Verkering vragen

Oke, hier komt even een heel lang verhaal want het duurt wel even voordat ik alles heb.

Het zit dus zo, ik ben 14 jaar en ik zit in de derde van het VWO.
Vorige jaar zijn ik en een paar vriendinnen van Havo/Vwo naar VWO gegaan en toen kwamen we in een klas terecht waar niet iedereen elkaar kende.
Zo waren er 4 jongens die heel aardig waren.
Ons meidengroepje en hun jongensgroepje behoren allebei niet echt tot de populaire maar wel hebben een leuke klas.

Ik ben nu eigenlijk verliefd op een van de vier jongens.
Hij is heel aardig en eigenlijk best wel vol van zichzelf maar hij heeft precies dezelfde interesses als mij en hij is de knapste van de vier.

Hij praat eigenlijk met iedereen maar dan ook echt met iedereen maar bij mij doet hij een beetje afzijdig. Als we dan ook praten dan is het een heel normaal gesprek.
Hij is heel lief, ik zat vast in de fietsenstalling tussen een aantal fietsen (jaa ik weet het, niet zo slim) en hij komt me wel helpen.

Ik zie hem maar echt bij een les want bij de andere lessen zit hij altijd heel ver weg.
Tijdens deze lessen krijg ik wel vaak te horen dat we een leuk stelletje zouden zijn terwijl ik nog tegen niemand heb gezegd dat ik hem leuk vind.
Ik ontken het eigenlijk altijd maar hij zegt nooit iets.
Ik zie zijn gezicht ook niet want hij zit achter me.

Mijn vriendinnen zeggen dat hij heel vaak naar me kijkt maar ik weet niet of ik dit moet geloven want ze kunnen ook gewoon meegaan met de rest van de klas door te zeggen dat wij bij elkaar zouden passen.

Ik praat eigenlijk meer met zijn vriend maar hij is heel aardig maar hij is ook gewoon echt een vriend van mij.
Hij begint altijd en ik praat dan natuurlijk terug.
Ik verdenk hem er wel op dat hij op mij is (fijn…).

De problemen waar ik mee zit zijn nu eigenlijk dat ik dus echt verliefd op hem ben en ik niet weet wat te doen.
Ik zou het hem graag willen vertellen als ik dat zou durven.
Dan heb ik dus ook nog het idee dat zijn vriend op mij verliefd is.

Het ergste vind ik nog wel dat ik niet weet of hij ook op mij is.
Hij kan net zo goed op een van de meisjes zijn waar hij wel normaal mee praat maar hij is altijd super stil bij mij.

Ik vind het echt niet leuk meer, het is nu al een paar weken zo dat ik echt helemaal gek wordt van dat wachten en niets kunnen doen maar ik weet het ook niet.

Kan iemand mij helpen??

-XXX-

Oh en wacht, de titel is misschien verkeerd.
Ik hoef hem niet perse verkering te vragen, daar gaat het niet om

Ik denk dat een beter titel zou zijn wanhopig of niet weten wat te doen…

Heey Bladbladiebla!,
-Leuke nickname trouwens :slightly_smiling_face:
Ik ken me helemaal in jouw inleven. Heb trouwens hetzelfde probleem. Jongen die ik erg leuk vindt, het lijkt erop dat hij mij leuk vindt, maar ik ben een te grote chicken om met hem te praten. En een kkeertje leek het erop, dat hij mij zou vragen, en in plaats daarvan loop ik gewoon weg. *zucht* Wij hebben zo’n hard leven.
Maar dit gaat niet over mij. Ik kan ene hele tijd doorgaan over mijn trieste liefdesleven…
In iedergeval , DOEN! Anders krijg je er net zo als mij spijt van, want voor mij is het te laat. *snik*

hahahahahhahahahahhahahahahahahhahaaha. :’)

ot; waarom zou je hem vragen als je niet met hem praat. Zorg eerst maar eens dat je fatsoenlijk contact hebt en je op je gemak voelt in zijn omgeving

Ik praat wel met hem (dat probeer ik) maar hij praat niet uit zichzelf met mij, hij is ook wat afzijdiger tegen mij dan tegen andere meisjes maar we zien elkaar wel als vrienden.
Het is eigenlijk heel erg moeilijk uit te leggen.

