Verjaardag vieren maar vrienden kwijt

Hallo iedereen,

Binnenkort wordt ik 18 jaar en dit wil ik heel graag vieren. Alleen zijn bijna al mijn vrienden zich tegen mij gaan keren omdat ik ben blijven zitten en hun niet. Het liefst wil ik hun dus ook niet uitnodigen want het zal mijn verjaardagsfeest alleen maar bederven. Er blijven nu dus maar zo’n 3 mensen over die ik erbij wil hebben. Verder heb ik nog een vriendin die mij eigenlijk negeert maar mij nodig heeft als het haar uitkomt. Ik weet dat het beter is om haar niet uit te nodigen maar we zijn al zolang bevriend dat ik twijfel wat ik moet doen. Helemaal omdat als ik haar uitnodig, ik moet gaan uitleggen aan mn ex-vrienden waarom zij wel mag komen en hun niet waar ik ook geen zin in heb. Wat kan ik het beste doen? want ik weet het ondertussen echt niet meer. Iemand ook ideeen wat te doen met zon kleine groep? het liefst zou ik thuis een feestje willen geven maar ben bang dat het heel ongemakkelijk word want weinig mensen

Ik zou de 3 vrienden uitnodigen en dan een dagje weg gaan oid. Lekker klein en simpel. En je bent met de mensen die je wel mag en hoef je je geen zorgen te maken over de andere mensen. Ik zou je oude vrienden ook lekker achter je laten, hoe moeilijk dat ook kan zijn

Idd wat hierboven wordt gezegd. Ik zou ook jou 3 vrienden uitnodigen. En niet die vriendin die je nodig heeft wanneer het uitkomt. Heb ook zo’n vriendin gehad, is het niet waard.
Heb het ook wel eens klein gevierd met zijn drietjes. En dat was toen eigenlijk mijn allerleukste verjaardag haha. Ben toen wese schaatsen en uit eten geweest, misschien is dat leuk? Of naar de bios of escape room, lasergame ? Zwemmen idk. Of thuis een disco maken ofzo.
Maak er iets leuks van!
Alvast gefeliciteerd!