Verjaardag vriendin vergeten, onvergefelijk?

Afgelopen vrijdag heb ik samen met een van mijn vriendinnen een feest gegeven voor onze verjaardag. Het was een super groot en leuk feest. Maar mijn vriendin moest toen nog jarig worden.

Ze was dus vandaag jarig… En ik kwam haar tegen en zei niets. Ik wist het gewoon echt niet meer! Ik weet dat ze het gezegd heeft, natuurlijk heeft ze het ergens gezegd. Maar ik dacht dat ze morgen of vrijdag jarig was. Ik wist echt niet dat het vandaag was. Maar nu is ze natuurlijk boos.
En het is ook zeker niet de eerste keer dat ik iemands verjaardag vergeet. Ik ben er gewoon heel slordig in. Ik weet van niemand echt wanneer hij of zij jarig is. Maar dat zegt niets over mijn relatie met diegene.

Dit zegt dan ook niets over onze vriendschap! Maar ik weet natuurlijk ook wel dat het erg ongeïnteresseerd overkomt. En nu voel ik mij zo vervelend om zo lullig tegen haar te doen op haar verjaardag. Zeker nadat we samen een feest gegeven hebben…

Dus mijn vraag aan jullie: Is het onvergefelijk om een vriendin haar verjaardag te vergeten?
En natuurlijk, wat nu? Hoe maak ik dit goed?

Het is rottig maar het kan gebeuren. Ik vind niet dat ze daar een ontzettend probleem van hoeft te maken. Zelf ben ik ook niet de beste in zulk soort dingen en wel eens een verjaardag vergeten. Ik zou gewoon sorry zeggen en uitleggen dat het dus niet aan jullie vriendschap of zo ligt maar dat je daar gewoon slordig in bent.

-

Heb je haar al een cadeau gegeven? :slightly_smiling_face:
Ik zou het toch maar eerlijk zeggen, haha, gewoon zeggen ‘SORRYYYY’ en maak er iets van dat je het in je achterhoofd wel wist maar dat je compleet was vergeten haar te feliciteren omdat je het ‘in je hoofd’ al gevierd hebt op dat feestje zeg maar :cold_sweat:

Dit. Ik ben zo blij dat facebook bestaat, anders zou ik niemand zijn verjaardag kunnen onthouden.

Dit. Je zou het kunnen voorkomen door bijv. een speciaal boekje oid te kopen of een agenda in je telefoon te maken met daarin alle verjaardagen van mensen, maar zoooo’n drama is het nou ook weer niet dat je het vergeten bent. En misschien kun je het goedmaken door haar te verrassen met een doosje chocolaatjes ofzo als soortvan verlaat cadeau, als ze er echt heel erg mee zit.

Ik vind het wel een big deal eigenlijk, zeker als het een goede vriendin is. Hoeveel moeite kost het nou om dat even in je telefoon te zetten? Het is gewoon slordig, ik zou mijn excuses aan haar aanbieden en een klein cadeau geven ofzo.

Vergeten is menselijk, iedereen vergeet wel eens dingen. Al moet ik wel zeggen dat het best erg is, zeker als het een goede vriendin is, maar ja gebeurt is gebeurt. Ik zou gewoon je excuses aanbieden en een cadeau geven of iets anders leuks met haar doen.

Ik vergeet van 90% van de mensen hun verjaardag, ja, ook goede vriendinnen. Maar zij weten hoe ik ben, en zij weten dat ik dan een week later alsnog langs kan komen met een cadeautje. Daar maken ze geen probleem van, en ik vind ook niet dat ze dat moeten doen.

Sommige mensen houden nou eenmaal geen strikte verjaardagskalender bij/kijken er niet elke dag op. Ik vind niet dat ze zo moeilijk moet doen hoor. Als jij gewoon je excuses aanbiedt en een cadeau/whatever geeft, is het toch goed? En zo niet, dan zit er nog wel meer dwars denk ik.

Ik vind dit wel erg hoor net zoals wat Sparrow zegt als het een goede vriendin is is het nog erger. Dit soort dingen weet ik uit me hoofd / zet ik in mijn agenda.

Vooral ook omdat je samen met haar dat feest gegeven hebt. Slordig zijn is geen goed excuus, dit is gewoon niet netjes. Als je van jezelf weet dat je dingen slecht onthoudt, kun je het beter ergens opschrijven.

Koop gewoon een grote chocolade taart met een Sorry kaartje en ga met dr praten!

Als ze een goede vriendin van je is zal ze je wel vergeven

Ik vind het wel meevallen hoor. Ik ben zelf ook altijd heel slordig in dat soort dingen en wat je zegt, dat heeft écht niks met de relatie met die persoon te maken. Ik zou gewoon zelf een taart bakken en eventueel een cadeautje kopen als je dat nog niet gedaan hebt, en alsnog bij haar langs gaan. Dan draait ze vast wel weer bij.

-

Ik vind het niet onvergefelijk, zeker niet.
Maar zeg nou eerlijk, het is wel een beetje dom :flushed:
Je kunt voortaan misschien beter in je agenda zetten als iemand jarig is, of in je telefoon, dan vergeet je het niet :wink:

Maar , je kunt gewoon nog wel een klein verjaardagsfeestje geven, gewoon met jullie tweeen.
Koop bijv een aantal kleine cadeautjes, en lekkere hapjes, een maskertje, en maak er een gezellige dag van :slightly_smiling_face:

Weer een wijze les dus; Schrijf verjaardagen op :sunglasses:, haha

@Hierboven. Je bent bijna een maand te laat, denk wel dat het opgelost is?^^

Ikzelf vind een verjaardag altijd wel een big deal, ik voel me toch wat speciaal op zo’n dag. Maar kennelijk denken de meeste mensen er niet zo over, want de vorige keer waren bijna al m’n vriendinnen m’n verjaardag vergeten… :hammer:
Maar als ik jou was zou ik zoals iedereen hier zegt gewoon nog eventjes langsgaan met een kleinigheidje en sorry zeggen