Verkeerde keuze?

Hey meiden!

Een paar weken geleden heb ik ontslag genomen bij mijn vorige werkgever, omdat ik iets nieuws gevonden had wat me veel leuker leek.
Ik werkte in een all jou can eat restaurant en maakte vooral uren van 8:00 tot 17:00. Ik was verantwoordelijk voor mijn collega’s, zorgde dat alles goed verliep en deed bestellingen enzo. Ik werkte erg hard, maar had het gevoel dat dit toch niet mijn ding was dus zocht ik naar iets anders. Tijdens het gesprek waarin ik aangaf ontslag te willen nemen, is er verteld dat ze dit erg jammer vonden maar ik altijd terug mocht komen als ik mijn nieuwe baan toch niet leuk zou vinden.

Ik had nooit gedacht dat dit mij zou overkomen, maar het is toch echt waar.
Sinds twee weken werk ik bij een supermarkt als versmedewerker. Ik moet hier ontzettend hard werken, wat ik totaal niet erg vind, maar ik verdien nog minder dan hiervoor. Hoe hard ik ook loop, ze roepen alleen maar dat ik nog harder en sneller moet werken.
Ik ga met tegenzin naar mijn werk, wat ik hiervoor nog nooit heb meegemaakt!

Ik kan hier ook totaal mijn creativiteit niet in kwijt, terwijl dat bij mijn vorige baan juist het belangrijkste was van alles.
Er waren wat negatieve dingen daar, maar ik heb eigenlijk nooit geprobeerd om het daarover te hebben.

Nu heb ik komende dinsdag een gesprek bij mijn oude werkgever. Eigenlijk zou ik mijn kleding komen inleveren, maar ik zit er sterk aan te twijfelen om te vragen of ik niet toch nog terug mag komen…

Wat denken jullie? Hebben jullie advies voor mij?

Alvast bedankt!

Als je het echt niet leuk vindt en je mag van je oude werkgever terug komen, zou ik terug gaan!

Als je je niet fijn voelt in je huidige werkomgeving zou ik het zeker overwegen om naar de oude werkgever te gaan.

Gooi er een beetje humor in (‘je weet pas wat je had als je het niet meer hebt, haha!’), stap over je schaamte heen en vraag je oude baantje terug.

Beter dat dan ergens werken waar je gewoon niet gelukkig bent.

Ligt er ook een beetje aan hoe je weg bent gegaan. Als jij hebt gezegd van ‘ik vind het niet meer leuk dus ik ga weg’ dan is het lastiger om terug te komen dan iets van ‘ik wil eens een andere branche proberen’.
Als zij jou graag terug willen en je weet nu al dat dit je niet bevalt dan zou je het altijd kunnen vragen.

Of je kunt het nog even aankijken, want een nieuwe baan is altijd wennen, en dan kijken wat je opties zijn.

Bedankt voor jullie reacties! Ik ga op dit moment echt met tegenzin naar mijn werk en zit zelfs al diep na te denken of er iets is wat ik morgen zou kunnen zeggen zodat ik niet hoef te gaan, al is dat natuurlijk niet de oplossing.

Ik heb dinsdag om 12 uur een gesprek bij mijn oude werkgever. Ik hoorde al van de souschef dat ik gemist word, dus ik heb hoop…