verkering vieren?

heey iedereen,

Ik ben 13 en ik heb net een paar weken met mijn vriendje, en ik vroeg me af, moet ik straks dan ook vieren dat we 6 maanden of een jaar samen hebben?
Ik zie dat natuurlijk op tv in Amerika wel gebeuren enz, maar doen jullie dat dan ook?
En wat als ik hem wel wat wil geven, maar ik geen geld mag uitgeven aan dat soort dingen van mijn ouders?
Ik zit wel met deze vraag, want straks geeft hij me wel wat, en dan heb ik helemaal niks voor hem.
En hoe moet ik dat dan uitleggen? :bored: :flushed:
Kan iemand me alsjeblieft helpen???

Echt alvast bedankt!

Ps. Ik weet niet of zo’n soort topic al bestaat…

Het is niet dat ik het vier of zo, met een jaar of halfjaar heb ik hem wel wat gegeven, en ook af en toe weleens. Dat doet hij bij mij ook, maar we verwachten van elkaar niks als we zoveel maanden hebben. Het is ook geen verplichting. Ik vind het een beetje overdreven om het echt te vieren als je 13 bent eerlijk gezegd.

Maanden hebben wij nooit gevierd, eerste jaar samen wel. Niet te uitgebreid, gewoon samen uit eten geweest.

Ik snap dat hele ‘vieren van zoveel maanden of weken’

dat klinkt echt alsof het een hele prestatie is… Wat? zijn jullie verschrikkelijke mensen voor een relatie? Ik denk van niet.

Het ‘vieren’ doe ik ook niet. en als dat zo is, is dat per jaar.
Het handige is bij mij dat het ineens in het grote pakket van ‘kerst’ en zijn verjaardag valt :wink:

Mijn vriend en ik vieren het een soort van door gewoon samen te zijn en af en toe een kadootje geven of iets leuks doen ( uit eten of film of naar de stad of iets)

bedankt, maar van mijn ouders mag ik helaas niks uitgeven aan dat soort dingen… :dry:
(ik weet dat het niet verplicht is enz maar ik wil t miss wel doen)

Ik zou het er met hem over hebben en vragen wat hij vindt. Dan voorkom je in ieder geval dat hij een duur cadeau geeft en jij niks. Je hoeft misschien niet per sé iets te kopen, jullie kunnen ook samen iets leuks doen dat geen geld kost (thuis film kijken). Wil je wel iets geven, dan kun je altijd nog zelf iets maken.

Eigenlijk hoeft het niet echt. Waarschijnlijk vergeet je vriendje het, zoals altijd. Ik zou persoonlijk alleen moeite doen als je vriend hetzelfde doet!

Ik zou het erover hebben met je vriend. Ik weet nog dat ik een keer inschatte dat mijn ex niets om dat soort dingen zou geven, vervolgens had hij een cadeau en ik niet. Voelde me best lullig toen.

Verder kun je het vieren zoals je wilt. Als je geen geld hebt, kun je iets samen gaan doen of een leuke kaart sturen oid. Als jullie het niet vieren is dat ook goed, whatever makes you happy.

Mijn vriend en ik vieren het overigens wel, maar niet heel uitgebreid. En tegenwoordig alleen nog hele jaren, in het begin pakten we de halven er ook bij.

@Soundsoldier, vieren doe je niet alleen als iets een prestatie is. Mensen vieren immers ook kerst en verjaardagen en qua prestaties stelt dat over het algemeen ook geen fuck voor. Het is gewoon leuk om even bij stil te staan en goed excuus om een keer iets duurder uit eten te gaan of om een leuk cadeautje aan de ander te geven.

Wij “vieren” alleen ons jubileum. Dus het aantal jaar dat we wat hebben. Dan geven we elkaar een cadeau of hebben we een heel uitgebreide datenight, soms met een hotelovernachting. In het begin deden we iets leuks rond de maanden, maar niet heel speciaal ofzo.

We vinden het allebei gewoon leuk om te vieren, om samen iets leuks te doen.

bedankt allemaal, ik kan hier echt wat mee. ik denk dat ik dan eerst afwacht of hij mij ook iets geeft, en als hij dat wel doet, dan maak ik denk ik zelf iets voor hem. anders dan stel ik hem voor om een netflix marathon te houden of zoiets :flushed: