Verkracht

Hoi,

Ik zou hier graag eventjes mijn verhaal willen kwijtraken, en voel je maar vrij om eventueel tips te geven.

Ik ben in augustus op vakantie gegaan naar Lloret de mar. Van de tweede nacht herinner ik me niks meer, maar dit is war er mij verteld werd en wat ik wel weet. Ik werd wakker in een hotelkamer naast een jongen van mijn school (X), maar met wie ik niet bewust samen op vakantie ben gegaan, met zijn been op mij. Ik had al beetje paniek en ben naar mijn kamer gerend. Ik ontdekte daar dat mijn short en blousje helemaal waren gescheurd en dat mijn tampon weg was. Ik wist niet wat er was gebeurd, maar kwam een klasgenoot van mij tegen, een vriend van X, en hij vroeg opgefokt wat er was gebeurd die nacht. Hij zei dat hij in zijn kamer kwam en mij naakt op het bed zag liggen naast X, maar ik was helemaal ‘knock out’. X zei dat hij even weg moest om zijn gsm te gaan zoeken, dus die klasgenoot van mij was alleen met mij en hielp mij aan te kleden, omdat ik dat alleen niet meer kon. Ik had toen ook nog eens overgegeven zei hij. Hij had mij toen in het bed gelegd, en toen X terugkwam was X boos geworden op hem dat hij mij had aangekleed en hij riep dat ik van hem was en dat hij mij moest uitkleden. Die klasgenoot werd boos op x en zei dat hij mij gerust moest laten want hij zag dat ik wou slapen.
Terug naar het begin van die nacht: ik had wel wat gedronken, maar niet heel erg veel. Niet zo veel dat ik helemaal knock out zou gaan en me niks meer zou kunnen herinneren. Ik heb hoogst waarschijnlijk dus iets in mijn drankje gekregen. Een vriend had mij toen naar mijn hotel gedragen, maar ik wist mijn kamernummer niet meer dus hij had mij bij X gelegd, omdat wij wel gemeenschappelijke vrienden hadden.

Dit is dus mijn verhaal. Bijna alle vrienden van mij die mee naar lloret waren, waren wel boos op X, maar niet héél erg. Ik zei toen ook van oke het is gebeurd en we vergeten het, want ik weet toch niks meer van die nacht. Ik wou eigenlijk ook niet weten wat er met mij gebeurd was. Nu 2 maanden later besef ik mij hoe erg die situatie eigenlijk was. Ik ben nog vriendelijk geweest tegen die jongen en heb tegen iedereen gezegd erover te zwijgen. ‘Ik kan namelijk toch niet verkracht geweest zijn’. Ook omdat ik dacht van ik had wel zelf gedronken en ik was ook wel in Lloret de mar (slechte reputatie). Ik heb zelfs schrik dat ik heb ‘meegedaan’ die nacht, wat ik bewust nooit zou doen, want had daarvoor al hekel aan die jongen omdat hij meisjes onrespectvol behandelde vond ik.

Ik weet nu niet goed wat ik moet doen, dit in de doofpot laten of wat kan ik doen?

Dank je aan degene die dit hebben gelezen, maar het lucht ook al op om alles neergepend te hebben.

Meisjes, alleszins pas op met alcohol en wat je in je drankjes krijgt x

Maar wat is er precies gebeurd dan met je?

Je noemt de titel verkracht, maar je weet niet eens of er iets is gebeurt? Vind het erg dat je waarschijnlijk wat in je drankje hebt gehad, maar verkracht worden is niet niks. Je had dan ongetwijfeld blauwe blekken, een heel pijnlijke, brandende of misschien wel bloedende vagina enzovoort. Beloof me dat je niet tegen mensen zegt dat je wss verkracht bent, want dat is heeeel erg. Ik ken iemand die is verkracht, geen pretje. Thanks

hoe weet je zeker dat je verkracht bent?

Ik weet inderdaad niet zeker wat er met mij is gebeurd, want ik herinner mij helemaal niks. Maar blauwe plekken waren niet echt nodig aangezien ik helemaal niks kon tegendoen, ik kon amper stappen en mijn kleren waren wel gescheurd. En ik heb ook zelf tegen niemand dit gezegd behalve een paar vriendinnen. Misschien is ‘misbruik maken van de situatie dat ik niks kon’ wel een betere verwoording ja :wink:

Maar heb je dan niet aan die gozer gevraagd wat er gebeurd is? En dan kan hij natuurlijk nog altijd liegen, maar toch.

