Verhuizen naar Spanje

Lieve meiden,

Ik heb dit jaar mijn eindexamen havo gedaan en ga volgend jaar naar Spanje verhuizen als ik geslaagd ben. Dit ga ik waarschijnlijk doen via de organisatie ‘‘Don Quijote’’ zodat alles goed geregeld is. Ik zit nu alleen te twijfelen. Heeft iemand ervaring met de huisvestiging van Don Quijote? Het is in Spanje natuurlijk allemaal niet zo modern als in Nederland en ik ben bang dat ik bijvoorbeeld niet kan opschieten met mijn ‘‘roommates’’ en of ik dan niet beter in een eigen appartement kan gaan. Heeft iemand er ervaring mee of raden jullie me een hele andere organisatie aan?

Ik zou het tof vinden al jullie ervaring te delen, ook al ben je naar een heel ander land gegaan! Post alles gewoon in dit topic en ik zou jullie tips echt heel fijn vinden!

Thanks XO

Het lijkt mij echt stoer als je dat gaat doen!

Zelf zou ik dat ook graag willen, maar mijn ouders zouden mij nooooit zo ver laten gaan (zelfs niet in het noorden van Nederland bijvoorbeeld, als je in het zuiden woont).

Kan je zelf wel al een beetje Spaans?

Super leuk!

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik ben wel heel benieuwd! stoer dat je het doet! Heb je al reviews of ervaringen van Don Quijote op internet gevonden misschien? In dat huis, woon je met alleen Spaanse mensen of hoe moet ik dat zien? Ik heb een half jaar in Spanje stage gelopen, maar huisvesting werd geregeld, het gaat er alleen allemaal iets makkelijker aan toe dan hier.

Ik hoop dat je wat informatie krijgt, het is een grote stap en het is natuurlijk fijn als je een beetje weet wat je gaat overkomen. Mag ik vragen waarom je naar Spanje gaat/wilt verhuizen en spreek je Spaans?

Ik raad je aan om het zelf te regelen, eerste week in Spanje in een hostel te zitten en vervolgens dan naar een appartement oid zoeken. Ik heb geen ervaring met die organisatie, ben sowieso meer van het zelf regelen haha :slightly_smiling_face:

lijkt me echt leuk, ik weet er niks van maar veel plezier :slightly_smiling_face:

aah dat wil ik ook!! veel plezier en ik zou gewoon met die groep gaan (ookal ken ik ze niet)

Mijn nicht is nu ook voor 8 maand in Spanje. Zij is zonder organisatie gegaan maar ging dan ook met haar vriendje mee die daar moet stage lopen voor school. Huisvesting en stageplaats werden geregeld voor hem. Hier heb je natuurlijk niks aan maar veel plezier!

Super leuk dat je dit gaat doen ! Mijn zus is 10 maanden naar Amerika geweest met Into Study Exchange. In het begin zal het heel erg wennen zijn dat het anders is dan dat je gewend ben , maar spreek lekker af met je nieuwe roommates en maak er wat leuks van !
Houd een blog bij wat je allemaal doet voor de mensen in NL zoals (www.waarbenjij.nu)
Have fun ! xxxx

Ik spreek geen woord spaans en dat is ook de reden dat ik ga. ik ben iemand die nogal veel in het leven wil en ik weet ook niet goed wat voor opleiding echt bij me past. ik hou van organiseren maar ook van mode en zou bijv ook graag mn eigen bedrijf willen… daarom ga ik nu een soort tussenjaar doen maar wel met een nuttige invulling van het leren van Spaans, dus dat ik niet zit te niksen… Ik zou bijvoorbeeld daarna graag een opleiding in Londen willen doen maar ik kan niet echt een goede keuze maken voor mezelf…