Verjaardagsdiner.

Hallo dames!

Komende vrijdag word ik 23 en dit wil ik vieren met wat directe familieleden. We zullen ongeveer met zn tienen zijn. Ik heb ze uitgenodigd om te blijven eten savonds, en mijn vriend zat eraan te denken om chinees te halen.
Natuurlijk is dit lekker en makkelijk, maar het is niet echt goedkoop, vooral niet voor 10 personen. En voor dat geld maak ik dan liever zelf iets.

Nu vroeg ik me af of jullie misschien andere ideeën voor mij hebben. Ik kan redelijk goed koken en het hoeft ook weer niet super goedkoop te zijn.
Dus lekkere dingen die ik tussendoor op tafel kan zetten tot complete diners, alle tips zijn welkom!

Alvast bedankt. :heart::heart:

Je kunt ook een hele grote pan pasta maken?
Dingen als pasta zijn altijd goedkoper als je er meer van maakt.

Hmm ja, maar dat vind ik eigenlijk weer te simpel. XD

Lekkere maaltijdsoep met verse broodjes erbij? Dat valt bij mijn familie in ieder geval altijd prima in de smaak haha. Maak je iets van twee smaken of een soep en een maaltijdsalade, bijvoorbeeld met pasta? Dat hoeft helemaal niet zo duur te zijn, ik denk dat je dan wel voor een tientje klaar bent :slightly_smiling_face:

Misschien een soort Indische rijsttafel maken? Dat je gewoon grote pannen witte rijst, nasi en/of bami maakt en dan met verschillende soorten vlees en groenten. Dat doet mijn moeder wel eens als er veel mensen komen eten en valt altijd goed in de smaak!

Of allemaal kleine hapjes klaarzetten op bijvoorbeeld de eettafel, een soort buffetje?
Ik maakte ooit bijvoorbeeld stokbrood met sausjes, gevulde dadels, 2 salades, plakjes worst, kaasjes, kipspiesjes met saté, stukjes wraps, wat je zelf maar lekker vindt.

• tapas: verschillende kleine hapjes
  • basis pasta pesto, en dan daarbij allemaal schaaltjes met rucola, gedroogde tomaatjes, kip,… zodat je je eigen pasta kan samenstellen
  • gourmet
  • je dacht aan chinees, dus misschien zelf wokken ofzoiets (of rijsttafel zoals hierboven)
  • lasagne (2 soorten bv)

Lasagne, salade en broodjes met soep. Kunnen ze nog kiezen ook

Ik vind het altijd leuk om allerlei kleine hapjes te maken.
bijv.:

• pizza rolletjes (bladerdeeg/tomatensaus/salami)
  • groente (tomaat/komkommer/selderij/paprika etc.) met dipsaus
  • grote schaal met fruit (makkelijkst is van die blikken)
  • rijstsalade
  • koude pasta en warme pasta

Wat mijn zus vaak doet bij dit soort verjaardagen is in de basis een schaal lasagne maken (makkelijk) en daarbij maakt ze dan twee verschillende quiches. Daarnaast twee salades, meestal een couscous salade en een pasta pesto salade en stokbrood met kruidenboter.
Afgelopen jaar had ze voor het eerst twee kleine eigen gemaakte plaatpizza’s erbij en dit was voor in totaal 20 mensen ongeveer?!
Wij hebben hier in ieder geval altijd genoeg aan, het hoeft, voor ons dan, geen vreet festijn te worden…

Of je zet wraps/taco’s op tafel met verschillende ingrediënten zodat iedereen ze zelf kan vullen. Gehakt, kip, tomaat, komkommer, mais, sausjes, enz.

Ik ga voor tafelfriet met hapjes.

Oftewel je tafel helemaal bedekken met aluminiumfolie,
bakken friet en snacks erop gooien en zo hoppa van de tafel eten.
Is geniaal en echt leuk om te doen!

Je kan ook een paar lekkere ovenschotels neerzetten met eventueel nog wat losse dingetjes erbij.