Hmm het is een beetje onduidelijk het verhaal. Maar het is in iedergeval niet niks wat hij gedaan heeft. Verder zou ik het ook niet weten… pas maar goed op jezelf hoor ;o

Je hoeft niet perse bont en blauw te zijn om verkracht te zijn, toch? Als zij helemaal knockout was kon hij gewoon zijn gang gaan bij haar (ze kan zelfs nat worden als ze buiten bewustzijn is, lichamelijke reactie enz.) dus dan hoefde het er niet ‘heftig’ aan toe geweest zijn. Maar dan is het nog wel verkrachting, naar mijn mening dan. Weet niet of het juridisch gezien zo zou zijn, maar ze heeft er niet mee ingestemd.

Ontopic: ik zou het vragen. Maar aangezien die vriend je naakt heeft gevonden naast die jongen lijkt het mij aardig duidelijk. Lijkt me niet dat hij een ‘draw me like one of your french girls’-scenario heeft uitgevoerd.

Hoe kunnen mensen hier het lef hebben om te zeggen ‘Je weet het niet zeker, vertel het aan niemand dat je verkracht bent, want dat is heel erg’. Hoe haal je het verdomme in je hoofd. Echt, hier kan ik heel boos om worden. Dit meisje is naakt en verward wakker geworden in een kerel zijn bed, met gescheurde kleren, en weet niks meer van de avond. De kans dat ze verkracht is, is zeer aanwezig. Waarom had die kerel anders haar kleren uitgetrokken om er vervolgens naast te liggen. En dan ook nog zeggen dat ze dit niemand mag vertellen, want ze weet het niet zeker?! Denk toch na man, waar haal je het vandaan. Ze moet het inderdaad vooral stil houden, zodat niemand weet wat ze heeft meegemaakt.

Ik snap heel goed dat je denkt dat je verkracht bent. Zeker weten doet je het niet. Maar als je naakt in een bed wakker wordt en niks meer van de avond ervoor weet, zit de kans er dik in ja. Waarom heeft hij anders haar kleren uitgetrokken? Je hoeft niet altijd bont en blauw te zijn na een verkrachting. Als je bewusteloos bent kun jij je niet verzetten, en lichamelijke reacties kunnen er voor zorgen dat je alsnog nat wordt.

Meid, laat ik het zo zeggen; Als jij je niks meer herinnert van die avond, kun je niet ingestemd hebben met seks naar mijn mening. Je zegt dat je niet heel veel gedronken had. De kans is dan dik aanwezig dat er inderdaad iets in je drankje zat. Als je wel te veel had gedronken herinner je je meestal nog wel vlagen van de avond. In dit geval heb je absoluut niet ingestemd met seks, het feit dat jouw kleren gescheurd waren versterkt mijn idee hierin. Zelfs al heb jij hem als eerste besprongen, dat zou dan het effect zijn geweest van het spul in je drinken en valt dit alsnog niet jou in de schoenen te schuiven. Denk dus alsjeblieft niet dat het jouw eigen schuld zou zijn geweest!

Als een jongen seks heeft met een meisje die zwaar onder invloed van drank/drugs is, is dit misbruik maken van haar staat, en kan dit alsnog als verkrachting gelden. Zelfs als het meisje zelf veel had gedronken of drugs had genomen, geeft dat een jongen nog niet het recht haar uit te kleden en seks te hebben.

Het is heel erg, maar er zijn zo veel meiden die zichzelf de schuld van een verkrachting geven. Niemand vraagt er om. Ook al loopt het meisje in blote kleding, ook al is het meisje in een feestgebied, ook al is het meisje bezopen. Niemand vraagt om verkrachting. Denk dus alsjeblieft ook niet dat het deels jouw schuld zal zijn omdat jij in Lloret was.

Vraag nog eens aan die vriend wat hij precies gezien heeft. Als hij jou inderdaad heeft aangekleed, en die jongen heeft gezegd dat je van hem was om jou vervolgens weer uit te kleden, dan weet je naar mijn idee genoeg.

