Verkering?

Hey meiden
ik heb zolang mogelijk geprobeerd dit zelf op te lossen… maar, ik ben nu echt een beetje radeloos.
Nou het zit zo ; een jongen uit mijn klas. daar ben ik al sinds de 1e vrienden mee, (Ik zit nu in de 2e ) hele goede vrienden, we vertellen echt alles tegen elkaar, en vertrouwen elkaar volledig. Maar een tijdje geleden ben ik wat meer dan ‘‘vriendschap’’ gaan voelen voor hem… en hij heeft gezegd dat hij dat ook voor mij voelt. We worden nu ook steeds closer, bijv als we naast elkaar zitten slaat hij een arm om mijn middel of over mijn schouders, dan krijg ik meestal een heel warm & verlieft gevoel. Dat is nu al een tijdje zo bezig. Maar soms is dat gevoel opeens weg dan is het gewoon net zoals ‘‘vroeger’’ Dus eigenlijk, de ene keer heb ik wel vlinders & de andere keer niet. Hij schijnt mij nu erg leuk te vinden en mijn vrienden zeggen dat hij mij dus zal vragen, maar ik weet echt niet wat ik moet zeggen. Als ik nee zeg dan ben ik bang dat hij me nooit meer een kans zal geven, en dat hij nooit meer zo close is als hij nu is en dat zal ik echt heel erg vinden. Ze zegen dat ik het moet proberen, maar als ik aan verkering met hem denk voelt het gewoon niet goed, maar als ik aan verkering met hem denk dan voelt dat ook weer heel erg fijn. Hier loop ik nou al heel lang mee rond, en ik weet echt niet wat ik moet doen!
Ik heb trouwens erg weinig ervaring met jongens.
Ik hoop echt dat jullie meiden mij kunnen helpen!

Liefs x

Langs de ene kant zou ik zeggen, als je twijfelt, moet je het niet doen. En dan natuurlijk hopen dat jullie vriendschap hierdoor niet misgaat, want dat vind ik altijd zo’n zonde. Maar langs de andere kant, als je soms toch wel verliefde gevoelens bij hem hebt, betekent dat toch dat er wel iets is, zou ik denken? En dan zou ik zeggen, je kan het proberen.

Of je kan een middenweg kiezen en hem zeggen dat je iets meer tijd nodig hebt om zeker te zijn van je gevoelens.

Tja. moeilijk, moeilijk.
Ik heb altijd geleerd, bij twijfel niet doen. Maar je wilt de vriendschap ook niet verpesten. Al is de kans dat dit gebeurt nu sowieso groot. Want als jullie wat zouden krijgen, en het gaat uit, dan is de vriendschap ook heel raar. (ik spreek uit ervaring) dus ik weet niet zo goed wat je moet doen, sorry.

@ Hierboven
Dankjewel wel!
Het is echt zo dubbel allemaal
Ik zal idd tegen hem zeggen dat ik meer tijd nodig heb, en dat ik het gewoon wil houden zoals het nu is?

Dat is juist fijn tocht want dan is het tegelijkertijd een goeie vriend van je maar ook je liefje

oh… ik ken dat zo he! die twijfel…
ik weet ook niet echt wat ik je voor advies kan geven, sorry.
maar bij twijfel is het misschien beter om het niet te doen ?? en idd eerst even te w8ten en te kijken wat je nou echt voor hem voelt
tenzij je heel graag wilt dat kun je het naatuurlijk gwn proberen, maar dan zou ik als ik jou was wel eerlijk tegen hem zijn…over je gevoelens…
maar ook uit ervaring vriendschap na verkering is echt lastig…

anyways, succes… ;p
& sorry voor mn slechte advies :pensive:

Misschien moet je het hem gewoon eerst vertellen, dat je niet zo goed weet wat je wil. Als jullie zo’n goede vrienden zijn als je zegt moet je het daar toch over kunnen hebben.
Gewoon eerst even praten en dan zie je wel. Je moet gewoon sowieso eerlijk tegen hem zijn, want als je samen bent met iemand waarbij het niet goed voelt gaat het nooit goed (ervaring).

