Afgelopen vrijdag heb ik samen met een van mijn vriendinnen een feest gegeven voor onze verjaardag. Het was een super groot en leuk feest. Maar mijn vriendin moest toen nog jarig worden.
Ze was dus vandaag jarig… En ik kwam haar tegen en zei niets. Ik wist het gewoon echt niet meer! Ik weet dat ze het gezegd heeft, natuurlijk heeft ze het ergens gezegd. Maar ik dacht dat ze morgen of vrijdag jarig was. Ik wist echt niet dat het vandaag was. Maar nu is ze natuurlijk boos.
En het is ook zeker niet de eerste keer dat ik iemands verjaardag vergeet. Ik ben er gewoon heel slordig in. Ik weet van niemand echt wanneer hij of zij jarig is. Maar dat zegt niets over mijn relatie met diegene.
Dit zegt dan ook niets over onze vriendschap! Maar ik weet natuurlijk ook wel dat het erg ongeïnteresseerd overkomt. En nu voel ik mij zo vervelend om zo lullig tegen haar te doen op haar verjaardag. Zeker nadat we samen een feest gegeven hebben…
Dus mijn vraag aan jullie: Is het onvergefelijk om een vriendin haar verjaardag te vergeten?
En natuurlijk, wat nu? Hoe maak ik dit goed?