Verjaaardag

hey allemaaal, ik ben over 2 week jarig, maar ik heb een probleem :relieved:. Ik nodig elk jaar mn vriendinnen uit, maar elk jaar doen we weer hetzelfde bij iedereen… gewoon gezellig kletsen, lekker eten en een film kijken (geen goed idee, niet iedereen vind de film leuk). maar het zou me erg leuk kijken om een x wat anders te gaan doen. Ik vier mijn verjaardag thuis met 8 personen, hebben jullie misschien leuke ideeën om te doen?

Lisetteeex :blush:

high tea
zwemmen
ergens gaan eten

jaa, leuk idee. maar het probleem is dat ik het huis al heb ‘gereseveerd’. En dan ga ik niet het huis uit :sweat_smile: dus misschien iets wat je in huis kunt doen. (ik wordt 15 trouwens)

houd je eigen bakwedstrijd.
Haal spullen in huis voor koekjes/muffins en versiering daarvoor en wie de mooiste/lekkerste maakt die wint iets (fles kinderchampagne? een gek, klein spelletje?)

En dan daarna weer lekker snacken, film kijken, of speel een spelletje!

houd dan zelf een high tea! dek de tafel mooi ga allemaal dingen bakken, je kan het ook samen bakken

Kun je niet wat boodschappen in huis halen en een avondje tapas maken? Lekker met z’n allen aan de slag, zoek je wat leuke receptjes op en dan daarna met z’n allen alles opeten?

Of je doet een leuk spel. Ik heb zelf ooit voor mijn verjaardag ik hou van Holland op een powerpoint gemaakt met vragen. Ik was dan zelf quizmaster en twee teams gingen dan spellen, vragen beantwoorden tegen elkaar en punten verdienen. Dat was heel gaaf, en ook leuk om zelf te maken!
Of een ouderwetse spelletjes avond, als je met een leuke groep bent kan je ook heel veel lol hebben met bijvoorbeeld Twister.
Of je doet karaoke-avond. Kan natuurlijk ook, en is meestal ook wel lachen geblazen.

Genoeg ideetjes behalve film kijken. Veel plezier en alvast gefeliciteerd!

oeeh! wat een leuke ideeën allemaal! vooral dat ‘ik hou van Holland’ lijkt me erg leuk, heb je zelf toen alle vragen bedacht?

bedankt :slightly_smiling_face:

Ja! Ik heb een beetje de categorieën afgekeken haha. Ik had bijvoorbeeld een spellingsronde, een sportvragen ronde die dan 1 tegen 1 was, lijstjesvragen kan je meestal wel gewoon op internet vinden (dan google je gewoon bijvoorbeeld hoeveel kinderen zijn er in 2015 geboren oid), verjaardagsspel kan je ook gewoon een timer die afgaat (in een doos) voor gebruiken, uitbeelden kun je ook kaartjes voor maken, ik had na elke ronde een liedje draaien die ik in mijn powerpoint dan afspeelde en je kan natuurlijk zelf een rad maken of dat vervangen met gooien met 3 dobbelstenen ofzo.

Punten waren bij mij M&M’s en ieder kreeg een even groot hoog lang glas waarin die werden bewaard zodat je ongeveer kon zien hoeveel het stond, maar je kan het natuurlijk ook bijhouden op papier. Als je dan voor de winnaars ieder een reep chocolade koopt is iedereen vast bloedfanatiek haha. En je kan natuurlijk zelf spelletjes toevoegen of spelletjes uit het programma halen die je het leukste vond. Of je gebruikt spellen uit een ander spel zoals jongens tegen de meisjes, waarin ze bijvoorbeeld een opdracht moeten uitvoeren zonder handen.

Je kan doen wat jij het leukste vindt haha. Succes!

echt heel erg bedankt! ga hier zeker wat meedoen!

Dit is wel erg handig, bedankt!

Dit is wel erg handig, bedankt!

http://forum.girlscene.nl/forum/lifestyle/het-officiele-verjaardagstopic-feest-en-cadeauideeen-140798.0.html

Hier kun je vast ideeën in vinden!