Ik woon al heel mijn leven lang in Roosendaal en ben gewend aan deze stad.
Nou weet ik al een lange tijd dat ik in 2015/2016 zou gaan verhuizen naar Bussum… Ik had er nooit echt veel moeite mee, ik zag het wel zitten wonen bij grote steden zoals en Utrecht en ik heb totaal niks met Brabant. Maar ik zit nu in de derde vmbo en het plan was dat ik dan mijn vmbo diploma hier in Roosendaal maak, en in Bussum Havo op een Middelbare school ga doen. Ik denk er nogal vaak over na, ik ga uit en spreek veel af met mijn vriendinnen, en ik krijg vreselijk gevoel dat als ik er niet ben alles doorgaat zonder dat ik er bij ben. Ik wil ook met hun uit gaan en gezellige dingen doen en afspreken, ik moet dan helemaal opnieuw beginnen, vrienden maken, stoppen met hockey en hopelijk daar kunnen hockeyen, een nieuwe school en een nieuwe stad. Ik weet echt niet hoe ik dit moet gaan doen, mijn vriendinnen zeggen wel dat ze me een keer per maand minimaal gaan opzoeken maar het is nou niet een reisje wat je even reist, maar het is maar liefst anderhalf uur…
Als iemand tips heeft of iemand dit of iemand die je kent dit heeft meegemaakt alles is welkom, ik zie er tegen op en ik kijk er naar uit. Het lijkt me hartstikke tof om daar te wonen, maar het idee dat ze mij dan vergeten lijkt me vreselijk en de vriendengroep met wie we uitgaan moet achterlaten bah ik moet er niet aan denken. Het is heel dubbel en dat maakt het allemaal zo moeilijk, mijn ouders praten er redelijk vaak over en ze weten dat ik er zo over denk. Mijn zus gaat dit jaar haar vwo afmaken en gaat dan studeren en op kamers dus ik ben dan ook nog is een soort van ‘enigs’ kind. Ik weet dat het nog wel even duurt maar ik ben er vaak mee bezig en besef me het steeds meer en meer, ik heb niks met deze stad en mijn familie woont hier ook niet dus puur alleen om mijn vriendinnen en vrienden gaat het…
*plaatsnamen aangepast
Reacties, vragen, tips, hulp en ervaring is allemaal welkom