Hey! - sorry, lang verhaal maar hoop dat iemand me raad kan geven
Ik ben dit jaar aan een opleiding begonnen maar ik vind het nogal tegenvallen. Ik wilde eerst havo gaan doen maar toen ik op mijn ‘favoriete’ school was afgewezen (en al mijn vriendinnen wel waren aangenomen, terwijl ik hogere cijfers had) had ik er nogal de pest in en toen heb ik een andere havo ook afgezegd omdat ik die school niet leuk vind. Nu valt deze opleiding me enorm tegen, dus zat ik erover te denken om alsnog havo te gaan doen. Mijn vader is hier echter niet zo’n voorstander van want die heeft zoiets van “Jij bent alles na een paar weken zat, verzin eerst maar wat je echt wilt worden. Want ik blijf niet betalen als jij elk jaar maar gaat switchen.”
Daar heeft hij wel gelijk in, maar ik weet dus niet wat ik echt wil. De ene keer denk ik “O, dit lijkt me leuk!” en de maand daarop is het weer helemaal anders. Nu wil ik wel gewoon een goede opleiding, dus ik wil sowieso uiteindelijk HBO afmaken. (doe nu MBO) maar ik heb ook nog geen idee wat ik daar wil doen. En ik probeer echt al een paar jaar te verzinnen wat ik nou voor beroep wil gaan uitoefenen.
Ik ben nu 17, word dit jaar in september 18, en ik twijfel of ik anders een jaartje zou gaan ‘nadenken’ wat ik nou echt wil. Maar ik ben bang dat dat de hele situatie daar ook niet beter van word.
Iemand hetzelfde meegemaakt of tips of iets dergelijks? Want ik weet nu niet of ik een intake moet aanvragen bij de havo, of wat anders…
x