verjaardag ex

Hoi,
Mijn ex is binnenkort jarig en ik zat erover te denken hem een berichtje te sturen (via sms, of facebook).

Het punt is dat we niet on speaking terms zijn. Het is alweer bijna een jaar geleden dat ik hem voor het laatst heb gezien en gesproken… en ik mis hem nog steeds
De laatste keer dat ik heb geprobeerd hem te bellen is nu 6 maanden terug en toen nam hij niet op.
Onze break up was niet bepaald prettig, alles ging mis om ons heen en de situatie bleef maar verder escaleren. We hebben nog bijna een jaar lang geprobeerd vrienden te zijn, maar omdat de problemen tussen ons nooit echt werden uitgepraat/opgelost bleef alles zich maar opstapelen totdat het echt niet meer kon (en ik zowat ontplofte). Ik ben in de tussentijd wel weer flink afgekoeld en ik weet gewoon dat ik hem in ieder geval als vriend niet wil missen. Dat een relatie er waarschijnlijk nooit meer van zal komen begrijp en respecteer ik, maar ik voel me zó rot en incompleet zonder hem.

Ik weet alleen niet goed wat ik naar hem moet sturen. Een standaard kort berichtje richt misschien minder schade aan als hij het niet op prijs stelt, maar het is ook makkelijker om te negeren. Terwijl een lang bericht misschien wel eerder beantwoord wordt, alleen heb ik geen idee wat ik erin zou moeten zetten omdat alles wat ik zou kúnnen zeggen (in mijn hoofd) zo zinloos en overbodig lijkt omdat naar mijn gevoel het meeste al is gezegd op, helaas, het verkeerde moment en dat het bij hem dan weer negatieve gevoelens over mij oproept.
Dit zal trouwens heel waarschijnlijk mijn laatste poging zijn om weer in contact met hem te komen, daarom wil ik absoluut geen fouten maken en het verpesten :frowning_face:

echt… elk advies is welkom! en alvast bedankt!!

Ik zou het er bij laten…
En anders een berichtje via app of prive berchtje via fb. Zou er dan gewoon een standaard “Gefeliciteerd!” in zetten.

Ik denk dat als je een berichtje gaat sturen dat je het moet sturen zonder verdere verwachtingen, zoals een reactie terug. Hiermee voorkom je ook teleurstellingen en zal je je niet nog slechter voelen. Als je bang ben dat dit wel gebeurt dan kun je het beter gewoon laten zoals het is…

Ik verwacht ook niet perse iets terug… hoop het uiteraard wel.
Als ik niets doe gebeurt er ook niets, als ik hem wel een berichtje stuur heb ik tenminste nog een kans, ik wil alleen weten hoe ik het het best aan kan pakken om mn kans misschien te vergroten.

Als jij je er fijn bij voelt doen!
Ik vond het ook fijn.
Stel geen eisen aan zijn reactie, maar als t oplucht voor jou zeker doen.

Ik herken het, maar het is wel goed dat je verwacht niets terug te krijgen. Als je hem echt graag weer terug in je leven wilt hebben, is het slim om gewoon een kort berichtje te sturen zoals: “Hey, ik moest net aan je denken en ik kwam erachter dat je jarig was. Ik wilde je even feliciteren en een fijne dag wensen.” Laat hem volkomen vrij in wat hij wilt doen.

Thanks! Kan ik daarnaast vragen hoe het met hem gaat? Of kan ik dat beter bewaren voor het geval hij iets terug stuurt?

Je zou ook kunnen met het vragen hoe het met hem gaat of dat je je in ieder geval afvraagt hoe het met hem gaat. Stel dat hij daarop reageert dat je dan zegt: “Trouwens nog gefeliciteerd met je verjaardag! :slightly_smiling_face:

ik stuurde naar mijne ‘Hey, ondanks alles wens ik je toch een gelukkige verjaardag :slight_smile: x’ en naja ik kreeg toch antwoord, maar dat is mss ook omdat we vrienden zijn gebleven. Maar je kan het altijd proberen.

@ Ladyce Hm, ja ik denk dat ik beter met een felicitatie kan beginnen omdat hij denk ik wel een beetje zou schrikken als hij opeens na zo’n lange tijd iets van me hoort (en dan ook meteen 1 vraag). Heb dat zelf soms ook dat mensen me na jaren stilte een bericht sturen met “hoi, hoe gaat het?” ofzo en dan heb ik ook wel zoiets van … oke … Dus in dit geval zou dat waarschijnlijk helemaal vreemd zijn.
Zat idd te denken aan “Hey, ik realiseerde me net dat je vandaag jarig bent. Ik wilde je even feliciteren en een fijne dag wensen. Hoe gaat het verder?”

haha Leau, ik denk dat “ondanks alles” in mijn geval niet heel handig is :’)

Ik zou niet meteen erachter aan sturen hoe het gaat… Heb mijn ex laatst ook gefeliciteerd terwijl we eerst hele goede vrienden waren (al voor onze relatie), maar heb gewoon gestuurd; Heej gefeliciteerd! x
Kreeg dankje terug en dan kan je inprincipe nog een verhaal aanknopen.

@Blueeyes Daar heb je wel een punt, twijfel nog steeds :stuck_out_tongue: Het is gewoon zo lastig, ik wil niet meteen teveel zeggen, maar ook weer niet te weinig

‘Hey, ondanks alles wens ik je een gelukkige verjaardag’ .
Ik weet natuurlijk niet de details van wat er is (mis) gegaan tussen jullie en dat hoef je niet te vertellen, maar dit ziet er bij mij toch vrij standaard en neutraal uit? Niet dat het uit maakt, jij moet sturen wat je het best vind :slight_smile:

Ik denk inderdaad dat je iets te hard van stapel loopt als je ‘Hoe gaat het met je?’ erachteraan stuurt.

Jaa snap ik. Als ik jou was zou ik gesprek rustig beginnen. Anders heb je misschien het probleem dat je teveel oude dingen ophaalt?

Nouja, er is best veel gebeurd tussen ons dus ik denk dat als ik mijn geval “ondanks alles” in mijn felicitatie zet, dat het hem alleen maar herinnert aan alles wat er dus tussen ons is voorgevallen + de kleine kans dat hij het als een verwijt opvat… zo van ik vind je stiekem een enorme **** wat je me hebt geflikt, maar ik ben toch nog zo aardig om je een fijne verjaardag te wensen.

Ow haha oke nee zo bedoelde ik het niet. Dan zou ik het idd simpel houden :
‘Hey, alvast een gelukkige verjaardag’ of ‘Hey, gefeliciteerd met je verjaardag!’, ja gewoon van die standaard dingen zonder te veel poespas. :slight_smile:

Gewoon normaal: van harte gefeliciteerd! Of gefeliciteerd :slightly_smiling_face:
En als hij dan wil praten reageert hij wel normaal, of merk je in ieder geval dat hij een gesprek wil

Geen hey gefeliciteerd xxxxxx etc, je kan namelijk een arrogante antwoord krijgen of als je heel lief hey dacht aan je dit dat, zal hij waarschijnlijk dankjeee zeggen of niet eens antwoorden
En dan krijg je spijt dat je iets stuurde.