Verkeerde uitstraling

Hey,

Ik ben zelf iemand die niet zo van meisje-meisje kleren houd. Ik ben dol op stoffen zoals denim, leer, etc. Ik hou van een stoere uitstraling. Nu heb ik best veel kleding die daar op lijken, maar op de een of andere manier merk ik de laatste tijd dat ik er nogal ‘mannelijk’ uit zie. Ik doe erg mijn best om er stoer maar toch elegant en vrouwelijk uit te zien, maar dit lukt me gewoon niet echt. Ik zie er al gauw slobberig en beetje ‘schoffie’ uit.

Ik ben zelf behoorlijk lang, en heb donker krullend haar. Nu vroeg ik me af of jullie misschien tips hebben zodat ik er toch stoer maar ook wel stijlvol, vrouwelijk en wat charmanter uit zie. :slightly_smiling_face:

X

Je kan gebruik maken van accessoires en erop letten dat je kleding niet al te ruim valt, zodat het nog wel duidelijk is dat je een beetje vormen hebt.
Je hebt tegenwoordig van dingen met leeraccenten, misschien kun je zoiets combineren met een iets vrouwelijker dingetje, zoals een blazertje.

Je kunt ook inspi op doen op fashionblogs, je hebt er zat die ook jouw stijl zullen aanspreken!

make up, hakken, je haar leuk doen. En bij een losse top een strakke broek, en andersom ook. Zodat je vrouwelijke vorm niet verdwijnt :wink:

onderkant strak - bovenkant los
onderkant los - bovenkant strak

Als je dit ‘regeltje’ aanhoudt zul je er al snel wat vrouwelijker uit zien, probeer het accent op je sterkte punten te leggen. Als je mooie benen hebt mag je echt wel een rokje aan of een strakke broek. Ook hakken kunnen het geheel mooi afmaken, en die kunnen ook best stoer zijn. Deze bijvoorbeeld:
http://static.zara.net/photos//2013/I/1/1/p/6117/201/040/2/w/560/6117201040_1_1_1.jpg?timestamp=1380023109076

Die zijn van de Zara. Ik weet niet of je veel gympen draagt? Dat kan ook wat mannelijker aandoen dan je misschien zou willen. Probeer anders te kiezen voor de meest subtiele categorie zoals all stars of vans.

Ik draag wel make up en heb altijd een skinny jeans aan met een losse top/jasje/etc, maar ik draag ook wel vaak sneakers/gympen omdat ik al best lang ben. Verder vind ik het ook heel moeilijk om dingen te combineren, zoals kleuren maar ook printjes enzo.
Wel bedankt voor de tips!

Gewoon dragen waar je je lekker in voelt. En als ik zo lees wat je normaal draagt zie je er volgens mij niet echt “mannelijk” uit.

Ik draag ook heel veel leer, maar ik krul mijn haren er vaak bij met een blouse of een strakke top. Misschien is dat een optie? En een mooie laars met hak?

Ik had dit eerst ook wel. Nu denk ik er echt totaal niet meer aan en draag ik gewoon wat ik zelf leuk vind en probeer ik er niet vrouwelijker uit te zien. Eerst droeg ik veel blazers, bijv. een broek met gaten en een wijde top en dan een blazer erbij. Daardoor gs je er wel vrouwelijker uit zien, maar er zijn genoeg mensen die vinden dat een gescheurde jeans en een blazer niet samen gaan, ik vind zelf van wel :p. Make up dragen en sieraden om doen helpt ook.

Gewoon dragen waar je je zelf fijn in voelt.

Ik hou ook van stoer, leer, denim etc. Maar let inderdaad op accesoires, als je een oversized jas draag doe er dan een strak shirt onder zodat je vormen laat zien. Zelf draag ik altijd hakken en eigenlijk altijd skinny broeken.

Hoelang ben je? Ik ben met hakken ook al snel 1,85 namelijk en anders bikerboots? Vind ik persoonlijk leuker en vrouwelijker dan sneakers!

het is een kwestie van goed combineren denk ik. Een mooie skinny jeans en make up kan al heel veel uitmaken. Je hoeft niet gelijk naar high heels te grijpen als dat niet jou smaak is, ballerina’s, leuke laarsjes en een paar vans kunnen het ook prima doen. Let erop dat je de kleding gewoon in de juiste maat haalt, en het mag best getailleerd zijn en stoer tegelijk. Een mooi zittend leer jasje kan heel stoer en sexy tegelijk zijn. Sieraden kunnen het ook goed doen.

Wat ook heel belangrijk is is je houding. Probeer geen mannelijke houdingen aan te nemen zoals met je benen uit elkaar zitten en staan als een zoutzak.

Ik ken het probleem. Ik hou zelf ook van de stoere dingen zoals leer en denim en ik heb me er nooit echt zorgen over gemaakt over ik er soms meer mannelijk uit zie. Gewoon dragen waar je je goed in voelt. Soms helpt een shirtje verknippen om zo je vrouwelijke vormen meer naar voren te brengen.
Hakken zijn voor mij ook geen optie omdat ik 1.88 ben (al ga ik het toch weer proberen) Lengte is iets om trots op te zijn. Ik draag daarom ook meestal combat boots of sneakers.
Verder draag ik af en toe wel rokjes of jurkjes, misschien dat dat ook helpt om jezelf wat vrouwelijker te voelen in de kleding? Ik dacht altijd dat het niet stoer was, maar er zijn ontelbaar veel manier om een rokje of jurkje stoer te dragen (en er zijn ontelbaar veel stoere rokjes en jurkjes). Sierraden en accessoires helpen denk ik ook wel mee. Maar aan het einde van de dag gaat het erom dat jij je prettig voelt bij wat je draagt! Dit was niet echt helpful

ketting, oorbellen, dingetjes in je haar doen