verkouden.

hoi iedereen
ik had een vraag.
ik ben echt snot verkouden.
keelpijn, snotneus , warm/koud.
zo vervelend.
nu 2 vraagjes
1: is dit een reden om thuis te blijven , van school.?
verkouden klinkt niet echt erg. maar ik voel me altijd zo beroert.!

2: zaterdag zie ik mn liefdeee.
zou het dan al over zijn?
iemand goede tips?
( maar dan niet , neusspray etc.)

k weet dat hier al wat topics over zijn maar daar reageert niemand meer op.!

xo alvast bedankt!

Hee! Ik heb dat ook.
Vanmiddag dacht ik echt dat ik naar huis zou gaan omdat ik me zo beroerd voelde. Maar wat bij mij altijd helpt is goed blijven eten, hoe kut je je ook voelt.
En jij moet bepalen of je thuis moet blijven, want niemand weet hoe jij je voelt. Dus als je denkt dat je school niet aankan, moet je het ook niet doen.
Normale verkoudheid duurt 7 tot 10 dagen. Ik hoop dat je hier wat aan hebt :slightly_smiling_face:

Oh en verder kan je aan verkoudheid niks doen, je moet het gewoon uitzieken.

bij mij is het over het algemeen wat korter ligt eraan hoe ik uitziek
dus ik denk dat ik morgen thuis blijf :frowning_face:

bedankt!

haha ik heb precies hetzelfde, alleen heb geen geld om een neusspray te halen xD ik wou me ook ziek melden, maar ik zou vrijdag naar de kermis gaan, dus ik moet van me moeder wel naar school als ik naar de kermis ga.;p

maar uh, je warm houden, veel thee voor je keel drinken,als je moet hoesten tabletten kopen, en succes. xd

ik ook niet haha,
en mijn vader zegt dan , ja hept toch niet gaat wel over
;o dus van hem krijg ik t geld niet. haha

Wat bij mij goed helpt is stomen, dus een bak met koken water eventueel met lepeltje Vicks erin, hoofd erboven en handdoek over je hoofd. en diep inademen (:

Veel water drinken…
Veel Vicks smeren en tja, gewoon uitzieken.

Als je je echt rot voelt en je hebt niet mega belangrijke lessen, zou ik gewoon thuisblijven. Als jij je echt niet goed voelt, dan ben je toch gewoon ziek :slightly_smiling_face:

stomen inderdaad. lepeltje dampo erin, dampo op je borst smeren en ja dan kom je wel bij de neusspray uit. honing voor je keel in de thee?
oh en niet snuiven zegmaar, gewoon goed in een zakdoekje snuiten.

ja, klopt.
we hebben ook luuf dat werkt bij mij wel tegen de benauwdheid.
ik ben ook erg benauwd.
en natuurlijk oook tegen de verkoudheid.
dat gesnotter enzo.

oow. dat wist ik niet , ik zit echt de hele dag te snuiven.

• dat komt heel raar over; ik zit echt de hele dag te snuiven , haha *

dan doe ik dat dus niet meer. haha.

bedankt iedereen , voor de tips~!

Bij mij duurde het 4 dagen ofzo:(

ik heb morgn ook nog een hele dag om uit te zieken ,
alleen moet ik dan wel naar school omdat ik morgen een so heb.

Ik ben iemand die meestal negeert dat ze ziek is, met het gevolg dat het 2 keer zo lang voordat ik beter ben. Dus ik zou lekker thuis blijven als ik jou was.

haha ja zo ben ik dus oook wel.
maar ik voel me dan een aansteller als ik thuis blijf.

Antigrippine is de oplossing. (Weet niet of het met één of twee p’s is) maar moet je even vragen bij de drogist.

Mij is altijd geleerd dat je juist zo weinig mogelijk je neus moet snuiten, want dan druk je het al je holtes in… (de holtes die nog niet verstopt waren zegmaar)

Ik heb het nu ook en ik heb een longaandoening dus verkoudheid is voor mij écht vervelend.
En zit al 4 dagen thuis, kan helemaal niets en er is geen verbetering. Ben vandaag naar de dokter geweest; Slik nu ook prednison, naast mn andere medicijnen. Jippie.
Dus wees blij dat je dat niet hebt! :stuck_out_tongue:

En verder; veel thee drinken, rustig aan doen, etc.

Lekker uitzieken (:. Van altijd maar doorgaan ook al voel je je niet fit wordt je ook niet beter. Gewoon veel slapen en veel drinken en gezond eten. (: