Verhuizen?

Hoi,

Ik zit met een probleem waar ik niet uit kom en wil graag jullie mening weten.
Mijn vriend (21) woont in Rotterdam en ik in Leeuwarden. Dat is dus best lang reizen elke keer. Ik studeer verpleegkunde en weet niet of dit echt is wat ik wil gaan doen. Ik haal dit jaar mijn propedeuse en stop daarna met de opleiding. Nu twijfel ik of ik hier in Leeuwarden wil gaan studeren of bij mijn vriend ga wonen en dan in Rotterdam ga studeren. Heb trouwens nu twee jaar met mijn vriend. Ik ben 18 jaar en ben bang dat ik last krijg van heimwee, maar natuurlijk kan ik dan in het weekend wel naar huis gaan. Ik weet dat het mijn eigen beslissing is, maar wil graag jullie mening :slightly_smiling_face:

Bedankt voor het lezen!

Ik zou gewoon lekker kiezen voor waar jij je het beste bij voelt… en als je last krijg van heimwee kan je beter gewoon blijven waar je bent…

Bedoel dit niet negatief maar je weet nooit hoe je relatie zal lopen, wie weet is het volgend jaar uit en dan zit jij daar in een stad die je misschien wel niks vind? Als jullie deze afstand overleven hebben jullie nog tijd zat om samen te zijn.

Je moet eerst kijken waar je dan wil studeren en wat er dan haalbaar is. School is wel belangrijker. Wel heel leuk om samen te wonen :grinning:

Aangezien je duidelijk momenteel nogal besluiteloos bent, en pas 18, denk ik dat je beter nog even kunt wachten met samenwonen. Als je altijd zo besluiteloos bent, dan gaat dat samenwonen een jaar, misschien twee, goed. En dan?

Kies eerst wat je wilt studeren en zoek dan waar je dat wilt studeren.
Misschien kan je dan ook die studie een beetje in het midden vinden, zoals Zwolle of Amersfoort. Dan kun je naar je makkelijk naar je vrienden/familie én naar je vriendje.

Ga absoluut voor je studie, dat is veel belangrijker. Qua locatie kun je wel kijken of er iets in de buurt zit (of redelijk te reizen is) maar geef niet je studie op voor een jongen - al helemaal niet op die leeftijd.