Verkeerde manier gezegd dat ik hem leuk vind

Hoi allemaal! Ik ben nieuw hier maar ik zit met een probleem…

… Ik heb een jongen leuk gevonden en hij is bevriend met een jongen die ik ken. Ik had tegen die jongen via de app gezegd dat ik zijn vriend leuk vond en dat hij dat zeker niet moet vertellen. Toen ik het eenmaal heb gezegd zei hij dat mijn ‘crush’ meekeek en mij niet leuk vond omdat we elkaar helemaal niet kende. Ik voel mij nu vreselijk en ik denk dat ik nu voor schut sta. Ik had ook moed verzameld om een keer kennis te maken met hem maar nu voel ik mij best onzeker.

Hebben jullie misschien nog wat tips? En hoe kan ik met afwijzing omgaan? Dit is de eerste keer dat ik word afgewezen.

Je staat nooit voor schut als je je gevoelens kenbaar maakt.
Stuur altijd een bericht naar de jongen zelf. Je weet nooit of die jongen ook onder sociale druk staat om op een bepaalde manier te reageren.

Ik zou die jongen gewoon zelf een berichtje sturen die niet meteen te zwaar klinkt. Bjvoorbeeld: hoi, ik wilde je toch ook zelf een berichtje sturen. We kennen elkaar nog niet zo goed, maar ik ben wel nieuwsgierig naar je. Als je wilt, kunnen we eens samen wat beter kennis maken, zonder verwachtingen, gewoon gezelligheid samen wat drinken bijvoorbeeld. Vind je het idee niks, dan is dat natuurlijk ook helemaal goed, maar ik wilde het toch ook zelf even vragen. :wink:
Fijne vakantie! Groetjes, …

Dat is super fijn en ik wil dat best doen. Maar ik heb zijn nummer niet en ik zie hem alleen op school. De jongen die ik had geappt over degene die ik leuk vind had via spraakbericht gezegd: Hij vind jou niet leuk slet!

Daarom vind ik het zelf ook nog erg eng om er ook nog op in te gaan.

1 like

Wat een rare en vervelende reactie zeg! Je hebt het duidelijk via de verkeerde jongen gevraagd. Misschien vindt zijn vriend jou wel leuk en liegt die andere jongen…

2 likes

Super bedankt! Als ik die jonge zie ga ik duidelijk vertellen dat hij niet zulke reactie moet zeggen tegen mij. Maar ik ga proberen het zelf te vragen aan de jongen die ik leuk vind.

Ik zou het laten. Als hij jou wel leuk vond dan had hij vast iets anders gezegd of zijn nummer doorgestuurd.

Voortaan als je iemand leuk vindt diegene eerst een beetje leren kennen misschien, dan kan je ook makkelijker aftasten of het iets wordt

1 like

Belachelijke reactie. Ik zou hem ook links laten liggen.

Misschien heb je gelijk. Ik ga even wachten tot de vakantie voorbij is en ga ga ik even met hun praten. Dan kunnen zij het duidelijker uitleggen face2face.

Die jongen die mij slet noemde heeft gelukkig sorry gezegd en zei dat hij iets gedronken had ofzo en dat dat dus niet zijn bedoeling was.

Wel fijn dat hij zijn excuses heeft aangeboden. Jongens doen vaak onderling stoer en hebben geen idee wat ze zeggen. Al met al is het wel een leermoment voor je geweest.

X

Heel erg bedankt! Alle tips hebben geholpen!