verkleuring vergulde ring

Sinds september heb ik een vergulde Disney Couture ring, ik vind hem helemaal geweldig! Ik heb hem sindsdien dagelijks gedragen, op enkele weken na ivm stage in de zorg. Nu zag ik zojuist dat ik voor het eerst zo’n zwart/groene verkleuring op mijn vinger kreeg en de ring is aan de ‘achterkant’ lichtelijk roze verkleurd.
Nu weet ik dus dat het een vergulde en dus geen gouden ring is, maar hij was toch veels te duur om na 2 maanden niet meer te dragen. Heeft iemand een tip hoe ik de verkleuring weg krijg en hem mooi kan houden? Ik weet dat blanke nagellak helpt om de verkleuring tegen te gaan, maar hoe krijg ik die eerst weg?

ehhhh geen idee er over heel met een spuitbus?

Misschien kan de juwelier dat schoonmaken. Ik zou niet weten hoe je dat zelf zou kunnen doen.

verkleuring kan je tegen gaan met kleurloze nagellak

Mijn ringen werden daar groengoud van :confused: dus dat raad ik sowieso af

Ik heb een zilverenring die ook groenig verkleurd. Met zilverpoets is dat er zo weer af! Misschien heb je ook zoiets dergelijks voor goud?

Misschien heb je hier iets aan:
http://www.google.nl/sear…vergulde+ring+schoonmaken

Succes met je ring in elk geval. Hopelijk wordt ie weer normaal!

mijn ouders hebben volgens mij wel goudpoets, van het weekend maar eens proberen. Die tips via google had ik ook al wel gevonden, maar dat is echt tegen vuil en volgens mij is het rozige oxidatie. Kon geen tips vinden om dat tegen te gaan, maar misschien werkt dat goudpoets wel :slightly_smiling_face:

@rest thanks voor meedenken!

Ik had ook zo’n leuke arband daarvan gezien alleen zag toen ook dat het geen echt zilver is, voor dat geld ga ik geen nep zilveren arband ofzo kopen. vind het ook raar

de ring was inderdaad 30 euro, maar voor dertig euro heb je never nooit een echt gouden ring, dus verguld leek me een prima oplossing, da’s nog altijd betere kwaliteit dan van die nepgouden nikkel dingen… dacht ik.

Verguld betekend dat er alleen een laagje overheen zit, als dat wegslijt gaat dat verkleuren

yup dat weet ik… ik had alleen gehoopt dat dat langer dan twee maanden zou duren…