Verkeerd ademhalen

Hoi,

ik adem sinds vorig jaar ‘verkeerd’.
Ik merk dit aan sporten, ik ben buiten adem terwijl ik geen gevoel van pijn heb in mijn lichaam, en als ik een stukje in de klas moet lezen, ga ik ‘schokkerig’ lezen, naar adem happen en ik word licht in mijn hoofd…
Zijn hier speciale oefeningen voor die ik thuis kan uitvoeren om mijn adem weer onder controle te krijgen?

is het geen hyperventilatie

Cesar therapie

Diep naar je onderbuik ademen en diep inademen, ik wel in een boekje wat oefeningen enzo staan dacht ik. Zal ik ze even opzoeken of… ? (:

@miloudash graag!

ik heb hetzelfde! ik lees ook zo volledig buiten adem in de klas, terwijl ik dit vroeger helemaal niet had! dus up voor jou!

Cesar therapie idd. Heb ik ook, namelijk. En die cesar therapie heeft mij daar zeer goed bij geholpen.

Maar idd. Door je buik ademen.

een meisje die ik op vakantie heb leren kennen had dat ook, en die vertelde me dat ze al een half jaar Cesar therapie had. Het scheen goed te helpen!

deze site kreeg ik erbij, vond m handig:
http://www.vumc.nl/afdeli…bet/H/hyperventilatie.pdf
het gaat wel over hyperventilatie, maar dat is ook kortademigheid.

Wat er verder bij stond valt me een beetje tegen:
Doorademen!! (dus door blijven ademen, maar hopelijk doe je dat wel! (: ik deed/doe dat niet altijd, lkkrhandig)
Buikademhaling: probeer helemaal naar je onderbuik te ademen.

Ik ben ook naar de cesartherapie hiervoor geweest (dat hielp niet genoeg maar goed). Dus dat zou je ook kunnen proberen, of naar de huisarts gaan als je dat nodig vindt, die stuurt je dan miss door naar de cesar…

(btw; Laat je niets wijsmaken door anderen die het bijv onderschatten “Je ademt toch nog, wat is het probleem dan?!”, zij weten niet hoe jij je voelt!)

succes(:

^ok ook bedankt voor mij :slightly_smiling_face: hihi
pff het is echt irritant .

graag gedaan (:

ik heb ook iets gehad met mijn ademhaling, waardoor het leek alsof ik niet ‘helemaal’ kon doorademen ofzo, en daardoor werd ik ook kortademig. Later bleek dat het een soort hyperventilatie was, allen dan niet zo hevig en langer. Bij mij hielp het heel erg om er juist minder op te letten, anders ging ik proberen om het goed te doen en dan mislukte het