verkeerde opleiding gekozen?!

Hallo allemaal,

School is net begonnen en ik weet nu al dat ik op de verkeerde opleiding zit.
Ik heb heel veel moeite gedaan om erop te komen maar het is niet wat ik wil.
De mensen staan me niet aan, de leraren boren je de grond in en weg sociale leven.
Ik doe Fashion&Management en het leek me het einde, maar na dag 1 had ik het al gehad…
geen economie of management te bekennen en alleen maar knutselen en naaien haha
Dus ik ga nu heel goed bedenken wat ik wel wil en er dan maar mee stoppen.

Zijn er meer meiden die nu al weten dat ze een verkeerde opleiding hebben gekozen?
Hoe vertelde jullie het aan je ouders?
En wat gaan jullie doen, gewoon door of snel stoppen?

x liefs

Heb je het er al met je mentor over gehad?

knutselen en naaien is toch leeeuk :grin:
misschien moet je het nog even aankijken?

Ja ik ook. Mijn ouders balen er natuurlijk heeel erg van, maar ik ben echt niet van plan dit af te maken. Ik ga denk ik deze week stoppen en dan maar weer op zoek naar werk, 3e verneukte jaar alweer. -.-’

dubbel

Mijn broer was in de derde week vorig jaar geswitched naar een andere opleiding (van een technische naar biochemie), maar het was lastig voor hem om meteen met de stof mee te kunnen lopen.

Als ik jou was zou ik eerst proberen nog te kunnen switchen naar een andere opleiding voordat je echt stopt. Eventueel kan je in een februari-stroming terecht komen (ligt aan de opleiding).

Heb het zelfde, weet het nog niet heel zeker… maar tot nu toe is de opleiding veel te moeilijk voor me. Ik kijk het nog even aan… succes x

Zou als ik jou nog even aanzien. Meestal lopen de opleidingen in het begin nogal stroef. Of anders inderdaad kijken of je niet in februari een andere opleiding in kan stromen, maar dan moet je wel nu al gaan kijken voor wat en of het mogelijk is.

bedankt voor de reacties :wink:
ik kijk het ook nog wel even aan hoor, maar eigenlijk weet ik het gewoon al.
dus ik ga gewoon kijken wat me dan wel een leuke opleiding lijkt
en die februari instroom heb ik ookal naar gekeken, dus dat wordt het misschien.
alle andere ook succes!

Oe, jouw opleiding lijkt mij juist heel leuk (maar goed, ik vind de opleiding die ik nu doe ook leuk, dus ik blijf lekker zitten waar ik zit =P). Maar ik denk dat het slim is om alle plus en minpunten eens op een rijtje te zetten en met je mentor te gaan praten of het heel het jaar alleen maar naaien word enzo, of dat er in de volgende periode meer economie e.d. aan bod gaat komen. En als het je echt niets lijkt, dan maar stoppen en veel studies beginnen ook in februari, weet niet precies, staat wel op de schoolsites.

Voor 1 oktober kan je nog makkelijk overstappen (of als je stopt krijg je al je geld nog terug dacht ik). Daar zal ik wel ff rekening mee houden als ik jou was…

Wacht het anders nog een week af, is het echt niks voor je moet je je zo snel mogelijk uitschrijven! Als je dit voor de Kerst doet hoef je geen studiefinanciering terug te betalen en kan je wss in februari instromen bij een nieuwe opleiding. Als je het echt snel doet kan dat mss meteen al, de school is namelijk nauwelijks begonnen.

Nou, ik denk er ook overna.
FF vraagje, wat als je boeken hebt bestelt om te huren
en krijg je je geld dan terug als je die dan terug stuurt?
(Boeken hé, want ja… Werkboeken zijn al een deel gebruikt.)

je kunt je nog altijd afmelden en naar een andere opleiding gaan

mm ik heb nog steeds geen school, moet nog kiezen :’)

misschien detailhandel? kan je werken in een kleding winkel zodat het ook nog wat met kleding te maken heeft.

Je kunt nu nog wisselen van opleiding dus ik zal het er zeker met je ouders even over hebben.

Stop nu het nog kan en start in januari aan een nieuwe opleiding.
Wees eerlijk tegenover jezelf en je ouders, ga niemand pleasen.
Stop ermee nu het nog kan.

Mijn opleiding is ook niet wat ik dacht dat het was, dus ik ga er ook mee stoppen. Maar het propedeuse jaar maak ik DENK IK wel nog af.
Ik heb het m’n ouders gewoon eerlijk verteld. En ik heb op school met de decaan een afspraak gemaakt om te bespreken wat het beste is om te doen; misschien kan jij dat ook doen?

Ik zou stoppen als ik jou was, met de opleiding die je hebt gekozen moet je het als het goed is de rest van je leven doen.

Ik ben ook niet zo content, maar mijn ouders teleurstellen is ook niet echt een optie.