verjaardag vriendin naaktsauna

Heey!
Ik zit een beetje met een dilemma. Een vriendinnetje van mij op school is bijna jarig en haar moeder heft voor haar een verrassingsfeestje georganiseerd. Zij weet er dus zelf nog niks vanaf. Haar moeder had mij dus uitgenodigd en verteld dat we naar de sauna gaan. Ik ben op de site wezen kijken en wat bleek nou; je zit daar naakt. Oke… doh xd. Maar is dat niet ongemakkelijk? Wat zouden jullie doen?
xx

Is het verboden om een bikini aan te doen? Misschien is het nog toegelaten…
Anders ehh, ik zou het heel ongemakkelijk vinden als er ouwe ventjes bijzitten. Of gewoon het mannelijke geslacht in het algemeen. Als het vrouwen onder elkaar is hoef je je niets aan te trekken van anderen, ze hebben toch ongeveer hetzelfde dus who cares.

Je zit meestal met een handdoek om :wink:

Ik persoonlijk zou niet gaan :’)
Maar ligt eraan waar je eigen grenzen zijn

Bikini’s zijn maar op 1 dag toegestaan per week (niet op de dag van het feestje). Hopelijk wel met handdoek! Ik hoop idd dat het gescheiden geslachten zijn!

mag je geen badkleding aan? ze hebben vaak ook speciale dagen daarvoor… ‘bikini dinsdag’ ofzo. Kan je niet gewoon aangeven dat je het ongemakkelijk vind?

Ik zou het ook niet doen eerlijk gezegd als ik niet eens zo’n hechte vriendschap met haar had.

Ga gewoon wel, zou ook lullig zijn als niemand naar haar feestje wil omdat er zo’n probleem wordt gemaakt

Ik zou dat echt nooit doen, ben echt heel preuts ook al zijn het allemaal vrouwen. Ik zou het aangeven bij de moeder van je vriendin, misschien kunnen ze het verzetten naar een dag waarop je wel een bikini mag dragen?

het is maar je lichaam…
tenzij je echt super onzeker bent over je lichaam, kan ik me niet voorstellen dat je het erg vindt.
het ligt eraan hoe oud je bent, maar op een gegeven moment vind ik wel: get over it.
als ik vroeger met mn volleybal team ging douchen, deden we dat in bikini, maar vanaf dat we allemaal 16 waren, vonden we dat wel heel kinderachtig worden.

veel plezier op het feestje in ieder geval!

Het probleem is, dat ik ook niet weet of mannen en vrouwen gescheiden zijn. Dan vind ik het namelijk al een heel ander verhaal. Straks zit je docent daarbinnen ofzo, IEH, oke, dat gebeurd vast niet, maar alsnog!

Dat is zo! Ik ben niet onzeker over mijn lichaam, maar ik vind het toch wel ongemakkelijk. Ik ben zelf 17 jaar en ben nog nooit naar de sauna geweest. But thanks!

Ik zou dat echt never doen. Ik heb een heel mooi lichaam, maar het valt buiten mijn grenzen.

Ik zou het ook niet echt chill vinden hoor, vooral op een feestje waar je ook met mensen bent die je niet eens echt goed kent…

Nee, het is meestal niet gescheiden (alleen op bepaalde dagen).

Ik zou persoonlijk niet gaan.
Ik zou me er heel ongemakkelijk voelen omdat ik dat toch echt té prive vind.
Bovendien vind ik het best wel raar om zoiets te organiseren voor een feestje…

Ik zou het even afwachten allemaal, als iedereen gewoon gaat en jij niet, of andersom, dat ook niemand wilt…

Ik zou er persoonlijk niet zo heel veel problemen mee hebben. Maar ik ben dan ook totaal niet preuts. Maar even voor de duidelijkheid: Met wie zou je dan eventueel gaan?Samen met je vriendin alleen?

Bespreek het met je moeder dat jij het ongemakkelijk vind en dat je denkt dat de rest die komt dat ook zal vinden.
Laat je moeder het met haar moeder bespreken.

Vreemd… snap dat je hiermee zit.

Hmm, volgens mij als je een keer in die sauna bent, valt het best wel mee. Je loopt in je badjas en alleen als je gaat douchen/zwemmen ben je naakt.
Ok, zelf ben ik ook vrij preuts, niemand moet het wagen om de badkamer in te komen als ik daar sta te douchen, maar volgens mij kun je vrij gemakkelijk over je schaamte heen komen daar.
Vind je vriendin het niet raar ofzo iets?