Verkeerde opleidingskeuze.

[i]Wat ik me afvroeg;

Wie is er weleens van opleiding veranderd omdat je dan een verkeerde opleiding heb gekozen? Hoe heb je dat gezegd tegen je ouders enzo?

Ik heb tegenwoordig het idee dat ik dit opleiding niet zo leuk vind, wat ik doe. Ik heb 2 jaar geroepen dat Biologie me veel meer ligt dan sector Economie… Maar toch zekerheid gekozen voor economie omdat ik later alle kanten mee op kan.[/i]

ik niet. mn broer wel
hij heeft toen gewoon gezegd dat hij t niks vond, dat de opleiding tegenviel enzo en dat hij zoiets geen 4jaar kon volhouden
toen is hij gestopt en een jaar later met een andere opleiding begonnen

edit: heb je het wel over een vervolgopleiding? aangezien je het over een sector hebt xd

Ik ga ook stoppen met deze opleiding of mn propedeuse halen ik twijfel nog want als ik mn p niet haal weet ik niet wat ik dan moet doen omdat ik het nevernooit 4 jaar uithou op deze opleiding want anders heb je weer last van studieschuld en weet ik veel hoe dat allemaal zit dus ik ga binnenkort even met de decaan praten. Tegen mijn ouders heb ik gewoon meteen eerlijk gezegd dat ik het niet zo leuk vond en dat vonden ze niet erg.

Ik doe vwo, en koos als profiel economie en maatschappij, omdat je daarmee ook de meeste kanten op zou kunnen. Eigenlijk leuk cultuur en maatschappij mij leuker, maar dat was zo’n “pretpakket” werd gezegd. Dus ik ging door met e&m.
Maar in 5vwo werd economie mij echt te zwaar. Al mijn tijd ging naar dat vak en ik bleef onvoldoendes halen. In december ben ik toen terug gegaan naar de 4de om uiteindelijk toch het c&m profiel te kiezen. En ik ben er ontzettend blij mee dat ik dat heb gedaan.

Heb het samen met mijn ouders besloten, omdat ik er helemaal aan onder door ging. Het was echt een opluchting voor me toen ik c&m ging doen.
Ik zou er gewoon met je ouders over praten, zeggen wat jij denkt. Jij moet namelijk die opleiding volgen. :slightly_smiling_face:

ik heb het nu ook.
ik ben net begonnen met international communication and media.
en eigenlijk vind ik het helemaal niks.
mijn tweede keuze was integrale veiligheidskunde en ik weet niet wat ik nu moet doen.
ik weet ook niet waar ik kan vinden of de opleiding in februari begint.
want dan zou ik nog kunnen switchen dit jaar.
iemand ervaring?

[i]Ja, ik heb het over een vervolgopleiding… MBO niveau 4.

Ik heb VMBO-tl gedaan. Ik had makkelijk niveau 4 kunnen doen. Maar nee, eerste twee jaar is niveau 3 en laatste jaar is niveau 4. Echt heel saai wat ik doe, secretarieel. Ik vind dit niveau te makkelijk en er is nergens een mogelijkheid om het sneller te doen. Door het makkelijkheidsgraad, heb ik snel zoiets van; ik doe het thuis wel, want dit heb ik in 5 minuten gedaan. En ga ik op school op hyves enzo, gewoonweg omdat de meeste lessen me niet boeien en ik het in mn eentje zonder uitleg ook wel redt. Tekstverwerking? Ben ik al helemaal klaar mee. ECDL? Eitje, module 2 al met 95% gehaald. De rest is ook simpel. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

De school is leuk, maar de klas en de leraren totaal niet. Ze boren je echt de grond in als je iets fouts zegt ofzo. En verder ligt economie me gewoon niet. Biologie juist wel.
Vriendin van me zegt dat ik dit jaar ECDL sowieso wel moet halen. Dan pas verder kijken.[/i]

Op de site van de meeste scholen staat een kopje met februari start oid en daar staat onder welke opleidingen er beginnen maar dan kan niet op elke hogeschool geloof ik. Verder heb ik er geen ervaring mee.

up.

gebeurt heel veel mensen, je weet namelijk van te voren nooit wat je precies kan verwachten, en als je dat wel weet kan de klas, leraren enz nog tegenvallen. Zeker de helft van de mensen die ik ken van het mbo zijn gestopt met hun eerste opleiding. ja, dan is de erst van het jaar werken en zoeken naar een andere opleiding die wel leuker is.

Jep, het is mij ook overkomen.
Ik heb vorig jaar m’n Gymnasium-diploma gehaald en ben toen kunstacademie gaan doen (hbo dus), het viel echt vreselijk tegen en m’n ouders wisten het eigenlijk al wel vanaf dag 1, dus ze zagen het wel aankomen. Nu ga ik volgend jaar gewoon op de universiteit beginnen, hoop dat dat me beter bevalt. (:

Ik wel.
Ik deed eerst IBS, vond het niet meer zo goed zitten, ging ik naar administratie (bleek het daar nóg erger te zijn!). Dus hierna deed ik toch weer IBS xD

[i]Update;

Ik heb het nu gezegd tegen mn moeder, en ze zag het wel aankomen dat de opleiding die ik nu doe niets voor mij is. Omdat ik (zacht uitgedrukt) best chaotisch ben.

Ik wil heel graag de opleiding doktersassistente gaan doen. Al 2 jaar lang geroepen. Maar heeft iemand ervaring met deze opleiding :slightly_smiling_face:?[/i]