Verkoudheid en vliegen

Hoihoi, Ik weet niet in welk deel van het forum dit past dus ik doe het hier.

Ik ga a.s. donderdagochtend (morgen dus) op vakantie, dat is erg leuk alleen zit ik nu met een probleem:
Ik ben verkouden, opzich is dat niet het ergste probleem, dat wordt weer veroorzaakt d贸贸r mn verkoudheid.
Mijn oren zitten dicht, en ik lees overal dat als je niet oppast je trommelvliezen kunnen scheuren :flushed:
Nu gebruik ik al veel otrivin neusspray en stoom ik al een paar dagen maar toch blijven ze dicht zitten.

Heeft iemand nog tips voor het vliegen met dichte oren of tips om het snel over te laten gaan?
Alvast bedankt!

Je kan kauwgom kauwen wanneer je opstijgt/land. Dat is het enige wat ik eigenlijk altijd doe met vliegen.

Ik heb nog nooit gehoord van iemand die zijn trommelvliezen scheurde door een vliegtuigreis. Om dichte oren te voorkomen kan je kauwgom kauwen of op een snoepje zuigen. Verder zou ik me niet al te druk maken want die dichte oren gaan ook weer over. ^^

Ik heb met het vliegen wel vaker dichte oren gehad, maar dat was door de luchtdruk. Nu zitten mn oren dicht door de verkoudheid. Ik denk dat ik met wat ibu of een paracetamol eventuele pijn kan verminderen. ik zuig ook de hele week al op snoepjes, mijn oren zijn daar nog niet van open gegaan helaas :frowning_face: maar bedankt voor de tip

Even langs de huisarts om je oren te laten uitspuiten en je probleem is opgelost. In het vliegtuig op kauwgom kauwen of op een snoepje zuigen en er is niks aan de hand.

Veel plezier en een hele fijne reis!

Ik ben heel vaak verkouden en altijd gedoe met mijn oren dus heb al vaak met dichte oren gevlogen. Iig je neusspray blijven gebruiken en ik heb van die vliegtuig dopjes (van de apotheek) voor in mijn oren, die reguleren de druk oid鈥 Iig als ik heel erg oorpijn heb gebruik ik die en heb ik verder nergens last van!

Angela en IM590:

Ik zou wel naar de huisarts willen want die oordopjes lijken me erg handig, alleen is die al dicht en ik vertrek morgenochten al voor 7 uur. Ik denk dat ik het zonder zal moeten doen鈥

Je kan ook naar de huisartsenpost (deze bel je ook wanneer het weekend is en je gewone huisarts vrij heeft) gewoon even bellen en je verhaal uitleggen. Ik weet zeker dat ze je wel willen helpen!

Mijn oren gaan ook altijd dichtzitten maar verder gebeurt er niks, het is een beetje vervelend dat ik ook de hele reis helemaal niks kan horen maar zodra we weer onder de wolken terecht komen en ik gaap dan ploppen ze open xD.

Bij mij zit het dus wel 茅cht goed dicht, ik versta helemaal niks en kan niet praten want zodra ik mezelf kan horen betekent dat dat ik het hele vliegtuig bij elkaar schreeuw. Snoepjes eten en kauwen en drinken en neusspray en wat dan ook helpt totaal niet bij mij.

Als je echt hele heftige oorontsteking hebt dan is het inderdaad gevaarlijk wanneer je gaat vliegen. Dan kunnen je trommelvliezen inderdaad worden beschadigd. Met dichte oren bij verkoudheid is dit niet het geval. Je kan wel veel meer last hebben van de druk op je oren omdat ze al gevoelig zijn maar dat je trommelvliezen gaan scheuren is niet zo snel aan de orde. Probeer veel zuigsnoepjes of inderdaad kauwgom te eten tijdens het landen en opstijgen. Wanneer je het vliegtuig betreedt kun je aangeven bij een stewardess dat je last hebt van je oren. Dan brengen ze jou twee bekertjes met natte doekjes erin die je dan tegen/om je oren kunt doen. Hierdoor wordt de druk verlicht ! Bij elke vlucht die ik heb gemaakt zie ik mensen met van die bekertjes om hun oren zitten bij het opstijgen en landen. Even vragen aan de stewardess en ondertussen een snoepje of kauwgompje eten en dan moet het goed komen :slightly_smiling_face: