Verkleurde tanden

Hoi,

Over een half jaar gaat mijn beugel er uit. Ik ben nu 15 jaar en ik kreeg hem toen ik net 11 was. In die 4 jaar zijn mijn tanden erg verkleurd. Ik ben bang dat als mijn beugel er uit gaat er allemaal blokjes te zien zijn van waar mijn beugel zat. Ik wil mijn tanden eigenlijk niet laten bleken want ze zeggen dat dat helpt. Weten jullie misschien een tandpasta die verkleuringen laat verdwijnen en echt werken. Of heeft iemand anders dit probleem.

-xxx-

Als je beugel eruit gaat, maken ze gelijk je tanden schoon zodat je geen rare verkleuringen (meer) hebt. Komt goed! :slightly_smiling_face:

Je krijgt geen verkleuringen, dat is bijna zeldzaam :wink:

Mijn tandarts maakte me altijd bang door te zeggen dat ik rotte plekjes onder de blokjes zou krijgen als ik niet goed zou poetsen. Weet eigenlijk niet eens of dat waar was.

^ Dan moet je volgens mij je gebit wel heel erg verwaarlozen hoor en ook nooit poetsen.

Komt goed hoor, ik heb daar ook last van gehad maar ze poetsen je tanden met tandpasta heel goed schoon. Zodat je weer kan shinen met je mooie rechte tanden.

Geen zorgen over maken, ze maken je tanden heel goed schoon nadat je beugel eruit is dus mochten je tanden verkleurd zijn, zie je daar straks niks van!