Verkering met de ex van mijn beste vriendin? ...

Hoi ik ben Liz,
ik zit in een lastige situatie… IK ben verliefd op de ex van mijn beste vriendin. Mijn vriendin heeft het dan wel uitgemaakt (3 weken geleden ongeveer) maar ik durf niet te vragen wat zij er van zou vinden als ik met haar ex zou nemen. Ze is nogal snel boos en als ze boos is dan weet ze gelijk goeie roddels te verzinnen. Haar ex vind mij waarschijnlijk ook leuk en we praten erg vaak met elkaar… Wat moet ik doen, ik ben hopeloos in love, :flushed:

xoxo Liz

Dit vind ik echt een no-go, zeker na 3 weken.
3 jaar maakt het een ander verhaal.

Persoonlijk vind ik het wel rot voor je vriendin als je al na 3 weken achter haar ex aan zou zitten. Ik denk ook niet dat zij dat kan waarderen. Ik zou het nog even uitstellen en als het echt wat serieuzer begint te worden tussen jou en haar ex, zou ik er wel even met je vriendin over gaan praten en vragen of ze het goed zou vinden.

Toch echt met je beste vriendin gaan praten. Overigens vind ik niet dat ze een goede vriendin zou zijn als ze roddels verspreid over je. Maar eerlijk, ik vind eigenlijk niet dat je met de ex van een goede vriendin gaat, tenzij zij echt duidelijk toestemming geeft en daar moet je dus echt om vragen.

Eerlijk gezegd klinkt het niet als een hele hechte vriendschap. Ik weet uit ervaring dat ik het heel naar vond toen mijn vriendin opeens met mijn ex ging, maar dat is nog geen reden om roddels te gaan verspreiden of zo. (Als ze dat zou gaan doen.) Ik zou het er inderdaad met je vriendin over hebben, en er over nadenken hoe belangrijk haar mening voor je is.

-

Sluit me hierbij aan.

Wow nee absoluut niet, denk dat je je vriendin hier enorm mee kwetst (ik weet niet hoe die relatie in elkaar zat en hoelang die duurde, maar dan nog). Als jullie goede vriendinnen zijn flik je zoiets gewoon niet.

Lijkt me niet zo’n probleem, maar na 3 weken zou ik daar ook niet erg van gecharmeerd zijn. Als je hem over een tijd nog leuk vind zou je met haar kunnen praten, maar ben je er zeker van dat hij jou ook leuk vind?

Aan de ene kant: hij is nu single, dus kun je een relatie beginnen.
Aan de andere kant: het is nog zo kort geleden dat het uitgegaan is, dat het je beste vriendin erg veel pijn gaat doen als je een relatie met hem begint.

Ik zou kijken wat het beste voor je is. Is het je waard om met hem verkering te hebben of gaat je beste vriendin voor?