Verkopen op koningsdag

Over 3 weken is het weer zo ver; koningsdag!
Graag wil er voor het eerst dit jaar op gaan staan om voornamelijk kleding te gaan verkopen en nog wat boeken, cd’s en sieraden.

Wie heeft er tips om het goed te kunnen verkopen? Wat zijn goede prijzen? Wordt er veel onderhandelt?
Ga je zelf ook verkopen of koop je juist altijd?

Ik heb het één keer gedaan en ik kan je vertellen dat ik het nooit meer ga doen. Je moest er al om 5 uur staan anders had je geen plek en het zijn gewoon echt zielige prijsjes die je krijgt wil je je spullen uberhaupt kwijt kunnen, op marktplaats krijg je er meer voor.

Ja, er wordt heel veel onderhandeld

@Wolves, was je wel veel spullen kwijt?

Als je er prijsjes op plakt/bij zet, gaan ze dan alsnog onderhandelen?

Marktplaats heb ik ook geprobeerd en het werkt wel maar het duurt mij te lang en is te veel werk met alles er op plaatsen.

Ik denk juist dat je meer succes hebt als je geen prijsjes op je producten plakt, mensen moeten dan vragen hoeveel je voor iets vraagt - als jij antwoord geeft, zie je gelijk hoe ze daarop reageren. Wellicht kun je daar dan ook op inspringen door te zeggen ‘maar u mag het hebben voor …’?

Ik heb het vroeger vaak gedaan, toen ik nog klein was - ik ging toen altijd met mijn moeder en mijn oma staan. Heb toen altijd veel verkocht hoor, vooral Diddl-plaatjes gingen toen als een trein. :’)

Misschien is het ook iets om iets speciaals te ontwerpen, zodat je meer mensen naar je plek/kraam lokt?

Ja opzich wel maar ik weet niet meer precies hoe veel. Want wat we niet verkocht hadden hebben we daar bij de container gezet :’)

Uhm, als je er prijzen opzet gaan ze nog steeds onderhandelen, maar zoals hierboven al gezegd is. Misschien kun je er beter geen prijzen aan geven. De tip is om iemand te vragen: Wat heeft u ervoor over? En als diegene dan 8 euro zegt, dan zeg jij voor 9 euro mag je het hebben. Zoiets… :grinning_face_with_smiling_eyes:

Is het nu heel vervelend dat ik zou denken: “ah geen prijs, heb ook geen zin om moeite te toen en helemaal te onderhandelen. Dan maar niet”
Misschien ben ik dan wel de enige hoor :smirk:

^Zo denk ik er dus ook over, vandaar mijn suggestie om er wel prijsjes op te plakken/voor te zetten. Kan onderhand bijna een winkel beginnen met alles wat ik heb :’)

Ik stond vorig jaar ook met een paar spulletjes.
Bij mij was het gewoon kijken naar de ‘’ waarde ‘’. Maar sowieso word er inderdaad veel onderhandeld. Ik had een laptop te koop staan voor 25 euro (daar moest aan gesleuteld worden tho) en ik verkocht 'm uiteindelijk voor 20 euro. Maar ook een poppenwagen waar ik 7,50 voor vroeg (nog helemaal gaaf) maar ik heb 'm uiteindelijk verkocht voor 5 euro aan het einde van de dag.

Ik zou het niet te duur maken maar hou het wel redelijk. Sowieso aan het einde van de dag. Een vriendin van mij zakt na 12 uur altijd met de prijzen haha

Nope ben het zeker met je eens.
Ik ben heel slecht in onderhandelen :’’)

Ja ik had gewoon in gedachte om voor broeken 4 euro te vragen, blousjes 1 euro en shirtjes 50 cent. Ik vind dat wel lage bedragen om te verkopen en lijkt me dan ook niet om te onderhandelen.

^ Ik denk dat je met die prijzen wel veel gaat verkopen!

^Ik hoop het!! Ben zo klaar ermee met al die spullen/kleding in mijn kamer. Word er helemaal gek van. Hoop met het bedrag een nachtje/weekendje weg te kunnen.

Afgelopen jaren heb ik zelf niks meer gedaan met koningsdag/koninginnedag (ja gewerkt :p).
Back in the days ging ik altijd wel kijken wat er te koop was op de markt though.

Ik verkoop zelf m’n kleding etc op MP en UW. (voorkeur ligt zelfs denk ik bij UW, omdat mensen daar ook wel eens ruilen. ^^)
Puur omdat je suuuupervroeg daar moet zijn mocht je al een plekje willen…

Ik heb een keer een pakket met echt heel veel kleren op markplaats gezet. Was die avond nog voor 50 euro verkocht. Misschien kan je dit proberen met de kleren die je over hebt?

Mehh, ik persoonlijk zou niet zo snel tweedehands kleding kopen en al helemaal niet op een rommelmarkt op K’dag, maar er zijn waarschijnlijk ook genoeg mensen die dat wel doen. Ik zou je alleen niet te snel rijk rekenen, kleding kan wellicht best nog wat tegenvallen in opbrengsten.

Misschien moet ik dat ook maar eens doen dan.
Vind het los verkopen via marktplaats zo’n vreselijk gedoe.