En hoe kom je erbij dat ik me niet op mijn gemak voel in zijn omgeving?
Ik denk dat ik het er op moet houden dat hij verlegen is tegenover mij…

Heb je hem toegevoegd op facebook/whatsapp? Dat is meestal makkelijker praten, omdat mensen dan geen invloed op hem hebben wanneer hij tegen je praat. In het begin weet je niet wat je van elkaar moet verwachten, het kan geen kwaad om een beetje met hem te flirten!

Ja ik heb ook al gekeken maar hij heeft helemaal niets van social media. Raar zo in deze tijd.
En ik ben niet specifiek aan het flirten maar laat ik zeggen dat ik aardiger doe tegen hem dan ik gewend ben want ik heb de neiging te zeggen wat ik vind ook valt dit bij veel mensen niet zo goed.

Aan de ene kant heb ik van ja **** ** en aan de andere kant weet ik dat ik mensen daarmee kan kwetsen.
Een probleempje van mezelf :wink:

Oke, net zoals elk jaar geef ik iedereen een kerskaartje op school.
Bij die van hem heb ik er zeg maar wat meer bij geschreven.

Eerst gewoon ‘Fijne kerstdagen en een gelukkig 2012, blabla’
Daarna 'Ik wilde je eigenlijk nog iets zeggen, uhh…

Ik vind je leuk.
Je mag hier mee doen wat je wil of niets’

Zo ging het, ik weet eigenlijk niet of ik hem moet geven??

Dat van dat kerstkaartje zou ik niet doen als ik jou was, als je het hem dan echt wil vertellen kan je het beter face to face zeggen, kan je ook nog zijn reactie zien.

Tja ik weet dat ik dat beter kan doen maar ik had besloten dat ik daarvoor te bang ben dus leek me een wat beter tussenweg.

Het is eigenlijk een keuze uit niets doen, dit doen en als iemand een ander goed idee heeft dan is dat ook welkom maar het liefst doe ik dit als het goed is.

Gaan jullie als groepen ook met elkaar om?
Ik zou het hem nog niet zeggen of vragen. Hij praat niet uit zichzelf tegen je, dat kan positief en negatief zijn… En zo lang je dat niet weet kan je beter niks doen.
Praat hij wel met andere vriendinnen van je?

Hij praat nu ik er zo over nadenk zoiezo niet zoveel.
Maar hij praat inderdaad niet zoveel tegen mij.

Maar ik weet het niet, het is nog al dubbel.

Omdat als jij je echt helemaal op je gemak voelt in zijn omgeving, dat je dan ook geen moeite zou hebben om over ‘jullie’ te beginnen

Daar ben ik het niet mee eens, heel veel meisjes vinden het moeilijk om over dergelijke dingen te beginnen. Zelfs als ze er 100% zeker van zijn.

Als jij echt 100% op je gemak bent met iemand, dan hoort er ook bij dat je over letterlijk alles kan praten… anders lijkt het mij geen 100%!

Ik ben bij niemand 100% op mijn gemak. Dat betekent niet dat mijn relatie slecht is o.i.d. maar dat ligt meer bij mezelf.

Ja inderdaad :upside_down_face:
Ik heb echt wel een goede relatie met mijn moeder maar ik zeg haar ook niet alles hoor.

Maar ik snap wat je bedoelt.
Maar toch denk ik dat ik het doe want dan weet hij het gewoon.
Het is toch mijn eigen schuld als er dan iets is ofzo dus ik waag het erop.

Bedankt :flushed:

Zeg je hoe het afloopt? ^^

Is goed :flushed:

Hey,
ik heb de brief gegeven en ben daarna heel hard weggelopen (ja ik was laf).
Het was een kerstkaart dus ik gaf iedereen eentje dus het was niets raars ofzo.

Nu gaan we vrijdag een keer samen naar de film, YES!!