Verhuizen naar een andere stad

Ik woon al heel mijn leven lang in Roosendaal en ben gewend aan deze stad.
Nou weet ik al een lange tijd dat ik in 2015/2016 zou gaan verhuizen naar Bussum… Ik had er nooit echt veel moeite mee, ik zag het wel zitten wonen bij grote steden zoals en Utrecht en ik heb totaal niks met Brabant. Maar ik zit nu in de derde vmbo en het plan was dat ik dan mijn vmbo diploma hier in Roosendaal maak, en in Bussum Havo op een Middelbare school ga doen. Ik denk er nogal vaak over na, ik ga uit en spreek veel af met mijn vriendinnen, en ik krijg vreselijk gevoel dat als ik er niet ben alles doorgaat zonder dat ik er bij ben. Ik wil ook met hun uit gaan en gezellige dingen doen en afspreken, ik moet dan helemaal opnieuw beginnen, vrienden maken, stoppen met hockey en hopelijk daar kunnen hockeyen, een nieuwe school en een nieuwe stad. Ik weet echt niet hoe ik dit moet gaan doen, mijn vriendinnen zeggen wel dat ze me een keer per maand minimaal gaan opzoeken maar het is nou niet een reisje wat je even reist, maar het is maar liefst anderhalf uur…
Als iemand tips heeft of iemand dit of iemand die je kent dit heeft meegemaakt alles is welkom, ik zie er tegen op en ik kijk er naar uit. Het lijkt me hartstikke tof om daar te wonen, maar het idee dat ze mij dan vergeten lijkt me vreselijk en de vriendengroep met wie we uitgaan moet achterlaten bah ik moet er niet aan denken. Het is heel dubbel en dat maakt het allemaal zo moeilijk, mijn ouders praten er redelijk vaak over en ze weten dat ik er zo over denk. Mijn zus gaat dit jaar haar vwo afmaken en gaat dan studeren en op kamers dus ik ben dan ook nog is een soort van ‘enigs’ kind. Ik weet dat het nog wel even duurt maar ik ben er vaak mee bezig en besef me het steeds meer en meer, ik heb niks met deze stad en mijn familie woont hier ook niet dus puur alleen om mijn vriendinnen en vrienden gaat het…

*plaatsnamen aangepast

Reacties, vragen, tips, hulp en ervaring is allemaal welkom

Ik snap dat het je zo denkt over je vrienden en vriendinnen. Maar in Hilversum ga je ook vrienden en vriendinnen maken.
Stel je zou na je vmbo niet havo gaan doen maar mbo. Dan moet je ook gaan studeren, al zijn mbo scholen meestal wel dichter bij. Maar dan ga je als vrienden ook allemaal een andere richting op. En daarbij verlies je elkaar soms uit het oog of groei je gewoon uit elkaar.
Je zus heeft nu ook vrienden en gaat straks studeren en op kamers, haar vrienden en vriendinnen gaan ook allemaal een andere richting op. Zij zal straks ook uit elkaar groeien met vriendinnen.

Ik heb zelf gehad dat ik op de middelbare veel optrok met een paar meiden, we zijn nu ook allemaal een andere richting op gegaan en sommige spreek ik niet eens meer. Voor hun in de plaats zijn nieuwe (leukere) vrienden gekomen. Ik vind het wel jammer dat ik de vriendschap kwijt ben die we hadden maar daar is helaas niks aan te doen.

Maak je maar niet zo druk om je vrienden en vriendinnen. Als ze echte vrienden en vriendinnen zijn zullen ze contact blijven zoeken (als je zelf ook nog contact zoek natuurlijk). Je zult zien dat je in Hilversum ook nieuwe vrienden maakt en als je je havo hebt afgerond dat je dan weer een paar vrienden zult verliezen.

Ik sluit me aan bij het bericht van Frozenn. Twee jaar terug ben ik verhuisd naar Amsterdam en heb daarbij heel veel moeten achterlaten. Meer dan dat ik me in de eerste instantie gerealiseerd had. Met echte vrienden heb ik nog contact, met de rest nog oppervlakkig, of nauwelijks. Daar heb ik het best moeilijk mee gehad, maar tegelijkertijd heb ik ook weer fijne vrienden gemaakt in de omgeving waar ik nu woon, en heb ik daar ook leuke hobby’s en voel ik me steeds meer thuis in de stad.

Mijn moeder zegt ook dat ik nog vaak terug ga naar Tilburg maar ga jij ook nog vaak terug naar de stad waar je vandaan kwam?

x

ik ben zelf een paar jaar geleden verhuist en zag er ook erg op tegen, omdat ik mn vriendinnen niet meer zou zien. Maar nu heb ik hier nieuwe mensen leren kennen en heb ik de tijd vn mn leven. Mn vriendinnen zijn me trouwens nog niet vergeten hoor we bellen, mailen, … Dus maak je geen zorgen, alles komt goed :slightly_smiling_face:

Ik sluit me (uit eigen ervaring) ook aan bij Frozenn. De echte echte vriendinnen/vrienden zul je blijven zien, ook al dit maar 1 keer in de X maanden/weken etc. In ruil voor de overige vrienden zul je weer nieuwe maken in je nieuwe stad. Komt helemaal goed ook al lijkt dat nu niet zo. Ik weet nog dat ik het ongelofelijk vreselijk vond om te moeten verhuizen (heb t er heel soms nu nog wel moeilijk mee), maar toch zou ik nu niet meer terug willen, mede omdat ik nu een lieve vriend hier heb :slightly_smiling_face:

Succes! x

Ik weet al een tijd dat ik ga verhuizen maar steeds als ik ergens naar toe ga met mijn vriendinnen, of ga hockeyen word ik er mee geconfronteerd.
Ik besef dan dat ik over een jaar weg ben en het verder gaat.
En ik wil dit echt niet, mijn ouders weten niet echt dat ik het er zo moeilijk mee heb maar als ik er over nadenk word ik zo emotioneel en zie ik het allemaal even niet meer zitten.

Slotje!!!