verhuizen ;o.

hee allemaal!

ik en mijn zusje hebben gisteren te horen gekregen dat we naar arnhem gaan verhuizen, naar de grote stad. wij wonen nu in de achterhoek, en arnhem is een uur rijden met de auto.

mijn moeder wilde altijd al ontsnappen uit dit dorp waar ze is opgegroeid en dit was blijkbaar haar kans… weten jullie wat we kunnen doen? want we kunnen niet weg, ik zit in mn examen en mn zusje moet nu profielen kiezen…
help!

xxxx

Hoezo heeft jullie moeder geen rekening gehouden met jullie dan?
Lijkt me een beetje raar…

Dat verhuizen zal wel in de vakantie komen dan lijkt mij…

Ik neem aan dat je pas na je examens gaat verhuizen. Daarna ga je toch studeren, dus ga je waarschijnlijk ook weg uit je dorp.

wat is het priobleem

ja we gaan verhuizen na de zomervakantie… ben nog niet bezig met mijn laatste jaar, sorry dat was niet helemaal duidelijk. maar moet nog 2 jaar en mijn zusje 3.
blehh ik voel me echt een dramaqueen, maar ik ben opgegroeid in dit dorp, en als ik nu naar arnhem ga dan breek ik hier alles af en dan bouw ik dat daar op in 2 jaar en dan ben ik weer weg!

Tsja, niks aan te doen. Jullie zullen dan wel naar een andere school gaan neem ik aan? Of wat langer reizen.

Je kan toch nog met je ‘oude’ vrienden omgaan dan? Of ben ik gek? :"D

Je kunt best verhuizen als je ‘profielen moet kiezen’ hoor, dat is volgens mij zowat overal hetzelfde :’)
Bovendien is dat misschien juist makkelijker omdat ze dan pas op een nieuwe school aan haar examendossier begint.

Maar met jouw examens is het wel moeilijker. Ik zou sowieso wachten tot juni met verhuizen, dan zijn de centrale examens over. Voor je diplomauitreiking/herkansing (wat toch maximaal 1 is volgens mij) zou je eventueel met het OV nog kunnen gaan (en je diplomauitreiking, daar ga je natuurlijk met je moeder en evt. zusje heen toch?).

Ik weet niet wat je hierna voor opleiding gaat doen of op wat voor niveau je examen doet. Als je MBO gaat doen, heb je in de grote stad veel dichterbij je opleiding. Als je HBO/universiteit gaat doen heb je wat meer aansluiting op het OV dan in een dorpje (meestal). En als je op kamers gaat dan maakt het allemaal niet zo heel veel uit, behalve dat je niet meer dat uurtje langer naar dat dorp hoeft.

:slightly_smiling_face:

maar ik vind het zo raar, normaal bespreekt mijn moeder alles met ons, en nu heeft ze zelfs al naar huizen gekeken… ik vind het echt vreemd.

Waar woon je? Want ik woon daar ook ergens in de buurt :stuck_out_tongue:

Maar ik weet echt niet wat je kan doen. Probeer met je moeder te praten!?

haha ik woon in neede ;d.
net kwam mn moeder met me praten, want gisteren was ik zo overstuur dat ik naar mn vriend gegaan ben en daar ben blijven slapen, maar ik werd al snel zo boos, ik kan het daar niet echt normaal met haar over hebben, dan word ik zo snel boos.

Bitch

uh?

Vervelend! Nee dan weet ik het niet, sorry.
oeps Neede ken ik geen eens

haha, waar woon jij dan?

pff ik voel me echt een monster. mijn moeder brengt me eten en durft niet eens meer tegen me te praten.

Het komt we goed <3
Ik woon in Dieren

Praat gewoon eens met je moeder dan over wat jij ervan vindt en vraag waarom ze er niet met jullie over heeft gehad? Misschien dat als je gaat praten dat alles dan een stuk duidelijker wordt, ook hoe het met de scholen gaat enzo.

Ik woon in Oosterbeek, dat ligt naast Arnhem.
Arnhem is echt niet erg, ik ben daar vaker dan in Oosterbeek zelf. : )

Tja ik snap aan de ene kant wel dat je boos bent. Maar wat verwacht je van je ouders? Als je moeder echt weg wilt uit het dorp en er misschien wel ongelukkig is vind ik dat je het niet tegen moet houden.
En wat school betreft, bij mij kwamen er in het examenjaar ook nog veel nieuwe mensen. En die hebben allemaal het examen makkelijk gehaald.
Het is echt geen grote ramp om te moeten verhuizen.