verkeerd schoolboek gekocht

Zoals in de titel staat beschreven heb ik een verkeerd schoolboek besteld. Ik heb dit via marktplaats gedaan, omdat een splinter nieuw boek gewoon te veel geld kost. Ik dacht echt zeker te weten dat ik het goede isbn nummer had, en dus het goede boek. Maar bij levering bleek dit toch een oudere versie te zijn.

Mijn vraag is eigenlijk of jullie misschien weten of dit veel uit maakt??

Ik heb het gekochte boek trouwens wel gelijk weer op marktplaats gezet, maar hier staat hij nu ook alweer 2 weken op -.-’. Ik wil namelijk niet het goede boek kopen voordat ik van dit boek af ben. Ik ben maar een zielig studentje haha.

Echt een hele domme actie. I know.

Zou je aan je docent moeten vragen. Ik heb vaak meegemaakt dat je een druk lager kon kopen en goedkoper uit was, maar soms is het echt onhandig om een andere druk te hebben. Weet je al wie het vak gaat geven? Dan zou ik een e-mail proberen te sturen.

Nee dat weet ik helaas nog niet. Ik begin aan een nieuwe studie, dus dat zal ik pas de eerste schooldag weten.

Ja, oké dan gaat dat natuurljk niet… Nouja, bij mij was het in ieder geval vaker geen probleem dan wel een probleem. :slightly_smiling_face:

Hopelijk zal dat bij mij ook zijn haha

Bij mijn school staat er steeds bij welke pag’s je uit het boek moet leren, maar op andere scholen is dus niet zo, dus ik denk niet dat het dan een probleem is :wink:

Welk boek is het?

Bij mij stond bij bepaalde boeken aangegeven dat ik juist geen oudere druk mocht kopen omdat de verschillen te groot waren. Als dat er niet bij staat, zou het misschien wel kunnen? Durf het niet te zeggen, je zou het even moeten vragen.

Kun je even vergelijken met een vriendin die bij je in de klas zit?

Ik weet natuurlijk niet wat voor een boek het is, maar voor veel opleidingen maakt het niet zo veel uit.

Misschien klopt er een hoofdstuktitel niet, of mis je een hoofdstukje wat wel belangrijk is, maar dat kun je dan toch vast wel kopiëren?
Bij mij was het iig nooit een probleem, behalve dan dat ik een oudere Engelse druk had, waardoor de taal lastiger te lezen was. Daarom heb ik toch maar de nieuwe drukken aangeschaft, maar behalve dat was het eigenlijk geen probleem.

Lijkt me dat je die gewoon kan gebruiken, want die boeken veranderen nauwelijks.
Als er iets veranderd is kan je het altijd nog van iemand kopiëren.

dankje voor jullie reacties. Ik hou het boek gewoon en zal aan de docent vragen of het heel erg is. Maar als ik deze reacties lees moet het wel meevallen. En idd anders gewoon kopiëren.

Het is trouwens een boek van de studie Rechten.