Heb hier ook ervaring mee, ik zei ja, het ging uit…
Geen ramp (oke toen een beetje). Hij is nog steeds een van mijn beste vrienden.
Ben nog heel close met hem enzo, dus onze vriendschap heeft er niet erg onder geleden. Hier heb je opzich niks aan, maar ik zeg bij twijfel niet doen (of nog ff afwachten).

ik denk dat je er gewoon voor moet gaan.
je leeft maar 1 keer en je zult denk ik ook spijt hebben als je het niet doet.
ik hbe ongeveer hetzelfde meegemaakt en ik heb het gedaan.
het is heel goed gegaan en we zijn gewoon met vriendschap uit elkaar gegaan.
nog steeds vrienden :slightly_smiling_face:

Ik zou proberen het er even met hem over hebben, gewoon wat meer tijd vragen. Vertel hem dat je je niet zeker bent van je gevoelens.
Het is inderdaad wel een hele lastige situatie, zeg!

Als hij je vraagt dan moet je tegen hem zeggen wat je nu tegen ons verteld. Dat je twijfelt omdat het misschien je vriendschap kan ‘verpesten’. Dan kunnen jullie er samen over praten en waarschijnlijk komen jullie er dan wel uit. Het is wel een lastige situatie. Als je hem echt leuk vind dan zou ik ervoor gaan.

Dankjullie wel voor jullie hulp!
Ik zit nog steeds heel erg in de knoop maarja.
Als ik een keer alleen met hem ben dan vertel ik wel hoe ik me erbij voel mischien snapt hij alles dan beter!
En ja, ik zal het natuurlijk kunnen probeeren, want de gevoelens zijn er wel…

Ik… herken dit zo. Dit is echt precies zoals ik het ook heb. Mijn allerbeste vriend vond mij leuk. Toen ik hier achter kwam heb ik hem vertelt dat ik hem wel leuk vond, maar dat het nog tijd nodig had. Toen laatst heeft hij mij verkering gevraagd, bijna een maand geleden. Het is echt een hele bijzondere en lieve jongen, ik weet echt niet wat ik zonder hem moet. Toch heb ik nog steeds momenten dat het net is als vroeger, toen we gewoon beste vrienden waren. Ik heb hem vertelt dat ik nog steeds heel erg twijfel, en hij accepteert dat. Ik ben echt heel erg blij dat hij mij begrijpt. Het is nogal dubbel. Ik weet gewoon niet wat ik wil. En omdat ik zo twijfel denk ik ook van als je twijfelt moet je het niet doen. Maar aan de andere kant is het zo’n leuke jongen! Ik ga dit topic zeker volgen! :angel:

zoals hierboven allemaal gezegd wordt, het gewoon wat tijd geven

@ Perfectisch
Nou, dat is nou echt presies wat ik ook heb!
Echt heel moeilijk.

Maaroke.
Gister heeft hij mij dus heel lief gevraagd, om verder te gaan…
Dus ik heb eerlijk tegen heb gezegd wat ik voelde en hij accepteerde het gelukkig. Die avond heb ik hem nog een heel lief smsje gestuurd. (:

Wat fijn voor je dat je vriend je begrijpt! Dat lucht echt op he? En ook dat je er met hem over kan praten vond ik zelf heel fijn. Dat zal ook wel voor jou gelden. (: Ik zou het gewoon wat tijd geven, en dan zie je vanzelf wat er uit komt. Je hebt niets te verliezen, en jullie kunnen het alleen maar leuk hebben met elkaar. Dat was tenminste wat mijn vriendin tegen mij zij. Zolang je maar eerlijk tegen hem bent.

(:

Nogmaals, heel erg bedankt iedereen xx