Verlatingsangst?

Hee,

Een topic van mij. Waar moet ik beginnen? Waar zal ik beginnen? Ik ben drie keer in de steek gelaten. Waarvan één keer mijn eigen schuld was. Daardoor heb ik angst ontwikkelt, dat mijn vriend mij in de steek laat. Ik heb er geen enkele rede toe eigenlijk. Het gaat nu goed tussen ons, en ik vertrouw hem 100%. En toch die angst. Ik ben gaan googlen op de symptomen van verlatingsangst. De dikgedrukte dingen komen met mij overeen.

Symptomen van verlatingsangst:

Als je iemand hebt ontmoet ben je constant met hem/haar bezig, je wilt steeds bevestiging en voelt je erg ongelukkig en afgewezen als je dat niet krijgt.
Je bent snel en veel verliefd, maar de potentiële partners nemen altijd na een tijdje afstand.
Je vind het absoluut niet fijn om alleen te zijn.
Je vindt het niks als de ander weggaat.
Je bent vaak onzeker.

Je wilt constant aandacht van de ander.
Wanneer iemand niet reageert op je belletje of smsje, dan denk je dat diegene niks meer met je te maken wil hebben.
Je hebt constant bevestiging nodig.
Je wilt altijd samen zijn.

En dat is nog best veel als ik het zo bekijk. Maar de hamvraag, wat nu? Vriend vertellen? En dan, dadelijk denkt hij dat het zijn schuld is, of dat ik hem niet vertrouw. En daarbij, ik denk dat ik het heb, dus geen verklaring van psycholoog ofzo.

heeft iemand hier ervaring mee, of tips?

Geen ervaring eerlijk gezegd. Ik zou eerlijk zijn tegenover je vriend. Vertel hem wat je dwars zit en/of wat je voelt. Vertel ook waarmee hij misschien rekening moet houden indien nodig. Hij begrijpt het vast wel :slightly_smiling_face:

Nu ik dit lees, denk ik dat ik dit ook heb, maar oke. Dit gaat over jou

Het punt is…ik denk niet dat hij dat erbij wil hebben zeg maar. Hij houdt van normale, leuke meisjes, zonder al teveel gedoe.

Dat kan wel zo zijn, maar je kunt geen ‘perfecte’ relatie hebben. En wat kan praten nou kwaad ? Hij begrijpt het wel denk ik.

Via app of moet ik wachten tot ik hem alleen zie? Dat wordt dan waarschijnlijk midden in de nacht als we gaan slapen. Lijkt me geen gesprek om midden in de nacht te voeren.

Woooow dit komt zo overheen met mij ;o Maar hetzelfde als moustache haha

Ik denk wel dat je echt onder 2 ogen moet praten, kopje thee erbij. Want op w’app voelt hij zich misschien aangevallen of zo.

Mmm ja je hebt gelijk. Bedankt!

Dan zit het wel SNOR.

http://yunobuyshirt.nl/image/cache/data/Herfst%20Collectie/T2017%20-%20BA%20DUM%20TSS%20(trollfacE)/DA_DUM_TSS-47-650x650.jpg

Geen dank joh.

Niet weer die snor grap :stuck_out_tongue:

Ja ik val heel erg in herhaling, ja :stuck_out_tongue:

Lololol :’)

Ik herken mezelf hier ook in…

Inderdaad gewoon onder 4 ogen praten, via whatsapp kunnen dingen anders overkomen.

En als hij liever een relatie heeft met een ‘leuk, normaal’ meisje (wat jij ook bent hoor) en het om deze reden uitmaakt weet jij dat je beter verdient.

Ja oké klopt ook wel. Maar ik vind mezelf alles behalve leuk en normaal. :’)

Ik herken de symptomen zo goed! Ik dacht al dat ik anders was als andere in dat, als een jongen niet reageert denk ik gelijk dat hij niks meer met mij te maken wilt hebben. Ik dacht dat andere dat ook hadden. De rest van de symptomen herken ik ook…

Nja, het kan ook gewoon onzekerheid zijn. Want ik las ook extreme verhalen, over een man die zijn vrouw bespioneert enzo. Dat doe ik dan weer niet :stuck_out_tongue:

Ik heb hier zelf ook last van en ik heb dat ook aan me vriend vertelt, hij helpt me er nu mee en dat is erg fijn :slightly_smiling_face: Dus ik zou het zeker tegen hem zeggen als ik jou was.

Inderdaad vertellen ja, hij begrijpt t echt wel! En waarschijnlijk vind hij het ook fijn, je neemt hem toch in vertrouwen enzo.

Wauw, ik heb hier ook last van als ik zo die symptonen lees. Het gaat eigenlijk over jou, maar ik heb even een vraagje: Heb/hebben jij/jullie er ook last van als je bijvoorbeeld een (beetje) ruzie hebt gehad? Ik voel me dan altijd opeens heel misselijk alsof ik moet overgeven. Ik ben dan als de dood dat hij me gaat dumpen. Ik vind dit altijd zo raar als ik super misselijk word door een ruzie.