Verhuizen van een stad naar een dorp

Hi Lieve Girlsceners,

Ik lees al zo lang mee met jullie en ik heb de stoute schoenen aangetrokken om een account aan te maken.

Ik ben Kim, 22 en woon in Almere (buitenwijk), ik ben erg aan de stad gewend en ik ga regelmatig stappen… Nu is het zo dat mijn ouders gaan verhuizen naar een DORP… Ik ben dit zo niet gewend. Het heet Teuge en het is erg landelijk… Het lijkt me zo moeilijk om vrienden te vinden, vooral omdat ik nog een half jaar blijf studeren in Amsterdam :flushed: … Op kamers gaan ga ik financieel niet bolwerken helaas :hammer: Teuge schijnt 5 kilometer van Apeldoorn af te zijn en 8 KM van Deventer… Maar ik dnek dat ik nooit mijn draai kan vinden. Ik maak me zo zorgen om mijn sociale leven… Ik hou ontzettend van Stappen en lolmaken :flushed: Hoe vind ik vrienden ? :bored: * Ik klink wel erg wanhopig*

Heb je een rijbewijs of een brommercertificaat? Dan ben je wat mobieler? Of na het uitgaan vragen of je bij een vriend of vriendin mag slapen.

Ik heb een mio scooteren voor de rest m’n autorijbewijs… maar ik zou gewoon graag mijn draai daar willen vinden, zonder dat ik terugga naar m’n oude ‘vertrouwde’ leventje…

Huh maar jouw ouders verhuizen terwijl jij nog een halfjaar moet studeren? Apeldoorn → Amsterdam is best een eind :’)

Misschien kun je kijken of er mensen van jouw leeftijd in je toekomstige straat wonen ofzoiets, en aan hen vragen hoe ze dat doen? Misschien is er wel een kroeg of discotheek of iets waar alle jongeren samenkomen ofzoiets.

Klopt ze zeggen dat ik maar een afstudeerstage in debuurt moet gaan zoeken … :dry: 't is dik een uur reizen naar Amsterdam :flushed:

Nou als dat niet lukt zou ik eisen dat ze een kamer voor je betalen :’)

Ahh das wel vervelend! Dat lijkt mij ook echt niet tof. Maar de stad is dus wel heel dichtbij, 5km kun je ook nog fietsen. Alleen dat half jaartje studeren is even bikkelen maar echt wel te doen. Probeer het nog even door te zetten, het is zo voorbij dat half jaar.
Sowieso, praat erover met je ouders. En over vrienden maken; er is vast wel een sportschool, één of andere club of iets dergelijks vlakbij. Op die manier kun je ook aanspraak maken met anderen.

Het ligt inderdaad precies tussen Apeldoorn en Deventer in! Je kan met de fiets naar Twello en vanaf daar ben je zo in Deventer/Apeldoorn (:

Misschien kan ik wat mensen leren kennen via dit forum op Girlscene :slightly_smiling_face:

Ik heb me in ieder geval al opgegeven voor het topic van mensen die stapvrienden zoeken :slightly_smiling_face: