Ik schrijf verhalen voor mijn plezier, ik ben geen professional, opbouwende kritiek is altijd welkom.
Ik schrijf dit verhaal ter plekke, ik heb geen voorraad dus soms kan het even op zich laten wachten, maar houd het in de gaten voor de verdere afloop!
De aanvullende delen van het verhaal schrijf ik gewoon in Word, en ik post pas delen wanneer ze een pagina lang zijn, zodat het niet (te) kleine stukjes zijn en niet (te) lange lappen tekst.
Het verhaal is in de Alwetende Vertelsituatie beschreven, zo is het mogelijk van meerdere personen tegelijkertijd te zien wat ze doen en denken.
[Kopieer alsjeblieft mijn verhaal niet voor eigen doeleinden. Dit is vaker gebeurt en dat vind ik heel erg jammer omdat ik hier veel tijd in stop en er met alle plezier aan gewerkt heb.]
Korte samenvatting.
Lucy en Mark hebben elkaar al tijden niet gezien, Lucy werkt in een hotel vlak bij New York terwijl Mark aan het ECL studeert. Het studentenleven valt Mark zwaar, uitgaan met zijn vrienden is een stuk minder leuker dan gedacht zonder vriendin. Totdat hij Tess tegen het lijf loopt. Zijn leven verandert compleet en Lucy heeft hier geen weet van, totdat Lucy een weekend vrij heeft geboekt en naar de campus komt.
---------
Het verkeer stond stil. Het verkeer stond helemaal stil, het bewoog geen meter. “Kunt U hier niet afslaan? Mijn trein vertrekt zo.” De chauffeur heeft zich al dagen niet geschoren, en hij heeft ook weinig slaap gehad zo te zien. De grote koffievlek op zijn gekreukelde shirt geeft aan dat hij ook al even dezelfde kleren aan heeft. Met deze walgelijke gedachten wacht Lucy op het antwoord van de chauffeur.
Hij kijkt geïrriteerd in zijn achteruitspiegel. “Sorry mevrouw, we zullen moeten wachten.” Lucy zucht en kijkt om haar heen. Het verkeer zal zo nog wel even blijven staan. “Goed,” ze keek op de teller en gaf de chauffeur zijn geld. “ik loop wel verder.” Ze opent voorzichtig de deur en loopt om de gele taxi heen. Wanneer ze de kofferklep opent komt een onaangename geur vrij. Ze draait haar hoofd weg en haalt haar koffer eruit.
Ze kijkt op haar horloge. Acht over negen. Ze zucht en zet voort naar het station.
Er zat een oude man op het bankje bij het station, hij had iets vreemds, iets wat je niet verwacht. Diep in gedachten verzonken gaat Lucy tegen de muur hangen. Net wanneer Lucy een flesje water uit haar tas vist komt de trein aangereden. Ze wacht tot de drukte voorbij is en iedereen is uitgestapt. Het is bijzonder rustig voor een station in New York. Ze wilde niet denken aan New York, wat ze voor een week achter liet, ze heeft in het afgelopen jaar nog maar twee vrije dagen gehad, ze verdient een weekje voor haar en Mark. Ze wilde even niet hoeven denken aan haar werk en alle gasten van het hotel. Ze had een lange treinreis voor de boeg, dus deed ze voor even haar ogen dicht.
Het piepende vervelende geluid maakt Mark wakker. De wekker. Hij kijkt op de klok, tien over negen. Hij zuchtte en kwam zijn bed uit. Het was zaterdag en dus rustig op de campus. Iedereen hing in het centrum en bij de clubs. Hij zet de radio op vol volume en kleed zich aan. Binnen vijf minuten is hij klaar om te gaan, stopt zijn portemonnee in de achterzak van zijn jeans. Met een laatste kijk in de spiegel loopt hij de deur uit.
Terwijl hij naar het restaurant loopt waar ze hadden afgesproken kijkt hij op zijn telefoon. Geen berichten. Hij zet het geluid uit en stopt het terug in zijn zak. Hij ziet Tess al zitten wanneer hij binnenkomt.
Ze heeft een strakke skinny jeans aan met een losse witte top. Tess ziet er altijd verzorgt uit, ook als ze geen moeite doet. Ik loop naar Tess die uit het raam zit te staren, draai haar hoofd om en geef haar een zoen. Zodra hij gaat zitten voelt hij zijn achterzak trillen. Hij negeerde het, bewust, want hij wilde niet gestoord worden als hij met Tess was. Ze bestellen hun ontbijt, en Tess vertelt dat ze binnenkort haar familie in Washington gaat opzoeken. Ze heeft hun al een tijdje niet gezien en vertelt over hun gewoontes. Mark luistert aandachtig naar haar. Weer voelt hij zijn achterzak trillen.
Verder?