Verkering vragen?

Doen jullie dat ‘tegenwoordig’ nog? Of is het eerder ‘van zef sprekend’ vraag je het neit meer?

??

Bij mij ging het vanzelf. Later heeft hij me nog wel officieel gevraagd, op zich wel leuk want dan heb je echt een datum.

Een vriendin van mij en haar vriend hebben achteraf een datum bepaald :stuck_out_tongue:

Ik hoop eerlijk gezegd dat er nog gevraagd moet worden want ik heb vorig jaar met een meisje anders 8 weekenden achter mekaar lopen daten, waarna ik de tel kwijt raakte hoe vaak ze d’r ex z’n naam wel niet noemde en ik bij elk stukje sieraad een enorm verhaal kreeg over zij en d’r ex… nou eh, dààààg :stuck_out_tongue:

Maar nee, volgens mij is 't behoorlijk vanzelfsprekend want d’r zusje zei namelijk ook, “Goh, maar jullie hadden toch wat samen?” x) dusja, heel eerlijk gezegd denk ik dat dat gewoon verschilt per stel ^^

ik vind het er wel een beetje bijhoren. mijn vriendje deed het wel :relieved:

Mijn huidige vriend vroeg:
‘‘Wil je mijn meisje worden?’’
& verder gaat het gewoon vanzelf.
vind verkering zo’n kinderachtig woord

Het gaat gewoon vanzelf…
En toen wij al zo goed als samen waren, vroeg die het nog even officieel zeg maar:’)
Is wel leuk om een datum te hebben, al draait het natuurlijk meer om het samen zijn…

Ik weet het klinkt cliché maar ik vind dat het wel moet , hoort er op de een of andere manier bij maar dan moet je niet vragen van wil je verkering met mij? want dat klinkt ook zo raar vind ik

en ik vind ook dat de jongen het moet vragen (weercliché)

ik kreeg van mijn beste vriend, waar ik eigenlijk al 2 jaar op crushte, een roos, met een kaartje eraan; please be mine. x

toen was ik naar zijn huis gegaan, en toen deed hij open, en toen zoende hij me.
een dag daarna, op school, liepen we langs zijn vriendengroepje, toen zei hij:
’ dit is mijn vriendinnetje.’

toen wist ik dat het ‘aan’ was

Nou bij mij ging het als volgt: We hebben gezoend en geknuffelt zaten na het uitgaan nog op een bankje kort bij onze huizen( we wonen 2 straten van elkaar af ) dus ik dacht ja we hebben al wat. Kreeg ik toen ik in bed lag een smsje met : Wil je de mijne zijn? (zoiets in die richting) En dat vond ik echt super lief, en je hebt een precieze datum.

Maar met wil je verkering met mij klinkt een beetje basisschool vind ik haha.

okee dat is echt lief =)
haha,
ik vind idd ook dat je niet verkering moet zeggen.
dat woord alleen al, maar toch moet er wel iets gevraagd worden.
dan is het ook duidelijk voor de andere mensen =P

Ik knuffelde al een half jaar met hem, maar aangezien hij een stuk(14 jaar) ouder is dacht ik nooit aan verder gaan met hem, hoewel ik altijd al iets speciaals voelde voor hem. Ik was een keer mee barbequen op het meer, en daarna vroegen een aantal vrienden aan hem, is dat je meisje? Toen heeft hij tegen mij gezegt dat hij me leuk vond(op MSN) en t weekend daarna was ik mee naar zijn huis om spullen op te halen, toen hadden we gezoent, en sindsdien hebben we wat, dat is ook onze datum… Hij heeft t dus niet gevraagt.

meestal, gaat het gewoon vanzelf.
Maar soms is ht echt verwarrend, en dan vraag ik en soms hij, voor de zekerheid, hoe het nu eigenlijk precies tussen ons zit, haha!

Idd. En Purplelipstick, ik vind het ook zo kinderachtig klinken. Dus zeg liever ‘relatie’, maar ‘relatie vragen’ staat ook zo raar XD.

Hmm we waren buiten, hij gaf me een kus. Later gesmst met: is dit nu onze datum?
hahah t was wel leuk =]
Maar ik vind dit ook stukke beter dan echt vragen… dat is zoo, euhm tsja… gewoon niet ideaal lijkt me… Zo nep?

Ik had op een zaterdag voor het eerst met hem gezoend.
Toen was ik maandag met hem naar de stad gegaan, en daarna naar mijn huis. Toen lagen we op mijn bed en toen zei hij zo: “Ja, eigenlijk heb ik je nog niet eens officieel gevraagd he…”
Dus ik: “Nee…”
Hij: “Nou, wil je dan iets met me?”
Ik: “Ja” :grinning: *kus*

Nou als je een tijdje met elkaar date, dan ga ik er wel vanuit dat je ‘iets’ samen hebt. En zodra dat ‘iets’ uitgesproken wordt is dat ‘iets’ officieel met bijbehorende datum.

hij: hebben wij eigenlijk officieel wat?
ik: nou vooruit dan maar *kus*

Het is zo ouderwets hè?

Bij ons ging het zo: we waren met nieuwjaarsnacht in een discotheek en we hadden al best vaak gedate en gezoend, en hij had me om 12 uur gebeld om me gelukkig nieuwjaar te wensen en om te zeggen dat hij ook zo naar die discotheek kwam. Dus ik ging hem daar zoeken en toen gelukkig nieuwjaar wensen, en toen gingen we weer de hele nacht zoenen. En op een gegeven moment zei hij: “liefje wil je als mijn vriendin het nieuwe jaar ingaan?” Jaaaaaaaaaa

aaah ik weet nog wel die goede oude tijden op de basisschool enzo. opeens… “wil je verkering met mij?” “ja hoor”
hoe cute haha. Maar nu gaat het eerder vanzelf

Ik ken nu al een paar weken een jongen en het is echt leuk om bij hem te zijn, hij is al een paar keer blijven slapen enzo en 't is altijd superchill… Maar ik heb echt geen idee wat we nu eigenlijk zijn :slightly_smiling_face: Het komt er wel bijna op neer dat we samenzijn maar we hebben het er nog nooit over gehad… Da’s zo’n lastige situatie en 't is weer zo stom om te vragen “zeg, hoe zit het nu eigenlijk?”