verjaardagsfeest & wil geen hamburger eten! wat te doen?

Hey iedereen,

Ik heb een beetje een dillemma. Het klinkt misschien stom voor sommige maar ik eet tamelijk gezond thuis (bijna nooit vlees; veel vette vis, groenten ed. ) en ik voel me daar ook goed bij. (heb geen acne meer :slightly_smiling_face: ).
Nu is heet vrijdag een verjaardagsfeestje van twee vriendinnen, de ene komt van Amerika en daarom hadden ze gedacht aan hamburgers te eten. Nu vieren we het bij haar thuis. De andere vriendin die ging zorgen voor de dessertjes (chocolademousse, brownie ed… nu dat eet ik super graag, zo van die zoetigheden :slightly_smiling_face: )
Maar een hamburger, dat krijg ik echt nooit binnen : zo een slap broodje, met dan een stuk vlees dat inneens geen degelijk vlees is en één bladje sla en tomaat? komaan?? dat is nu toch niet degelijk voedsel. (no offense voor mensen die dit eten, ieder zo zijn smaak :slightly_smiling_face: )

Nu vroeg ik me af wat ik moet doen. Ik dacht er aan om later te komen en eerst thuis te eten (maar men ouders zijn pas om 9 uur thuis dus ja, het zou dan pas tegen half 11 zijn dat ik bij hun ben en het feestje begin al om 18 uur; ik vrees dus dat ik de pret dan al wat heb gemist)
Of ik dacht ik neem mijn eigen eten me (maar is dat niet zo vreemd?))

wat zouden jullie doen? Stel je even in mijn plaats als je wil :slightly_smiling_face:

Dankjewel!!

groetjes

gewoon eerlijk zeggen tegen je vriendinnen denk ik. En dan vragen om een plakje kaas ofzo ipv een hamburger, da’s namelijk ook lekker met sla, (:

Hey, ik denk dat eerlijk zijn mss wel het beste is. Maar met kaas en een pistoletje heb je 's avonds toch niet echt gegeten. En het zijn zo van die echte hamburger bolletjes (niet zo van die krokante bakker pistolets.)

Neem je eigen vlees mee, bijvoorbeeld tartaar. Dat is niet zo vet als gewoon hamburgervlees. Of neem anders vegaburgers mee.

Maar een hamburger die van de slager komt is iets heel anders dan de hamburger die je bij de MacDo krijgt. Die zijn veel dikker en meer volwaardig vlees.

Maar als ik jou was, zou ik een veggieburger meenemen. Zeg dit dan wel tegen je vriendin, zodat ze ook niet voor jou inkopen. En ik zou er niet te veel drama rond maken, het is maar één maaltijd, en die toetjes zijn evenmin degelijk voedsel.

Dan eet je het toch niet? En maken jullie je eigen hamburgers? Want dan kan je makkelijk dat stukje vlees weg gelaten en er een broodje gezond van maken. Sowieso zijn zelfgemaakte hamburgers helemaal niet zo ongezond als bijv bij de Mac en dat kan gewoon op een vers broodje. En anders gewoon je eigen eten meenemen, als je zegt dat je geen hamburgers lekker vind dan is dat mss even vreemd maar je met een broodje gezond in je hand val je er niet ver buiten oid.

Ze ging er kopen van mora (dus dat is niet echt vlees denk ik). Misschien kan ik wel men eigen veggieburger meenemen (heb dat nog nooit gegeten, maar mss is het wel lekker)
Ik dacht anders aan een pastasalade ofz mee te nemen, dat ik zelf maak met groentjes enzo of is dat er over?

Ja je kan er natuurlijk met een bak sla bij gaan zitten. Maar ik denk zelf dat je dan best een kloof creëert tussen jouw en je vrienden. Ik vind het persoonlijk heel irritant als ik bijv eten verzorg en mijn zusje wilt alleen maar groente en sla eten. Ik zou zelf eerder iets kiezen wat meer lijkt om wat zij eten. Een hamburger is gewoon een broodje met vlees, je kunt makkelijk die hamburger vervangen voor wat plakjes ham, kipfilet etc. Dan krijg je een subway-broodje ook heel lekker toch? Mss vinden zij het zo lekker dat ze het ook willen proberen?

-

Nu ja; ik ga wel niet alleen sla eten hé! Jullie weer :slightly_smiling_face:
Nu ja zo het idee van een subway broodje vind ik wel goed; maar op zo een hamburger broodje past toch niet echt kaas? dat is toch slap als ik me niet vergis?

nu ja, ik wil echt geen kloof creeren maar ik heb wel tamelijk strikte principes;
en ik eet in feite alles behalve zo van die rotzooi. men vriendinnen weten dat ik feite wel want ik ga nooit naar de macdonals of quick fz.
Ambetant situatie

Als jij dat liever niet eet, dan moet je dat ook gewoon niet doen.
Zeg gewoon dat je je eigen eten meeneemt omdat je niet zo van hamburgers houdt. (gewoon een pasta met zalm en salade ofzo)
Dat is echt niet zo vreemd.

Ik ben echt blij jouw antwoord te lezen, want ik dacht daar zo aan. Als ik nu men eigen eten meenemen (maar wel ook voldoende : niet zo als hierboven gedacht enkel sla fz :slightly_smiling_face: en idd zo een salade met pasta en zalm klinkt lekker) en ik laat dit weten aan men vriendinnen, tenslotte kennen ze me al :slightly_smiling_face:
En de dessertjes dat eet ik natuurlijk wel mee.
bedankt!

Of je eet voor 1 keer gewoon wel een slappe hamburger. Je bent niet vegetarisch, en het lijkt ook niet dat je 't niet lust. Later gaan omdat je uit principe 1 keer geen hamburger wil eten vind ik stom, of je bent eerlijk en je neemt een eigen broodje mee, of eet gewoon die hamburger…

wel ja, als ik nu gewoon zeg dat ik dat niet eet en mijn eigen eten meeneem. Kunnen ze er op zich niet zo zot veel van zeggen toch?

Als het goeie vriendinnen zijn niet ^^

Ik heb ook een vriendin die heel anders eet dan mij. Maar dat weet ik dus ik vraag gewoon of ik iets anders mee moet nemen voor haar. Vaak neemt zij gewoon haar eigen eten mee dan;)
Dus daarom vind ik het wat apart dat mensen hier zeggen dat je gewoon mee moet eten:P Is echt niet vreemd ofzo in mijn ogen;)

Wel ik vind dat ook niet zo vreemd. Als ik bevoorbeeld vegitarier was dan zou ik een veggieburger meenemen, en als je bv. glutenvrij eet dan eet je geen brood. Dus waarom dan niet als je gezond wil eten je eigen eten meenemen. Maar ik ga het hun wel op voorhand laten weten, maar op zich vind ik dat ook niet zo’n probleem. Dankjewel Lymo.

en waarom past kaas niet op een “slap” broodje, als ik vragen mag? :’)

Alsjeblieft :stuck_out_tongue:

Je kan ook in alle aardigheid voorstellen dat jij wel een salade maakt voor bij haar feestje. Dan kan je daar gewoon meer van eten en na een hap de hamburger laten liggen omdat je al vol zit hehe.
Nee zonder grappen en grollen. Het is niet erg, als jij zo’n gezonde levenstijl hebt en je daar echt aan wilt houden moet je dat gewoon doen. Vegetariërs of mensen met een allergie nemen vaak ook hun eigen eten mee, niets raars aan.
In ieder geval veel plezier op het feestje, en dat toetje klinkt inderdaad erg lekker :wink: