Verkleurde laars

Heee
ik heb gister een ontzetttteenddd mooi paar witte leren laarzen tot op de knie gekocht bij dr. adams
ik had eerst de rechter aan maar toen ik de linker vroeg zag ik dat de linker veel witter was dan de rechter, die nu wel wat gelig leek!
ze aren afgeprijst van 120 naar 45 euro :blush: dus ik heb ze gekocht op de hoop dat het ik het wel goed kon krijgen

maar hoe krijg ik een verkleurde laars weer zoals het was :O?
of hoelang zal het duren voordat de linker laars ook vekleurd zoals die ander

x

heb je een foto?
of zijn ze van leer of suede?
voor leer heb je van dat spul dat het weer wit maakt…

ik heb het geprobeerd op de foto te zetten maar dan zie je het niet zo goed

ze zijn van echt leer, en ik heb al geprobeerd met witte schoenpoets op beide schoenen, nu zijn ze íetjes meer dezelfde kleur maar mn moeder zegt dat het er echt nogsteeds niet uitziet

-

Kun je niet terug gaan naar de winkel?
Als je het bonnetje nog hebt

ah shit, das kut. misschien stond die al lang in de winkel en is al vele keren gepast. terug brengen?

En anders gewoon nog wat vaker met schoenpoets ;p

jaaa ik heb het bonnetje nog enzo, maar ik heb ze natuurlijk al wel helemaal ingesmeerd met schoensmeer :stuck_out_tongue:

en het is ook niet vuil, want ik hem met wasbenzine en een tissue geprobeerd te poetsen maar er kwam niks van af!

jaa mn handen jeuken om er gewoon 100 keer met schoenpoets over te gaan :blush: maar word het dan niet een vieze laag? :expressionless:

Het is gewoon de invloed van het licht… wij hebben dat ook.

Leer dat in een lichte kleur geverfd is verkleurd altijd veel sneller en heviger dan donkergeverfd leer. Met donker leer helpt het vaak om het leer weer lekker in te vetten zodat het leer weer soepel wordt, het kleurverschil wordt vaak door uitdroging van het leer veroorzaakt.
Je kan in de winkel altijd om extra korting vragen als je zoveel kleurverschil ziet, maar je hebt hem nu al gekocht…

Schoenpoets is trouwens echt slecht voor het leer! En ja, wit leer is lastig om weer op kleur te brengen dus je beste optie is denk ik om de nog witte schoen een weekje in het raamkozijn te laten staan, regelmatig draaien zodat hij overal evenveel zonlicht krijgt, en goed in de gaten houden wanneer hij weer op kleur is met de andere laars.
Heb je geen sneeuwwitte laarsjes maar tenminste wel laarzen van dezelfde kleur.

ik zou naar de schoenmaker gaan (:

okeee :open_mouth: maar denk je dat het in een week al echt kan verkleuren? want er is 10 dagen ruiltijd dus dan zou ik kunnen, is die 10 dagen genoeg?

Ga anders langs de schoenmaker voor tips ofzo, als iemand weet hoe je schoenen weer wit moet maken, is hij het wel.

oke ik zal morgen even langs de schoenmaker gaan
en dan zet ik hier sowieso wel even t antwoord neer, voor als jullie ook verliefd worden op verkleurde laarsjes :blush: