Verjaardag moeder.

Hello.

Mijn moeder is morgen jarig en ik ga dus bij haar op visite. (Ik woon zo onderhand bij mijn vriend, dus ben niet heel vaak thuis.) Mijn vriend komt 's middags omdat hij 's ochtends moet werken en 's avonds moet oefenen met zijn band.
Nu belt mijn moeder net op, dat ze voor zaterdagavond iets gepland heeft om met zijn allen te doen nog voor haar verjaardag, met de vraag of we dat leuk vinden.
Ik ga sowieso, omdat ik vind dat het een beetje mijn ‘plicht’ is als dochter en omdat mijn moeder het sowieso al niet zo breed heeft maar het wel betaald is.
Nu zegt mijn vriend dus niet te kunnen omdat hij al twee weken iets heeft afgesproken met vrienden, die hij elke week ziet (ander bandje van hem). Mijn moeder ziet hij nooit en als hij mij thuis afzet of ophaalt of ik zelf iets moet ophalen, dan blijft hij in de auto wachten. Ik denk dat hij haar vanaf oud en nieuw al niet heeft gezien.

Nu zou ik het dus erg leuk vinden als hij wél meegaat en wel zo eerlijk tegenover mijn moeder, aangezien ze dus al betaald heeft. Hoe denken jullie hierover en hebben jullie misschien tips hoe ik hem kan overhalen of vinden jullie dat hij gelijk heeft en hij gewoon met zijn vrienden weg moet gaan?

Alvast bedankt. (:

xx

Ik vind dat hij wel één keer kan afzeggen, maar hoe je hem moet overhalen… geen idee!
Succes!

Misschien kan je uitleggen dat het heel veel voor je zou betekenen als je mee zou gaan? Ze is tenslotte maar 1x per jaar jarig, en z’n vrienden kan hij vaak genoeg zien!

Ik zou het gewoon helemaal uitleggen… dat je moeder het niet breed heeft en dat het iets betaald is enzo. En inderdaad hij kan zn vrienden elke week zien, dus het is eenmalig dat jij hem vraagt of hij het wil afzeggen. Verjaardagen zijn maar 1 keer per jaar en als hij haar al niet meer heeft gezien sinds nieuwjaar is het wel weer eens tijd ;P! En idd zoals noattitude zegt dat het voor jou heel veel betekent als hij meegaat!

Ik vind dat hij mee moet gaan!
Hij mag ook iets voor jou en je moeder over hebben
en naar zijn vrienden kan hij altijd nog

Ik vind dat hij mee moet. Jij komt toch ook naar verjaardagen van zijn ouders lijkt me?
Hij kan na het uitstapje van jouw moeder, alsnog met vrienden op stap.
En anders, ga je lekker gezellig met je mams en slaap je bij haar.
Maar zou wel pissig zijn op hem.

gewoon zeggen wat je nu ook hebt gezegt:
‘omdat hij al twee weken iets heeft afgesproken met vrienden, die hij elke week ziet (ander bandje van hem). Mijn moeder ziet hij nooit en als hij mij thuis afzet of ophaalt of ik zelf iets moet ophalen, dan blijft hij in de auto wachten.’