Verjaardagsfeestje en sociale angst

Hoi!!

Binnenkort heb ik een verjaardagsfeestje van een goeie vriendin van mij, alleen heb ik sociale angst.

Ik weet nu niet wie er allemaal gaat naar dat feestje, maar ik ga voor haar.
Stel ik kom daar iets later aan en er zijn al mensen moet ik dan iedereen persoonlijk groeten of uberhaupt groeten, of is het genoeg om er voor haar te zijn en sowieso wel haar moeder ook te spreken?

A.u.b advies ik ga bijna nooit naar verjaardagsfeestjes en heb ook nog sociale angst😭 help a girl out, alvast bedankt♥️

Ah ik voel je angst. Kun je niet proberen zo vroeg mogelijk te komen? En anders alleen je vriendin begroeten hoor.

1 like

Dit had ik vroeger ook en nu ook nog een beetje. Afhankelijk van de situatie deed ik altijd 1 van de volgende:

SITUATIE 1: Als je binnenkomt en iedereen zit in een kringetje, dan is er een kans dat als je binnenloopt iedereen naar je kijkt. Je kunt dan even een glimlach opzetten en dan beginnen met iedereen feliciteren en handenschudden en zeggen hoe je heet. Dus “Hoi, gefeliciteerd, ik ben [NAAM]” (als het goed is geeft de ander ook zijn of haar naam) en dan de volgende, weer exact dezelfde script.

SITUATIE 2: Iedereen staat/zit geheel verspreidt, loop dan naar de jarige toe en feliciteer haar (en haar ouders). Verder kun je tijdens het feestje, als er oogcontact is met een andere feestganger, vragen hoe hij of zij je goeie vriendin kent.

Ik hoop dat het een beetje helpt.
Succes!

1 like

Dankjewel​:heart::heart::heart:

Ja dacht ik ook nog aan