verkoudheid reden om thuis te blijven?

Moet je zelf weten meid, jij voelt het beste aan wat kan en wat niet kan.

Beterschap!

Moet je anders serieus een briefje van de dokter laten zien? Je gaat toch niet met alles naar de dokter?

Ik ben altijd verkouden en ik ga gewoon naar school. Met griep of koorts kan je wel thuis blijven maar met verkoudheid niet. Dat kan ik elke dag thuis blijven

Ik zou gewoon naar school gaan.
En al helemaal niet naar de dokter, mijn dokter ziet me aankomen met een verkoudheidje.

jep (of een doodsbriefje, of van de orthodont ofzo, in ieder geval een geldig bewijs).
vorig jaar brief gehad van school dat ik te veel onwettig afwezig was en geloof me dat het echt wel meeviel :’) toen moesten m’n ouders het tekenen, anders gingen ze bellen
mmh ik denk dat Vlaamse scholen gewoon strenger zijn, echt op alle vlakken als ik dat zo vergelijk met Nederland

Dat ligt eraan hoe verkouden en welke lessen ik heb… Ik ga 9 v/d 10 keer wel omdat ik gewoon ZO vaak verkouden ben. Als ik dan elke keer moet thuis, dat schiet ook niet op. Maar als de lessen niet belangrijk zijn, skip ik soms weleens.

Wat raar. Met migraine zou ik b.v. echt niet naar school kunnen, maar daarvoor elke keer kotsend naar de dokter te gaan gaat ook niet lukken. Idd een stuk strenger dan hier in Nederland

Ik blijf thuis voor een serieuze verkoudheid. Als ik gewoon een snotneus heb en dat is het, ga ik wel naar school. Maar als ik ook nog eens keelpijn heb en helemaal suf ben, snap ik niet wat ik eraan zou hebben om naar school te gaan. Buiten misschien nog erger ziek te worden omdat je je forceert. Maar goed, ik heb vaak maar 2 uur les en aan die lessen heb ik sowieso niets. Dus ik blijf als ik gezond ben ook vaak thuis om dan thuis te leren. :’) Vanaf dat ik iets voel opkomen en ik heb niets belangrijks op school (Practica, test of belangrijke werkzitting) blijf ik sowieso thuis.

Ik zou nooit thuis blijven bij een verkoudheid. Dat is ook omdat ik sowieso nooit thuis kan zitten. Ik zou gek worden als ik de hele dag alleen thuis zou moeten zitten en ik zou dan toch allerlei dingen gaan doen dus dan zou ik eigenlijk net zo goed gewoon naar school gaan. Als je nou een besmettelijke longontsteking of keelontsteking hebt vind ik het wat anders natuurlijk haha.

Bij gewoon verkoudheid nee zeker niet. Maar heb je koorts dan is een ander verhaal he.
Dan draag je een infectie met je mee en dan zeg ik ook ff uitzieken maar alleen met koorts!!

Niet naar de dokter, waarom zou je naar de dokter gaan voor een verkoudheidje? Dat slaat echt nergens op.

Als ik geen belangrijke lessen zou hebben of maar een heel kort dagje zou ik thuisblijven als m’n hele keel en neus dicht zouden zitten. Als het echt maar een beetje verkouden is met af en toe een niesje zou ik gewoon naar school gaan.

Ik vind hoofdpijn wel wat anders dan verkoudheid, maar dat ben ik :’)

Naar school gaan. Ik ging zelfs werken toen ik sinusitis had en koorts

Thuis blijven omdat je verkouden bent? :’)

Ik ga morgen gewoon weer naar school en ik ben vandaag geopereerd en kan m’n been niet eens bewegen. Niet zo janken dus

Nee. totaal niet. Ik ben heel demedicaliserend ingesteld, eerst kijken naar wat je wel kan, ipv niet.
Je kan zakdoekjes meenemen, keelsnoepjes en proberen niet te hard/veel te praten. Zolang je geen koorts heb of je echt echt echt ziek voelt vind ik verkoudheid geen reden om ziek op bed te liggen.

Maar hee, dat ben ik. Alleen jij kan bepalen of je ziek genoeg bent om thuis te moeten blijven ja of nee :slightly_smiling_face:.

Als je denkt dat het een zonnesteek moet je het even aankijken en koorts meten. Voor alleen een verkoudheidje zal ik gewoon naar school gaan.

Ik zou naar school gaan. Anders word je als echt ziek bent ook minder snel serieus genomen