Vertel het je ouders. Ook al was je in Lloret, een feestbestemming. Ook al was je aan het feesten, en had je alcohol gedronken. Niemand zoekt zo’n ervaring als verkrachting op, en niemand verdient het. Ik weet zeker dat zij jou ook niet de schuld zullen geven.

Wat betreft die jongen; Je kunt altijd nog aangifte doen, maar er is weinig bewijs en het is al even geleden. Dan nog staat het wel gemeld en is zijn naam bekend. Vertel het hele verhaal, de politie noteert het. Ook al is er niet voldoende bewijs, het verhaal zegt eigenlijk wel genoeg. Ik zou ook niet meer met die jongen omgaan, of eventueel nog 1x met hem praten. Vraag hem naar die nacht zonder je conclusies te vertellen, kijk wat hij er van maakt, en confronteer hem met het feit dat jij naakt naast hem lag. Mensen kunnen zeggen wat ze willen, maar een jongen kleed je niet uit om vervolgens naast je te liggen, met goedbedoelde redenen.

Wat Turtletimes zegt. Ik zou het niet in de doofpot stoppen als ik jou was, daar kan je later nog wel problemen mee krijgen

Ik ben het volledig eens met Turtletimes en ik snap ook serieus niet dat mensen zulke reacties plaatsen. What the hell man… Natuurlijk is er iets verkeerds gebeurd anders ligt iemand er niet zo bij!

Zoek alsjeblieft nog steeds hulp, op welke manier dan ook. Ik vind niet dat die guy hier zomaar mee weg mag komen!

Dit! Dit klinkt op zijn minst als poging tot verkrachting (we weten immers niet of die jongen al iets gedaan had vóór die vriend binnen kwam + het feit dat haar kleren verscheurd waren en zij naakt op bed lag). Ook poging tot is strafbaar!

Wat Turtletimes zegt indd

Dit, alleen vind ik het lastig aangezien je het niet zeker weet. De kans is inderdaad heel groot, alleen als je het niet zeker weet heeft aangifte of in die richting niet echt veel nut na zoveel tijd geloof ik. Als het net gebeurd was kon de politie nog onderzoeken doen, maar nu volgens mij niet meer dus ik weet niet wat je hier echt mee kan verder. Ik zou het wel aan je ouders vertellen, want misschien lucht dat ook een beetje op

Ik denk dat je beter misschien met een psycholoog kan gaan praten om het goed te verwerken, dan om er mee te blijven zitten. Of je nu echt verkracht bent of niet, het is van belang dat je deze situatie goed verwerkt.

Aangifte zou ik denk ik niet zo snel doen, in verband met te weinig tot geen bewijs en dat het al zo’n tijd terug is. Tenzij je gevoel zegt dat je wel aangifte wilt doen natuurlijk, maar dat is aan jou.

Doe even normaal joh. Wij weten toch ook niets van het verhaal? Het is harstikke onduidelijk. De kans is aanwezig dat hij haar verkracht heeft ja, maar dat hoeft niet. Ze heeft lichamelijk onderzoek nodig (al is dat nu te laat) en een soa- en zwangerschapstest.

Zelfs al heeft hij haar niet letterlijk verkracht, het is toch al heel raar dat hij haar kleding gescheurd heeft en naast haar is gaan liggen? Ik zou de TS ook niet adviseren om tegen iedereen te zeggen dat ze verkracht is inderdaad, maar feit blijft dat die jongen echt niet goed bezig was. En om dan tegen haar te zeggen dat er niets aan de hand was maakt mij ook best boos eigenlijk, als feminist zijnde.

Uiteraard, maar wij kunnen niet oordelen wat er daar is gebeurd. En niemand zegt dat er niets aan de hand is? Maar ze moet niet tegen mensen gaan zeggen dat ze ‘‘waarschijnlijk’’ verkracht is. Dat moet ze zeker weten.

Laten we er geen discussie van maken, denk dat TS dat ook niet echt fijn vindt.

Lol mensen hier reageren echt idioot. Ik vind het achterlijker om iemand zomaar ff verkrachting in z’n schoenen te schuiven.
Na aanleiding van een onduidelijk verhaal roept iedereen ‘aangifte!1!!!’ terwijl je daar iemand z’n leven mee kan verpesten en er is niks zeker. Ts is gewoon dom geweest om er nu pas wat mee te doen want je kunt er nu al helemaal niks meer mee.