Verlatingsangst

Iets wat ik van me ex heb overgehouden, die geen reed om me gaf en waar ik altijd maar energie in stak, en hij duidelijk niet in mij, wat ik niet zag. Nouja ik zag het wel maar ik wilde het niet zien.
Hij ging vaker vreemd en ik gaf hem telkens weer een kans. Hierdoor is mijn vertrouwen zwaar beschadigd en mijn verlatingsangst alleen maar groter geworden.

Ik merk dit nu heel erg met mijn nieuwe vriend. We hebben al een tijdje, maar ik voel me soms, als ik alleen ben, weer bang. Al heb ik hier géén ééééén reden tot toe.

Het is niet dat ik niet over mijn ex heen ben, sterker nog; ik haat hem.

Hebben meer mensen dit?
Afleiding helpt goed en me gedachten op iets anders zetten ook. Erover praten hoeft van mij niet met mijn vriend, ik bedoel het is onzin dat ik me druk loop te maken hierom, terwijl het niet nodig is.
Het is waarschijnlijk ook een stukje onzekerheid in mij… maar het is zo lastig als iemand misbruik maakt van je zwakte, een ander weer 100% te kunnen vertrouwen en dat gevoel opzij te zetten…

Ja het is gewoon een stuk onzekerheid wat je zelf al aangeeft. Dat moet opgebouwd worden. Hoelang ben je nu samen met je huidige vriend? Het heeft gewoon tijd nodig zodat hij aan jou kan laten zien dat hij wel te vertrouwen is en dat hij alles voor je over heeft.

ik zou het er alsnog met je vriend overhebben.

ik heb nog niet lang met mijn huidige vriend, ga nu 3maanden echt veel met hem om, heb nu 4 weken met hem, misschien best snel maar als de klik er is en je elkaar zo leuk vind twijfel je er niet meer aan…

Heb vaak bij andere jongens getwijfeld (bij dates na me ex) maar dat was het dan niet, dus nu wist het het wél zeker…

Maargoed het heeft dus tijd nodig!? :slightly_smiling_face:

Ja :slightly_smiling_face:

Ik heb ook zieke verlatingsangst, zo erg dat ik niet meer alleen durfde te zijn. Ik heb het aangekaard bij een pscholoog (heb nog meer angsten) en zij heeft me heel erg geholpen

Hoop dat het dan snel over is, want het is nergens voor nodig…

giraffxzebra; waarom vind je dat? wat zou ik er volgens jou kunnen zeggen dan tegen hem?
ik bedoel ik haat het om oude koeien uit de sloot te halen en ik heb liever niks meer met mijn ex te maken. En dan de grootste reden; ik hoef niet alle jongens over één kam te scheren.

wat had jij dan precies? en wat vind je een goeie tip die zij jou heeft gegeven?

Ik heb een angst/paniek stoornis en nog veel meer, maar daardoor vertrouwde ik niemand meer en was ik bang dat mensen bij me weggingen wat dus tot uiting kwam in extreme verlatingsangst, ik kon niet meer alleen zijn. Dat heb ik echt moeten oefenen. Ik heb ook EMDR therapie gehad (traumaverwerking) en gewoon veel praten en oefenen, steeds de lat een stukje hoger leggen

Oké :slightly_smiling_face:
Bij mij is het dan niet erg, en alleen als het om vriendje gaat, al ben ik natuurlijk ook altijd bang om vriendinnen kwijt te raken of familie, maar dat voelt wat anders.

Ik denk ook meer dat het een angst is dat wat ik met me ex mee maakte ik nu niet meer mee wil maken, omdat ik nu beter weet wat ik wil. Maar goed ik moet me er maar over heen gaan zetten of er niks van aantrekken…komt alles wel goed