Verkopen (Koningsdag?)

Hey!

Aangezien ik mega veel kleding, schoenen, tassen en accesoires hier heb liggen die ik niet (meer) gebruik wil ik deze graag verkopen. Op internet wil het niet zo goed vlotten dus ik zat te denken om het misschien met koningsdag te gaan verkopen. Heeft iemand hier ervaring mee en zo ja, loopt dat een beetje en voor welke prijzen?

Ik heb echt sommige stukken nog waar een prijskaartje aan zit…

Heb je al aan de IJ-hallen gedacht? Ik heb verder geen ervaring met verkopen via een kraampje maar misschien heb je er wat aan.

Ik heb vorig jaar op Koningsdag met veel kleding en schoenen e.d. op een vrijmarkt gestaan, en het verkocht ‘redelijk’. Wat ik heb gemerkt is dat je ontzettend vroeg (althans bij ons) op de markt moet gaan staan wil je een beetje goed plek hebben. Ik was er om 07.00 uur heen gegaan en toen was bijna alles al vol. Qua prijzen moet je niet teveel vragen, ik had ook kleding en schoenen waar nog kaartjes aan zaten, maar mensen willen het toch voor een schijntje kopen. Wat betreft de prijzen zou ik echt onder de €10 blijven. Wat wel werkt is een kledingrek en tafeltje om je spul op aan te prijzen, en neem een actieve houding aan om mensen te trekken.

En de wat algemenere tips voor op de vrijmarkt staan is zorg voor voldoende kleingeld en plastic tasjes, ideaal. Ik hoop dat je er wat aan hebt :wink:

^Super, thanks! Dus als ik een tafel meeneem en daar alles op dump is niet zo’n goed idee? Wat vroeg jij gemiddeld voor je kleding?

@Sunburst, ik ken de IJ-hallen niet. Hoe werkt dat?

Ik heb het ook wel eens geprobeerd, maar je krijgt vaak echt niet meer dan 1 euro voor je kledingstukken. Met Koningsdag zijn mensen op zoek naar zo goedkoop mogelijk spul, ook al is het nog nieuw ofzo.

^Oh dat is nou weer jammer. €5 vind ik nog wel te doen en voor sommige dingen €3 ook nog wel maar €1 is wel heel weinig…

Het is een enorme vlooienmarkt in Amsterdam. Je kan een kraampje huren voor 30 euro per dag (kan je ook delen met een vriendin, dan betaal je elk maar 15 euro) en daar komen echt SUPERveel mensen op af. Maar schijnt ook dat je de prijzen idd onder de 5 euro moet houden (liefst onder de 3) omdat je anders weinig verkoopt, iedereen komt daar voor de koopjes. Maar als je alles laag prijst, kom je er daar redelijk makkelijk vanaf geloof ik.

Je zou het kunnen doen, maar ik denk dat mensen dan al gauw gaan graaien. Ik had een kledingrek voor de kleding en een kleedje/tafel met schoenen, maar wat je misschien ook kan doen is een mand meenemen waar je koopjes of iets in doet. Ik heb voorafgaand veel op internet gezocht naar tips, dat heeft wel geholpen. Ik vroeg zo’n €3 voor een ‘normaal’ kledingstuk, maar ik had ook wel wat duurdere dingen ertussen zitten, zoals een (imitatie) leren jasje, daar vroeg ik dan wat meer voor. Maar nooit meer dan €7/8 voor een kledingstuk. Wat mij opviel is dat mensen sneller voorbij liepen wanneer er prijsjes opgeplakt waren, bijvoorbeeld op de schoenen. Toen ik later de prijsjes eraf haalde kwamen er sneller mensen op af.

@Kaassaus, ah bedankt voor de tips! Ga er dan geen prijsjes op plakken. Heb nu een aantal dingen op facebook gezet en moet zeggen dat het nogal verschilt. Mijn kleding krijg ik daar niet kwijt in tegenstelling tot accessoires en schoenen want dat loopt wel, waar ik heel blij mee ben. Hoe heb jij dat gedaan met veel wisselgeld op zak hebben?

@Sunburst, bedankt voor je informatie! Denk dat ik het toch maar eerst op Koningsdag ga proberen want Amsterdam is vrij ver voor mij en dan ook nog betalen e.d. (2,5 uur met de auto)