Verjaardag? Probleem.

Een ‘‘vriendin’’ van mij is jarig en ze heeft gevraagd of ik ook kom.
Vorig jaar was het enige wat ze daar kon doen lullig zijn en rare verhalen over mij vertellen; ook dingen die niet waar waren.

Alleen als ik niet heen ga krijg ik gezamelijke vriendinnen op mijn dak, omdat ze me dan lullig vinden en vinden dat ik dat niet kan maken. Dat weet ik, omdat ik ook niet naar de verjaardag van iemand anders ging (Ja sorry hoor, maar ze ging op d’r 16e stoelendansen en Winnie The Pooh kijken dus dat ging me een beetje te ver :3?)

Aan de andere kant is ze niet echt een vriendin van me, want ze zeikt dus alleen maar over hoe geweldig haar leven wel niet is en als er een andere vriendin van haar is dan is ze daarheen en laat ze de ander waar ze daarvoor mee praatte in de steek.

Dan zou je zeggen; ga niet, maar dan veroorzaak ik ruzie in de hele vriendengroep en het is ook niet handig als ze boos is en we alsnog met z’n allen dingen gaan doen.

Wat zouden jullie doen?
Elke hulp is gewaardeerd (:

Je hebt toch genoeg andere vriendinnen waar je mee kan kletsen?
Trouwens, je mag op je 16e en ouder nog best wel gek doen, en Winnie de Poeh kijken kan nog best leuk zijn. For example, mijn beste vriend die bijna 18 wordt heeft momenteel Barbie Girl van Aqua als ringtone.
Zet het hele idee van ‘het is stom allemaal’ eens van je af en maak plezier.

verzin een smoes?
zeg dat je naar je oma moet of zo?

Wat nou als je er eventjes heen gaat? Dan ben je er geweest, maar zit je niet de hele dag met 'r opgezadeld.

@Pianissimo; Ik zeg nergens dat ik zo negatief ben en alles, maar daar heb ik zelf gewoon echt geen zin in? Ik vind dat soort dingen gewoon niet leuk en dat zegt niet dat ik geen lol kan hebben, maar stoelendansen is niet zo mijn ding. o__o

@Crystal; Het gaat niet zo zeer om het feit dat ik daar niet wil zijn, maar meer om het principe dat ik eigenlijk niet vind dat ik daar moet verschijnen, omdat ze zelf ook moet begrijpen dat ze niet zomaar vanalles kan flikken en dan verwacht dat ik leuk kom doen met een cadeautje en alles. Alleen ik vraag me af in hoeverre dat nuttig is als je het afweegt tegen de problemen die je daarvan dan weer krijgt.

Niet gaan. Tis geen vriendin van je. Meid, je kan je tijd beter ergens anders in steken. Leg dat maar uit aan die andere vriendinnen van je. Als ze boos worden, zegt dit meer over hen. Echt vriendinnen zijn schaars.

Dat is ook eigenlijk wat ik vind, maar aan de andere kant is dat ook wel heel definitief en dat drukt je ook wel met je neus op de feiten als je dat zo hebt, ik weet niet.

ik zou gewoon fftjes gaan
en als ze dom gaat doen zoals jou in de zeik zetten zou ik gaan

en btw: winnie the pooh blijft altijd leuk en stoelendansen is leuk als je met een groep nogal in een gestoorde bui bent
misschien moet je de leuke kanten van zoiets eens inzien?

Ik vind dat wanneer je er logich over nadenkt, wel tot de conclusie kan komen dat niet gaan een verstandige keus is. Laat het verleden rusten, maar beoordeel haar op haar innerlijk. Is ze dan nog een kreng? Niet gaan. Dan maakt het weinig uit wat die vriendinnen vinden. Als ze echte friends waren, zouden ze je nooit laten stikken voor zo’n klein iets. En dat er gevolgen aan zitten, is vanzelfsprekend. De vraag is of jij het aankan. Kan je het niet aan? Dan ga je.

ik vind stoelendans ook nog leuk hoor. winnie the pooh zou ik denk ik ook iets hebben van oke, maar ik zou denk ik wel heen gaan.
het is natuurlijk wel stom dat ze lullige opmerkingen tegen je maakt.
ga gewoon wat meer met de andere om op dr verjaardag ofzo
of kom wat later?

Grow up. Dat meisje dan. Ik vind zelf ook Winnie the Pooh en stoelendans erg kinderachtig. Zij zal er wel lacherig over doen, maar eigenlijk is het ietwat onvolwassen.
Hier heb je geen réét aan. Dat weet ik. Uhm, eens kijken. Wat ik zal doen? Niet gaan. Maak een feestje van je leven. Doe alleen de dingen die je wílt doen (als je keus hebt). Je zegt maar tegen die andere vriendinnen dat jullie(birthdaygirl en jij) uit elkaar gegroeid zijn of whatever. Dat zou ík doen.

Of verzin een smoes, als je persé ‘vriendinnen’ wil blijven.
‘Ik moest naar een familiebijeenkomst. Al mijn neefjes en nichtjes die ver wonen kwamen. En het was erg belangrijk voor mijn grootouders.’

- Oh sorry kwam even niet in me op dat ik m’n bericht kan ‘wijzigen/bewerken’.

ik zou inderdaad ook niet gaan! zo te horen is het dus nogal geen vriendin van je en je moet er natuurlijk niet tegenop zien om te gaan…
als je andere vriendinnen échte vriendinnen zijn zullen zij dat accepteren en er verder niet moeilijk over doen.

Niet gaan en je vriendinnen eraan herinneren dat ze je vorig compleet heeft lopen afzeiken als ze beginnen te zeuren.