnaast ben je, als ik een vriend moet geloven, echt een soort van bezienswaardigheid daar. Vinden ze je/het ontzettend interessant omdat je vanuit Europa komt en een andere cultuur bent gewend. Op die manier kom je vanzelf in gesprek en zolang je er dan voor open staat komt dat echt goed.

Ik snap je twijfel hoor, ik ben zelf ook altijd ontzettend verlegen geweest en vond het lastig om contacten te leggen maar ik vind het nu zo onwijs zonde dat ik me daardoor heb laten tegenhouden om dit soort dingen te doen. En daarnaast heb ik gemerkt; met een klein beetje interesse in andere personen en het stellen van open vragen leg je snel en makkelijk contact.

Ik geloof echt dat je daar in Amerika tijdens zo’n jaar echt wel in een sociale groep gesleept wordt en zolang je dan zelf ook moeite doet (keer voorstellen om ergens wat te eten of drinken ofzo) weet ik zeker dat het allemaal helemaal goed gaat komen.

Als je de kans hebt om dit te gaan doen, echt doen! Je hebt echt wel genoeg om over te praten, het is daar natuurlijk zo anders dan hier. Als je je gewoon openstelt en vriendelijk bent tegen iedereen maak je echt wel vrienden. Als je dan iemand tegenkomt die je aardig lijkt kan je ook vragen of diegene je de school/stad wil laten zien, ik weet zeker dat diegene dat dan graag doet.

Ik merk zelf vaak dat ik, hoewel het spannend is, in een nieuwe omgeving redelijk goed m’n weg kan vinden. Omdat je hier toch een soort met een “clean slate” begint. Niemand kent je nog, dus niemand weet dat je verlegen bent, als je direct bij het begin al vriendelijk doet en een praatje maakt met medestudenten, zal je zo nieuwe vrienden hebben.

Dankje :slightly_smiling_face: Ik ga denk ik wel, ik ga nog wel een keer langs een bijeenkomst en dan vraag ik het ook aan hen.

Ik heb - lang geleden - ook een high school jaar gedaan. Was zelf ook heeel erg verlegen en ben niet de eerste die makkelijk contact maakt zeg maar. Maar toen ik daar eenmaal was, ging het vanzelf. Mensen zijn nieuwsgierig naar je en - tenminste bij mij - raakte ik al gauw met heel veel mensen aan de praat en ging het allemaal vanzelf :slightly_smiling_face: Dus naar mijn mening is zo’n ervaring juist alleen maar goed als je verlegen bent!

Het schijnt dat je in Amerika op een high school als nieuwkomer (uit een ander land) erg populair bent. Je bent dan zeg maar de ‘‘new kid’’ waar iedereen mee wilt praten. Ik denk dat als je je dan een beetje open stelt, je al snel wat vrienden zult hebben.

Ik heb dit btw gelezen in verschillende blogs, ik spreek niet uit eigen ervaring. Ik weet dus niet of dit ook werkelijk zo is.