Verjaardagsfeestje: Creatieve dingen voor de kids

Hallo iedereen

Ik ga ergens in de tweede week van de paasvakantie een verjaardagsfeestje voor mijn zusje (:sunglasses: houden. Het wordt thuis georganiseerd en wij kunnen eventueel in de tuin wat activiteiten doen, hangt van het weer af. Maar wat is nu het probleem? Wel ik weet niet wat de meiden allemaal zouden kunnen doen. Ik wil het wel een beetje leuk houden dus ik wil wat activiteiten te doen hebben. Vorig jaar hebben ze hun eigen masker geknutseld waarmee ze vervolgens mee gespeeld hebben, ze hebben hun eigen cake versierd en ze hebben geschilderd. Kortom vorig jaar was het een geslaagd feestje, maar ze wil nu absoluut iets nieuws. Cakejes versieren wil ze niet, maskers maken zeker niet en verven wil ze wel nog doen. In de plaats van cakejes versieren had ik gedacht om ieder zijn eigen pizza te beleggen en die eten ze rond de middag dan op. Wat zouden ze kunnen knutselen, het zijn 8-jarigen en allemaal meisjes! 5 meisjes op precies te zijn.

Heeft er iemand tips of weet iemand iets creatiefs en leuk om te doen met de kinderen? Spelletjes die ze kunnen spelen zijn ook allemaal van harte welkom. Alles even op een rijtje

• 8 jaar
  • 5 meisjes
  • Tuin is beschikbaar
  • Liefst niet te duur
  • ALLES is welkom
    Alvast bedankt!

-met de klei (is ongeveer 1 euro 50 voor een pakje)
-blindmannetje
-eigen onderlegger versieren voor op tafel
-dood of levend
-maak een foto van elk kindje en druk hem af en laat hen die foto versieren met uitgeknipte hoedjes,snorretjesā€¦
-verkleden
-de kindjes heel mooi opmaken met lippenstift, zonnebrilā€¦ en een modeshow
Ik hoop dat je er iets aan hebt!

Ja, hier heb ik zeker iets aan! Dankjewel, hier ga ik zeker wat mee doen!

Nog iemand ideeƫn?

Speurtocht
Fotolijstjes versieren of doosjes.
Sieraden maken
Oud Hollandse spelletjes spelen.
Dat was het :PP

zelf heb ik vroeger toen ik +/- 8 was een heksen feestje gehouden. we hadden grote soort ponchos gekocht. die hadden we versiert met glitters en onze naam erop gezet. later hadden we stokken versiert, we maakten er een groote piepschuime bal op, ook weer glitters er op. later hadden we hiervan foto`s gemaakt, en een paar dagen later uitgedeeld.

weet niet of je er wat aan hebt, mijn vrienden en vriendinnen ( 2 jongens, 4 meisjes) vonden het heel leuk :slightly_smiling_face:

xx

-Oud shirt laten meenemen en versieren met textielstiften
-Zout kleuren met stoepkrijt en in een potje doen(en mee laten nemen natuurlijk)
-chipsspel(weet zo ff niet hoe het heet)
Hiervoor heb je nodig: een dobbelsteen, chips, een lepel en diverse verkleedkleren. Je spreekt een getal af, bijvoorbeeld 6. De kinderen gaan gooien met de dobbelsteen en het kind dat 6 gooit moet zo snel mogelijk de verkleedkleren aandoen en mag daarna met de lepel chips gaan eten. De andere kinderen gooien gewoon door en het kind dat nu 6 gooit, rent naar de tafel en lost het etende kind af. Zo ga je door tot de bak leeg is of de lol eraf is."
-Zelf armbandje/ketting maken van goedkope kralen (bijv.action)
-Macaronisieraden maken (eerst verven)

een prinsessen feestje is ook altijd leuk, zo kunnen de kinderen zelf een mooie prinsessen hoed maken, of jij maakt zelf de hoeden en verzint daar allemaal andere leuke prinsessen spelletjes omheen.

• sieraden maken,
  • cup cakes versieren met veel roze en glitters
  • pannenkoeken/poffertjes eten (zelfgemaakt)

het mooiste zou dan zijn dat je veel roze en glitters gebruikt tijdens de activiteiten!

veel succes, ik ben benieuwd wat er op de planning komt te staan :slightly_smiling_face:

liefs

Waar houdt ze van?

Anders zou bvb zelf een kroontje knutselen en vervolgens opmaken wel leuk zijn.
Dan kun je prinsessen thema cupcakes versieren en die opeten?

Ze is echt een meisje meisje, dus barbie, prinsessen, topmodel en van die dingenā€¦daar houdt ze echt veel van.

Ja dan is zoā€™n prinsessenthema wel leuk?

Zelf een kroontje maken, cupcakes, en misschien kun je grappige spelletjes verzinnen die temaken hebben met prinsessen en sprookjes? Ezeltje prikje alleen dan met een mooi wit paard (van de prins op t witte paard), of kus de kikker, dan moeten ze een felle lippenstift doen en een blinddoek om en op een groot vel de kikker zo dicht op zijn mond kussen, degene die het dichtste bij komt wint dan de ā€˜prinsā€™.