Verkoudheid tegenhouden

Ik voelde zaterdag keelpijn, en dat betekent bij mij altijd dat ik verkouden word, en omdat ik mijn proefwerkweek heb had ik zaterdag snel 's ochtends en 's avonds een paracetamol genomen om het tegen te gaan. Toen is het gebleven bij een dat ik me niet helemaal top voelde maar opzich ging de keelpijn weg en zat mijn neus niet dicht en had ik ook geen loopneus. Nu begin ik een beetje een loopneus en dichtzittende neus te krijgen en ik ben zo bang dat ik zwaar verkouden word want dat wil ik nu echt niet! Ik heb proefwerken en leuke dingen in de planning staan, dus ik wil echt niet verkouden worden. Dus hebben jullie nog tips om het tegen te houden? Ik denk dat ik vanavond maar weer een paracetamol neem, maar hebben jullie verder nog tips?

Tja tegen verkoudheid is vrij weinig te doen als je het virus al binnenhebt. Dan is het echt een kwestie van uitzieken.
Ik weet hoe je je voelt, ik ben standaard ieder jaar vanaf september/oktober t/m januari/februari non-stop verkouden =( Gaat nooit weg pff.

Maar wat schijnt te helpen is vlak voordat je gaat slapen aan de rand van je bed een grog opdrinken met een scheut alcohol (zo heet mogelijk. Dan direct gaan slapen. Je gaat dan flink zweten, en zo zweet je alles weg. Ook omdat je lichaamstemperatuur ietsje omhoog gaat kan je lichaam beter de infectie aanvallen =) En als je geen alcohol mag/wil drinken kan je ook bijvoorbeeld Hot Coldrex proberen. Heeft ongeveer hetzelfde effect en er zit paracetemol in.

Verder, ja veel slapen, en neusspray gebruiken tegen loopneus en dichte neus als je proefwerken of leuke dingen gaat doen.

Al met al is het het beste om helemaal niks te gebruiken (ook geen paracetemol) maar als je dingen op de planning hebt staan is het wel zo fijn om er makkelijk doorheen te komen.
En natuurlijk veel vitamine C en zo gezond mogelijk leven om je weerstand snel weer op peil te brengen.

Wat Bazinga zegt. En ik gooi mezelf in toetsperiodes altijd extra vol met vitaminesupplementen enzo (naast m’n normale portie fruit) omdat mijn weerstand dan lager is vanwege stress enz.

Vroeg naar bed, slaap doet wonderen en slik extra vitamine B en C :slightly_smiling_face: