Hee,
Een topic van mij. Waar moet ik beginnen? Waar zal ik beginnen? Ik ben drie keer in de steek gelaten. Waarvan één keer mijn eigen schuld was. Daardoor heb ik angst ontwikkelt, dat mijn vriend mij in de steek laat. Ik heb er geen enkele rede toe eigenlijk. Het gaat nu goed tussen ons, en ik vertrouw hem 100%. En toch die angst. Ik ben gaan googlen op de symptomen van verlatingsangst. De dikgedrukte dingen komen met mij overeen.
Symptomen van verlatingsangst:
Als je iemand hebt ontmoet ben je constant met hem/haar bezig, je wilt steeds bevestiging en voelt je erg ongelukkig en afgewezen als je dat niet krijgt.
Je bent snel en veel verliefd, maar de potentiële partners nemen altijd na een tijdje afstand.
Je vind het absoluut niet fijn om alleen te zijn.
Je vindt het niks als de ander weggaat.
Je bent vaak onzeker.
Je wilt constant aandacht van de ander.
Wanneer iemand niet reageert op je belletje of smsje, dan denk je dat diegene niks meer met je te maken wil hebben.
Je hebt constant bevestiging nodig.
Je wilt altijd samen zijn.
En dat is nog best veel als ik het zo bekijk. Maar de hamvraag, wat nu? Vriend vertellen? En dan, dadelijk denkt hij dat het zijn schuld is, of dat ik hem niet vertrouw. En daarbij, ik denk dat ik het heb, dus geen verklaring van psycholoog ofzo.
heeft iemand hier ervaring mee, of tips?